سفارت آلمان و اخذ ویزای این کشور

به گزارش مهسان بلاگ، چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم؟ برای دریافت ویزای آلمان چه مدارکی لازم است؟ آدرس سفارت آلمان کجاست؟

سفارت آلمان و اخذ ویزای این کشور

آلمان با جمعیتی بیش از 82 میلیون نفر، پرجمعیت ترین کشور قاره سبز و و هفتمین کشور وسیع در اروپا است. این کشور با وجود شهرهای مدرن و تاریخی کهن، جزو مقاصد سفر پر طرفدار ایرانیان است. سفر به آلمان نیازمند دریافت ویزای این کشور است. برای دریافت ویزای آلمان لازم است مدارک خود را آماده کرده و بعد از دریافت وقت سفارت آلمان به صورت آنلاین، به سفارت این کشور مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهید. در ادامه همراه ما باشید تا به سوالاتی که برای دریافت ویزای توریستی آلمان نیاز دارید، پاسخ دهیم.

سفارت آلمان کجاست؟

سفارت آلمان در ایران در شهر تهران، خیابان فردوسی، شماره 324-320 قرار گرفته است.

اطلاعات تماس با سفارت آلمان

  • کدپستی: 11365
  • صندوق پستی: 179-11365
  • تلفن: 39990000
  • اطلاعات در مورد ویزا: 39991213 و 39991499
  • شماره فاکس بخش ویزا: 39991860
  • آدرس سایت سفارت آلمان: سایت رسمی سفارت آلمان در تهران

بخش حقوقی و کنسولی سفارت آلمان

مهم ترین پل ارتباطی آلمانی های ساکن کشورهایی به غیر از آلمان با آلمان در بسیاری از موضوعات حقوقی کنندگی های کشور آلمان در خارج هستند که در آن ها خدمات کنسولی سفارت و درخواست های گوناگون بررسی و ارائه می شود.

ساعات کاری سفارت آلمان

روز ساعت کاری
یکشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه 07:00 الی 15:30
دوشنبه و سه شنبه 07:00 الی 16:00
ماه های جولای و آگوست (یکشنبه تا پنج شنبه) 07:30 تا 14:30
بخش تایید مدارک (یکشنبه تا پنج شنبه) 07:30 تا 10:30 (با معین وقت قبلی)
  • پیش از مراجعه به بخش کنسولی و حقوقی، اطلاعات لازم در مورد روند انجام امور و مدارک مورد نیاز را از طریق وب سایت سفارت کسب کنید. در صورت نقص مدارک، باجه ها درخواست شما را نخواهند پذیرفت.
  • تمامی هزینه های خدمات کنسولی به صورت نقد و به ریال دریافت می شود. در بخش حقوقی و کنسولی چک پول هم پذیرفته می شود.
  • جهت درخواست تایید مدارک، کپی برابر با اصل، تایید امضا، گواهی های کنسولی و مشاوره در امور حق ارث، تابعیت و خانواده، معین وقت قبلی لازم است که می توانید از طریق لینکی که برای معین وقت سفارت ارائه شد اقدام کنید.

ساعات کاری دفتر تایید مدارک

دفتر تایید مدارک سفارت آلمان روزهای یکشنبه تا پنج شنبه، از ساعت 7:30 تا 10:30 (با معین وقت قبلی) آماده ارائه خدمات به مراجعین است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات تایید مدارک، هزینه ها و سایر سوالات در این مورد می توانید به سایت سفارت و راهنمای تایید مدارک سفارت آلمان مراجعه کنید.

دریافت وقت سفارت آلمان

سفارت آلمان تلاش می کند ورود به بخش باجه ها را خصوصا در ماه های تابستان، سریع تر و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. ورود به بخش باجه ها در آینده تنها رأس ساعت اعلام شده انجام می شود. حضور زود هنگام باعث انتظار در جلوی درب سفارت و حضور دیر هنگام باعث ابطال وقت گرفته شده می شود.

طبق اطلاعیه ای که در سایت سفارت آلمان درج شده است، این سفارت از تاریخ 11 شهریور 1397، برای تسهیل روند درخواست ویزای کوتاه مدت (تا حداکثر 90 روز) در آلمان (ویزای شینگن) با شرکت خدماتی ویزامتریک همکاری خواهد کرد. طبق اطلاعات موجود در این اطلاعیه، ویزامتریک، درخواست های ویزا شینگن را در مرکز درخواست ویزا خود که زیر نظر سفارت فعالیت می کند، می پذیرد.

  • آدرس ویزامتریک (مرکز درخواست ویزا شینگن برای سفر به آلمان: تهران، خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان بیست و یکم، پلاک 137، ساختمان شیرازی، طبقه اول، کدپستی: 1513933134

سفارت آلمان در تهران، طبق روال پیشین، درخواست های متقاضیان برای دریافت ویزا را بررسی و در مورد آن تصمیم گیری می کند. ویزامتریک تنها عودت گذرنامه را به عهده خواهد داشت و نقشی در تصمیم گیری در مورد صدور ویزای متقاضیان یا اطلاعی از دلایل صدور یا رد ویزا نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که معین وقت و ارائه درخواست برای ویزای بلندمدت (بیش از 90 روز در آلمان)، به عنوان مثال درخواست ویزای تحصیلی، ویزای کار یا پیوست به خانواده همچنان طبق روند قبلی صورت می گیرد و تغییری در روند این نوع ویزاها اتفاق نیفتاده است. به این ترتیب ثبت نام برای معین وقت این دسته از ویزاها و ارائه درخواست، کماکان و منحصرا نزد سفارت انجام می شود.

در صورتی که از سفارت وقت ارائه درخواست ویزا شینگن دریافت کرده اید، چکار باید انجام دهید؟

در صورتی که از طرف سفارت تاریخ دقیق و وقت ارائه درخواست ویزا شینگن خود را دریافت کرده اید، باید درخواست خود را در تاریخ و ساعت اعلام شده نزد بخش ویزا سفارت آلمان ارائه دهید.

در صورتی که از طریق سایت اینترنتی سفارت نسبت به دریافت وقت برای ارائه درخواست ویزا شینگن اقدام کرده اید؛ اما هنوز وقتی به شما اعلام نشده است، چکار باید بکنید؟

در این صورت از طرف سفارت آگاه خواهید شد که درخواست معین وقت شما به ویزامتریک محول شده است. ویزامتریک شما را از وقت معین شده خود جهت مراجعه به مرکز درخواست ویزا ویزامتریک آگاه خواهد کرد. ویزامتریک وقت های مربوطه را به ترتیب ثبت درخواست وقت ارائه خواهد کرد.

از تاریخ 22 مرداد 1397، ثبت نام برای معین وقت درخواست ویزا شینگن از طریق سایت اینترنتی سفارت آلمان در تهران متوقف شده است. در صورتی که هنوز نسبت به دریافت وقت اقدام نکرده اید، چکار باید انجام دهید؟

از تاریخ 23 مرداد 1397 به بعد، برای دریافت وقت جهت ارائه درخواست ویزا شینگن باید به ویزامتریک مراجعه کنید.

سیستم معین وقت جهت ارائه درخواست ویزای توریستی آلمان

برای مشاهده اطلاعیه سفارت آلمان در مورد تغییر روند دریافت وقت برای ارائه درخواست ویزای توریستی آلمان به این لینک، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم معین وقت سفارت آلمان به این لینک مراجعه کنید. همچنین از این لینک می توانید سوالات مربوط به ویزای آلمان را بخوانید. در این لینک نیز به سوالات متداول در مورد معین وقت سفارت آلمان پاسخ داده شده است.

نکاتی در مورد دریافت وقت سفارت آلمان

**نکات زیر به طور کلی در مورد دریافت وقت سفارت آلمان از طریق وب سایت سفارت (برای ارائه درخواست ویزاهای بلندمدت) کاربرد دارد.

  • بعد از مراجعه به لینک دریافت وقت سفارت آلمان می توانید مراحل گرفت وقت سفارت را پیگیری کنید. بعد از اینکه طبق راهنمایی ها ثبت نام کردید، 2 ایمیل دریافت خواهید کرد. ایمیل اول ظرف 30 دقیقه بعد از ثبت نام برای شما ارسال خواهد شد و شامل تاییدیه و کد پیگیری است. ایمیل دوم چند هفته بعد ارسال خواهد شد که ایمیل وقت سفارت است و تاریخ و زمان دقیق مصاحبه در آن اطلاع رسانی می شود.
  • در روند جدید دریافت وقت سفارت آلمان، نزدیک ترین وقت سفارت به متقاضیان داده خواهد شد و فرآیند دریافت وقت تسهیل شده است. ثبت نام در این سامانه تنها چند دقیقه زمان خواهد برد.
  • بعد از اینکه ثبت نام شما تمام شد و ایمیل شماره پیگیری را دریافت کردید، امکان پاسخگویی به سوالات مربوط به وضعیت درخواست و زمان اعلام وقت سفارت را نخواهید داشت.
  • سفارت در اولین فرصت، وقت قطعی شما برای مصاحبه ویزا را از طریق ایمیل اعلام می کند. این ایمیل شامل یک لینک برای تایید وقت و لینک دیگری برای باطل کردن وقت است. اگر ظرف مدت 7 روز بعد از دریافت ایمیل وقت آن را تایید نکنید، به صورت اتوماتیک وقت شما حذف خواهد شد.
  • اگر در زمانی که سفارت برای شما معین کرده است، امکان حضور در سفارت را ندارید و انصراف خود را اعلام می کنید، برای دریافت وقت جدید باید مجدد ثبت نام کنید.

سایر اطلاعات برای دریافت ویزای آلمان

مدارکی که در موارد استثنایی پس از ارائه درخواست ویزا از طرف بخش ویزا مطالبه می شود (نقصی مدارک) را می توانید فقط در روزهای کاری سفارت از ساعت 10:00 الی 11:30 به بخش ویزا تحویل دهید.

به دلیل تعداد زیاد مراجعه کنندگان و محدودیت های بخش ویزای سفارت، به ویژه در تابستان (ماه می تا اکتبر) و همچنین ایام نوروز، امکان دارد که معین وقت چند هفته طول بکشد. بررسی تقاضا برای دریافت ویزای شینگن هم حدود 14 روز زمان می برد. بنابراین در برنامه ریزی سفر خود به آلمان به این زمان بندی ها توجه کنید.

هنگام ارائه درخواست ویزا باید تمام مدارک به طور کامل تکمیل شده و تمام گواهی ها ارائه شود. نقص مدارک باعث رد درخواست می شود. برای درخواست کنندگان زیر 16 سال الزامی است که هر دو نفر از والدین یا قیمین فرم درخواست را امضا کنند.

برگه های راهنمای سفارت را به دقت مطالعه کنید. در این برگه ها جزئیات امر و مدارک لازم ذکر شده اند. ممکن است قوانین اعلام شده تغییر کنند. بنابراین پیش از آن که در تاریخ معین شده مراجعه کنید یک بار دیگر برگه ها را مطالعه کنید تا از تغییرات احتمالی آگاه شوید.

پیش از روز معین شده هیچ مدرکی (به طور مثال دعوت نامه) برای سفارت ارسال نکنید. همه مدارک را باید شخص متقاضی هنگام ارائه درخواست به طور کامل به همراه داشته باشد.

مقابل ساختمان سفارت و در کوچه های اطراف آن افرادی هستند که به شما پیشنهاد انجام کارهای ویزا را می دهند. سفارت آلمان متذکر می شود که این افراد که گاهی ادعا می کنند با سفارت همکاری دارند، هیچ ارتباطی با سفارت ندارند.

فرم های درخواست ویزا رایگان بوده و می توانید آن ها را از وب سایت سفارت دانلود کنید.

اگر مدارک جعلی یا دستکاری شده ارائه دهید، برای شما ویزا صادر نشده و مدت طولانی هم هیچ ویزای شینگنی برای شما صادر نخواهد شد.

بنا به گفته بسیاری از متقاضیان، شرکت های بیمه مدعی دریافت وقت در قبال دریافت وجه هستند در صورتی که رسید معین وقت ارسال شده برای آنان جعلی است.

امکان باطل کردن وقت های گرفته شده نیست. به همین دلیل دقت کنید زمانی برای دریافت وقت به سایت سفارت مراجعه نمایید که مطمئن هستید می توانید در وقت معین شده به سفارت مراجعه کنید و مدارک شما تا آن زمان کامل هستند. همچنین وقتی که برای ارائه مدارک دریافت ویزا می گیرید، باید حداکثر سه ماه پیش از تاریخ سفر شما باشد.

هزینه ویزای آلمان

  • سفارت آلمان هزینه درخواست ویزا را فقط به صورت نقدی به یورو دریافت می کند.
  • سفارت آلمان به طور محدود اسکناس خرد در اختیار دارد، بنابراین بهتر است مبلغ را دقیقا برابر میزان هزینه ویزا شمرده و پرداخت نمایید.
  • سفارت از پذیرفتن یورو به صورت پول خرد (سکه) معذور است و تنها اسکناس های پنج، ده، بیست، پنجاه و صد یورویی می پذیرد. پرداخت با کارت امکان پذیر نیست.
بالاتر از 12 سال بین 6 تا 12 سال پایین تر از 6 سال نوع ویزا
60 یورو 35 یورو رایگان ترانزیت نوع (A)
60 یورو 35 یورو رایگان ویزای شینگن نوع (c)
بالاتر از 18 سال پایین تر از 18 سال نوع ویزا
60 یورو 30 یورو ویزای طولانی مدت (بلند)

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی آلمان

برای دریافت ویزای توریستی آلمان، لازم است هنگام مراجعه به سفارت، به غیر از فرم درخواست ویزا مدارک زیر را همراه داشته باشید:

قبل از نام بردن از مدارک بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که باید از تمامی مدارک یک نسخه کپی تهیه نمایید. بعد از تطابق اصل مدارک با کپی آن ها مدارک اصلی به شما بازگردانده می شود. مدارک فارسی تان نیز باید به صورت رسمی به انگلیسی ترجمه شده باشند.

1. شناسنامه ایرانی

2. گذرنامه: گذرنامه شما باید حتما اعتباری بیشتر از 6 ماه از تاریخ پایانی اعتبار ویزای درخواستی باشد. برای تهیه کپی از صفحاتی که مهر ویزا در آن خورده است و صفحات اول تا پنجم تهیه نمایید.

3. سه قطعه عکس رنگی

4. دعوت نامه: دعوت نامه باید از طریق فردی که شما را می شناسد و مقیم آلمان باشد برای شما ارسال شود. در صورت نداشتن دعوت نامه برگه ای که تاکید می کند شما برای تمام مدت اقامت در آلمان هتل رزرو کرده اید یا سند مالکیت، قبض مالیات ملکی یا قبض عوارض سکونت که نشان از این باشد که شما در آلمان صاحب مسکن هستید.

5. اجازه کتبی و رسمی والدین یا قیم قانونی مختص بچه هایی که تنها یا به همراه شخص ثالثی سفر می کنند.

6. اسناد رسمی شغلی و منابع مالی

7. گواهی اشتغال به تحصیل مختص دانش آموزان دبستانی، دبیرستانی و دانشجویان.

8. بیمه مسافرت فردی یا جمعی برای متقاضیان ویزا الزامی است. این بیمه موارد زیر را تحت پوشش خود قرار می دهد:

9. بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد آلمان

10. فاکتور پرداخت شده هتل برای کل مدت اقامت در صورت لزوم

توصیه های کلی سفارت آلمان به متقاضیان ویزا

1. توجه داشته باشید که پیش از مراجعه به بخش کنسولی باید اطلاعات لازم در مورد روند انجام امور و مدارک مورد نیاز را از طریق وب سایت سفارت آلمان کسب کنید. در صورت نقص مدارک، باجه از پذیرفتن درخواست معذور است.

2. تمامی هزینه های خدمات کنسولی به صورت نقد و به ریال دریافت می شود. در بخش حقوقی/ کنسولی چک پول هم پذیرفته می شود.

3. جهت درخواست گذرنامه جدید و کارت شناسایی آلمانی باید وقت قبلی معین شود.

4. ایمیل های خود را به زبان انگلیسی یا آلمانی ارسال کنید. سفارت آلمان به ایمیل هایی که به زبان فارسی نوشته شده اند، پاسخ نخواهد داد.

5. سفارت از پاسخ دادن به سؤالات زیر معذور است:

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: کجارو / teheran.diplo.de / teheran.diplo.de
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15152

به "سفارت آلمان و اخذ ویزای این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت آلمان و اخذ ویزای این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید