سیری بیش از حد باعث شده خودشان را محق بدانند!

به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - ذوب آهن و سایپا در حالی در اولین بازی هفته بیست و ششم لیگ برتر به تساوی 1-1 رسیدند که در دقیقه 11 بازی، شهاب گردان دروازه بان ذوب آهن که با مهاجم سایپا تک به تک شده بود، او را بیرون از محوطه جریمه با خطا متوقف کرد و علی صفایی، داور مسابقه پس از این اتفاق به گردان کارت زرد داد اما پس از اعتراضات نیمکت نشینان سایپا در مشورت با داور چهارم، به گردان کارت قرمز داد.

سیری بیش از حد باعث شده خودشان را محق بدانند!

به گزارش ایران، پس از این تصمیم، گردان به سمت داور چهارم حمله کرد و او را هل داد. در این بین چند نفر سعی داشتند دروازه بان ذوب آهن را آرام نمایند اما او بشدت عصبانی بود و به سمت یاری داور هجوم می آورد. پس از این بازی، کمیته انضباطی اعلام کرد گردان با صدور قرار دستور موقت تا اطلاع ثانوی از کلیه فعالیت های مرتبط با فوتبال محروم است. این موضوع باعث شد تا به سراغ امیر حاج رضایی، کارشناس فوتبال برویم و او در گفت وگویی که داشت، درباره پرخاشگری های اخیر تیم ها، بازیکنان و مربیان فوتبال کشورمان چنین صحبت کرد: من نمی توانم این مسأله را به درستی درک کنم. اگر در جامعه مشکلاتی وجود داشته باشد که همه از آن آگاهیم و باعث پرخاشگری برخی از مردم می گردد، می گردد آن را درک کرد ولی جامعه فوتبال که از یک رفاه نسبی برخوردار است. فوتبال سخت است و هر چه هم که می گیرند مبارک شان باشد ولی شاید از آن طرف بام افتاده ایم. متأسفانه برای فرهنگ سازی در 2 فدراسیون گذشته هیچ کاری صورت نگرفت و حالا دامنه آن به ورزشگاه ها و درون زمین کشیده شده است. هر روز به این پرخاشگری ها افزوده می گردد و فقط نوعش فرق می نماید.

او ادامه داد: حالا یک میزان زیادی تیم ها روی داوری تمرکز می نمایند و فقط می گویند که ما از داوری زیان می بینیم. طبیعتاً داوری مشکل دارد و قضاوت کردن مشکل است اما داوران ما بدون ابزار هستند. در همین بازی اخیر سوپرجام، داوران هدست داوری نداشتند و با هندزفری و ایرپاد کار می کردند و با چسب به گوش شان وصل نموده بودند که بسیار زننده بود. وقتی این همه گردش اقتصادی در فوتبال هست که متأسفانه بخشی از آن با فساد همراه است، VAR که حرفش را هم نزنیم ولی یک هدست برای داور نمی خرند که مسلح باشد. این شرایط با برگزاری یورو تقارن پیدا نموده و ما این مسائل را می بینیم. یک داور در یورو به تکنولوژی دسترسی دارد و ابزارهای زیادی دارد و دائم از بیرون اطلاعات به او داده می گردد و اگر جایی هم مشکوک گردد، با VAR به یاریش می آیند و او تصمیمش را تصحیح می نماید. اما در اینجا این طور نیست و اگر با این وضع همین طور به سراغ داور برویم، نه منصفانه است و نه اخلاقی. او هم یک انسان است که اشتباه می نماید. اصلاً چنین چیزی نیست که یک داور تعمداً یک تیم را بازنده کند. بعد ببینید دستمزد آنها چقدر است و این پول ناچیز را چند وقت به چند وقت به آنها می دهند و اگر از آنها دفاع می کنم، به خاطر عشق شان به داوری است.

حاج رضایی یادآور شد: ما چرا ضعف هایمان را به داور و دست های پشت پرده ارجاع می دهیم؟ چرا می گوییم دولت هوادار یک تیم است؟ همه تیم های ما دولتی هستند و فقط یکی دو تیم خصوصی هستند که آنها هم وضع خوبی ندارند. شاید یکی از دلایل به وجود آمدن این شرایط، سیری بیش از حد باشد و خودشان را محق می دانند که داور چهارم را مضروب نمایند یا به او حمله و فحاشی نمایند. در حالی که در تمام دنیا دو سه تیم در هر فصل سقوط می نمایند.

محمد مایلی کهن هم به این اشاره داشت که فرانسه، بلژیک، آلمان و پرتغال از یورو حذف شدند ولی آسمان و ریسمان به هم نبافتند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. حاج رضایی در این باره گفت: من همواره صراحت لهجه آقای مایلی کهن را تحسین نموده ام. ایشان کاملاً درست گفته است. برد و باخت مانند دوقلوهای به هم چسبیده است. باختن تلخ است ولی نمی گردد گردن این و آن انداخت. داوران ما بی پناه هستند و غیر مسلح و این از بی کفایتی مسئولان سابق فوتبال است. داور انگار از بیمارستان آمده که به خودش چسب زده و این خودش پیغام دارد و آن این است که فوتبال ایران بیمار است. ما 6 میلیون یورو باید به یک مربی بلژیکی ناکارآمد بدهیم در حالی که می توانیم این پول را خرج سخت افزارهای فوتبال خودمان کنیم تا از عدالت فاصله نگیرد. ما یک دستگاه داریم که یک توپی از خط دروازه رد شده را بگوید؟

این بازیکن دهه 40 فوتبال ایران و مربی اسبق تیم ملی گفت: من تظاهر به چیزی نمی کنم اما از شرایط موجود رنج می برم. برای فوتبالیست های ما مسائل اقتصادی به حد کافی و وافی تهیه شده ولی وقتی با برخی از آنها برخورد نشده و قانون های مدونی در فوتبال نداریم و نظارت خوبی نشده، روز به روز بدتر می شوند و به خودشان اجازه می دهند که در سیمای یک طلبکار ظاهر شوند.

شاید کرونا باعث خیر شده که تماشاگران نیستند و اتفاق های بدتری نمی افتد. حاج رضایی در این باره چنین نظر داد: بله این هم هست اما ورزشگاه بخش کوچکی از جامعه اصلی ماست. برای نمونه نتوانسته اند جایگاه ها را شماره دار نمایند و تماشاگر می ترسد یک لحظه برود و جایگاه او را بگیرند. چه خدماتی به تماشاگر داده ایم تا عصیانگر نگردد؟ البته نمی خواهم توجیه کنم. طرفداران هم نقد اجتماعی دارند ولی کدام فرهنگ سازی صورت گرفته است؟ چقدر مصاحبه؟ چقدر ادبیات سخیف؟ چقدر افشاگری؟ کنایه یا مستقیم توهین کردن یا شکایت؟ فکر نمی کنم هیچ فوتبالی مقدار ما پرونده در AFC و فیفا داشته باشد.

حاج رضایی اعلام کرد: علت این شرایط این است که لیگ باید مولد باشد. داور خوب، مربی خوب و بازیکن خوب فراوری کند. دادن خدمات خوب به تماشاگر و احترام به آنها. اما اینها نیست. آقای مایلی کهن درست می گوید. مگر ما این شب ها یورو را نمی بینیم؟ ما هم باید گام های اولیه را برداریم. قهرمان دنیا و اروپا رفتند چون می دانند ذات فوتبال همین است. اما در فوتبال ما از داوری انتقاد دارند و بیرون از زمین می گویند پول مان را نداده اند و ناهار نداریم بخوریم. درست که یک باشگاه باید به تعهداتش عمل کند اما عزت نفس تان کجا رفته است؟ من با فوتبال عظیم شده ام و می دانم چقدر حساس است ولی واقعاً شما محتاج این هستید که غذایتان فلان نبوده و بهمان بوده است؟ من این حرف را به اسم یک فضیلت نمی زنم اما فوتبال ایران را 2 سال است نمی بینم و گاهی برش هایی از آن را دنبال می کنم. خط و نشان برای همدیگر را ببینم؟ همین بغل گوش ما در باکو دارد یورو برگزار می گردد و ومبلی لندن و رم ایتالیا نیست. مسابقات راحت برگزار می گردد و این قیاس با فوتبال ما که داعیه عظیمی در آسیا را داریم، آزاردهنده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 91237

به "سیری بیش از حد باعث شده خودشان را محق بدانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیری بیش از حد باعث شده خودشان را محق بدانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید