سهم 50 درصدی حوادث جاده ای در مرگ بچه ها یک تا 59 ماهه استان مرکزی

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/مرکزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 50 درصد مرگ و میر بچه ها یک تا 59 ماه در استان مرکزی در اثر سوانح و حوادث جاده ای است که از نرم کشوری بالاتر است.

سهم 50 درصدی حوادث جاده ای در مرگ بچه ها یک تا 59 ماهه استان مرکزی

دکتر بهمن صادقی سده در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری آخرین جلسه کمیته دانشگاهی مرگ بچه ها یک تا 59 ماه در سال 1400 اظهار کرد: این کمیته در سطح تیم های مدیریتی ارشد بیمارستان های درگیر و دو معاونت دانشگاه، زیر نظر ریاست دانشگاه برگزار می گردد و اتفاقات سه ماهه و عوامل دخیل در مرگ بچه ها یک تا 59 ماهه در آن تحلیل می گردد و مرگ داخل و خارج بیمارستان مورد آنالیز قرار می گیرد.

وی توضیح داد: خوشبختانه گزارش های کمیته حاکی از آن بود که مرگ و میر بچه ها در بازه سنی مذکور نسبت به استاندارد کشوری شرایط بهتری دارد و اندازه مرگ و میر در استان از کشور کمتر است، بعلاوه مرگ 9 ماهه نخست سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته فرایند کاهشی داشته است.

صادقی با اشاره به اینکه از پیک سوم کرونا، سن ابتلا به ویروس کاهش یافت و در واقع، اطفال نیز دچار بیماری شدند، اما مرگ و میر بچه ها یک تا 59 ماه در استان مرکزی کاهش داشته است، گفت: نکته حائز اهمیت این است که متاسفانه 50 درصد مرگ و میر این سنین در اثر سوانح و حوادث جاده ای است که از نرم کشوری بالاتر است و باید در این شرایط کار فرهنگی از سوی پلیس راه، راهداری، نهادهای فرهنگی، حوزه های بهداشت و درمان، رسانه ها و ... انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت سوار شدن اطفال زیر 13 سال در جایگاه جلو در کشور وجود دارد، اما رعایت نمی گردد، اضافه کرد: همیشه شاهد هستیم که بچه ها از جایگاه جلو ماشین استفاده می نمایند، شاهدیم که کودک پشت فرمان و در آغوش پدر نشانده می گردد که قطعا در زمان وقوع حادثه شدت آسیب برای بچه ها بیشتر خواهد بود. باید فرهنگ سازی گردد که کودک حتما در جایگاه عقب و روی جایگاه کودک نشانده گردد تا در صورت حادثه کمترین آسیب را متحمل گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک، در مورد شیوع بیماری کرونا در بین بچه ها در استان مرکزی اظهار کرد: بسیار نگران بودیم که در موج اُمیکرون شاهد افزایش بار مراجعات سرپایی، سپس بستری و در نهایت مرگ و میر باشیم، اما با وجود آنکه مراجعات سرپایی به شدت بالا بود و در هر 24 ساعت 30 کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان امیرکبیر به عنوان سانتر بچه ها کرونایی پذیرش شدند، ولی تخت های بیمارستان کفایت کرد.

وی بیان نمود: با تدابیر در نظرگرفته شده توان افزایش 50 تخت بیمارستانی ویژه بچه ها در استان وجود داشت که با 48 تخت اطفال شرایط کنترل شد.

صادقی با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی به شدت بالا بود و در بخش ICU بچه ها 5 تخت بستری نیز اضافه شد، اضافه کرد: امکان افزایش 5 تخت دیگر نیز وجود دارد و در مجموع، تعداد این تخت های ویژه بچه ها به 15 تخت در استان می رسد ولی خوشبختانه شرایط کنترل شد و هیچ گونه مرگی در بین بچه ها گزارش نشد.

معاون درمان دانشگاه توضیح داد: سیر بیماری نزولی است ولی نباید در این خصوص سهل انگاری کرد چراکه کرونا به مانند بیماری های ویروسی دیگر با تجمعات افزایش می یابد، از طرفی در آستانه شب چهارشنبه آخر سال و سفرهای نوروز هستیم و با هر گونه غفلت احتمال افزایش موارد کووید 19 وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 108030

به "سهم 50 درصدی حوادث جاده ای در مرگ بچه ها یک تا 59 ماهه استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 50 درصدی حوادث جاده ای در مرگ بچه ها یک تا 59 ماهه استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید