شجاعی:بسکتبال بانوان برای المپیکی شدن به یک فاکتور نیازدارد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون جهانی بسکتبال در حالی آبان ماه گذشته و بر اساس رنکینگ بخش بانوان، چین، مغولستان، روسیه و رومانی را به عنوان چهار تیم راه یافته به المپیک 2020 توکیو - در بخش سه به سه - معرفی کرد که ایران هم برای خود شانس کسب سهمیه از این راه را قائل بود.

شجاعی:بسکتبال بانوان برای المپیکی شدن به یک فاکتور نیازدارد

بسکتبال سه نفره بانوان ایران در رنکینگی که مهرماه اعلام شد، صاحب صندلی هفتم شده بود و از این حیث خود را به کسب سهمیه به وسیله رنکینگ جهانی (حضور در جمع چهار تیم برتر) نزدیک می دید اما با اعلام رسمی فیبا، این شانس از این تیم گرفته شد.

حالا ملی پوشان بسکتبال سه نفره بانوان می توانند با حضور در دو رویداد گزینشی دیگر شانس خود برای کسب سهمیه و اولین حضور در المپیک امتحان نمایند. اولین رویداد اسفندماه به میزبانی هند برگزار می گردد.

20 تیم شرکت نماینده از قاره های مختلف برای کسب سه سهمیه مصوب در این مسابقات با یکدیگر رقابت خواهند داشت. تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران که در گروه B با ژاپن، اوکراین، ترکمنستان و استرالیا هم گروه است، در صورت ناکامی از نتیجه گیری لازم در هند باید اردیبهشت ماه سال آینده در مسابقات گزینشی دیگر به میزبانی مجارستان شرکت کند.

این رقابت ها هم با حضور 6 تیم برگزار می گردد و تنها یکی از آنها صاحب سهمیه خواهد شد.

به گفته فریده شجاعی نایب رئیس فدراسیون بسکتبال در امور بانوان، حضور تیم سه به سه بانوان در مسابقات هند و مجارستان قطعی است اگرچه احتمال کسب سهمیه خیلی زیاد نیست.

وی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: کسب سهمیه به وسیله رنکیگ جهانی صرفا دلیلی بر قدرتمند بودن تیم هایی که از این طریق صاحب سهمیه شده اند، نیست. تیمی مانند مغلوستان به واسطه برگزاری تورنمنت های بسیار و شرکت در بازی های زیاد امتیاز خود را به اندازه ای افزایش داد که پیروز به ارتقا صندلیش در رنکینگ جهانی شد.

شجاعی در این رابطه ادامه داد: منظور این است که در مرحله اول مسابقات گزینشی (هند) تیم هایی حضور دارند که جزو قدرت های بزرگ بسکتبال سه نفره هستند اما به هر دلیلی جزو چهار تیم برتر رنکینگ جهانی نشده اند. آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و ... از جمله این تیم ها هستند. ایران باید در رقابت با 19 تیمی که در سطح بالایی از بسکتبال قرار دارند برای کسب یکی از سه سهمیه کوشش داشته باشد.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال توضیح داد: مسابقات مجارستان هم با حضور 6 کشوری برگزار می گردد که باید شرایط خاصی داشته باشند مانند اینکه جزو کشورهای دارای رنکینگ بالا باشد و بسکتبال پنج نفره آنها هیچ پیشینه ای از حضور در المپیک نداشته باشد. ایران هر دو ویژگی را دارد بنابراین حضور در این رقابت ها را هم در برنامه خواهیم داشت.

وی در رابطه با شانس المپیکی شدن ملی پوشان بسکتبال سه نفره و اینکه در کدام رویداد احتمال کسب سهمیه بیشتر است؟، گفت: باید واقع بین باشیم. شخصا دوست دارم تیم ایران کسب سهمیه کند اما برای این مهم باید با تیم های بزرگی رقابت داشته باشیم به خصوص در مسابقات هند؛ به معنای واقعی به فاکتور شانس احتیاج داریم تا بتوانیم کسب سهمیه کنیم.

شجاعی یادآور شد: به اینکه در رقابت های مجارستان بتوانیم صاحب سهمیه شویم خوش بین تر هستم. به نظر در این رقابت ها سطح تیم های شرکت نماینده پایین تر از مسابقات هند باشد اما در هر صورت نمی توانیم شانس خیلی بالایی برای خود متصور باشیم.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در خصوص چگونگی برنامه های آماده سازی تیم ملی سه نفره بانوان برای حضور در میادین گزینشی المپیک به خبرنگاران گفت: در حال حاضر بانوان در تمام رده های سنی درگیر رقابت های باشگاهی هستند. اوایل بهمن ماه یک وقفه یک هفته ای در مسابقات لیگ برتر داریم که از همان برای برگزاری یک دوره تمرینی با حضور 12 بازیکن استفاه می کنیم. کوشش مان این است مسابقات را 9 اسفندماه تمام کنیم تا بعد از آن تمرینات به صورت مستمر تا زمان اعزام به هند دنبال گردد.

وی همچنین توضیح داد: احتمالا در خاتمه اردوی یک هفته ای بهمن ماه 6 نفر را انتخاب می کنیم تا اردوهای اسفندماه را با حضور آنها برگزار کنیم.

فریده شجاعی در خاتمه و در پاسخ به این پرسش که ملاقات تدارکاتی با تیم های خارجی برای ملی پوشان پیش بینی نمی گردد؟، گفت: به دلیل محدودیت های اقتصادی امکان اجرای چنین برنامه ای را نداریم. با توجه به این شرایط نهایت بتوانیم یک ملاقات پیش بینی کنیم اما واقعا نتیجه این تک ملاقات برای ملی پوشان چه خواهد شد؟ بنابراین هیچ پیش بینی روی ملاقات با تیم های خارجی نداریم.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29905

به "شجاعی:بسکتبال بانوان برای المپیکی شدن به یک فاکتور نیازدارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شجاعی:بسکتبال بانوان برای المپیکی شدن به یک فاکتور نیازدارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید