شیوه نامه جدید فدراسیون هندبال برای لژیونر شدن اعلام شد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون هندبال در سال های گذشته چندین مرتبه حضور در رقابت های بینالمللی و قهرمانی آسیا را به دلیل عدم حضور بازیکنان لژیونر ملی پوش خود در ترکیب تیم های ملی و اردوها و یا عدم حضور آنها در مسابقات با شرایطی بحرانی سپری کرد. آن هم در حالی که بعضی از این ملی پوشان در تیم های رده یک باشگاه های اروپا حاضر نیستند و حتی بعضی با تیم های باشگاهی کشورهای همسایه با مبالغ بسیار اندکی همکاری خود را ادامه می دهند و به همین واسطه نیز نمی توانند در ترکیب تیم های ملی قرار بگیرند یا تمرینات تیم را همراهی نمایند. ادامه فرایند خروج بازیکنان هندبال ایران منجر به ضربه های زیادی بر پیکره تیم ملی هندبال ایران شد تا فدراسیون در نهایت تصمیم بگیرد تا سر و سامانی به خروج بازیکنان از ایران بدهد.

شیوه نامه جدید فدراسیون هندبال برای لژیونر شدن اعلام شد

فدراسیون هندبال به دنبال تغییر قوانین برای لژیونر شدن هندبالیست هاست تا به تیم ملی هندبال در رویدادهای بین المللی آسیبی نرسد.

بعد از اینکه در چند هفته گذشته خبرهایی از تدوین شیوه نامه ای برای حل این مشکل و نظارت بر صدور ITC بازیکنان به گوش می رسید بالاخره این شیوه نامه با نامه رسمی سرپرست دبیری فدراسیون منتشر شد.

در بخشی از نامه سرپرست دبیری فدراسیون خطاب به باشگاه ها آمده است که این شیوه نامه اجرایی جابجایی برون مرزی (بین المللی) با حضور ریاست فدراسیون و مسئولین کمیته های مربیان و آموزش، مسابقات، امور بین الملل، نمایندگان باشگاه ها، بازیکنان، کارشناسان فنی و صاحب نظر، کارشناس مسائل حقوقی ورزشی مبتنی بر 5 ماده و یک تبصره تهیه و تنظیم شده و مورد تصویب هیئت رئیسه فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی قرار گرفته و قرار است اجرایی شود.

همچنین در این نامه تاکید شده که باشگاه ها با توجه به اهمیت موضوع دستور دهند از تاریخ تصویب، برابر مقررات کلیه ماده های قانونی مطروحه در شیوه نامه موصوف مورد لحاظ قرار گرفته و نسبت به حسن اجرای آن اهتمام لازم به عمل آورند. با صدور این شیوه نامه هرگونه بخشنامه و آئین نامه اجرایی در مورد نحوه جابجایی برون مرزی فدراسیون، کم لن یکن تلقی می شود.

متن کامل این شیوه نامه به این توضیح است:

* ماده 1:

بر اساس آنالیز های اجرا شده در مورد شرایط و کیفیت لیگ های کشورهای مختلف جهان که در رشته ورزشی هندبال صاحب سبک هستند و دارای لیگ های پویا و معتبری می باشند و همچنین تحقیقات و آنالیز های به عمل آمده توسط صاحب نظران و کارشناسان فنی رشته ورزشی هندبال در سطح کشور، بازیکنان مجازند در صورت درخواست و پیشنهاد لازم از کشورهای معین شده بر اساس فرمت ذیل در رده های سنی بزرگسالان و در سطح A)لیگ برتر- بالاترین سطح) انعقاد قرارداد نمایند.

در بخشی از این شیوه نامه جدولی مندرج شده که سطح پیوستن بازیکنان به تیم های کشورهای مختلف را تعیین نموده است.

بازیکنان می توانند با تیم های باشگاهی آلمان و فرانسه (به صورت آزاد در همه تیم ها)، کشورهای اسپانیا، پرتغال، مقدونیه، لهستان، کرواسی، دانمارک، مجارستان، رومانی (چهار تیم اول لیگ برتر) و نروژ، سوئد، سوئیس، اسلونی و چک (دو تیم اول لیگ برتر) همکاری و قرارداد امضا نمایند.

این بخش یک تبصره نیز دارد. همکاری بازیکنان در تیم های قاره ای آسیا و آفریقا بر اساس صندلی و شرایط باشگاه و در نهایت با نظر فدراسیون هندبال تصمیم گیری خواهد شد.

* ماده 2:

صدور فرم ITC صرفاً جهت تیم متقاضی توسط فدراسیون هندبال صادر می شود و بازیکن حق انتقال به باشگاه غیر را تحت هیچ شرایطی ندارد.

* ماده 3:

صدور فرم ITC بازیکنان به صورت محدود و یک ساله صادر می شود.

* ماده 4:

باشگاه های خارجی که بازیکنان ایرانی را به خدمت می گیرند بایستی در ایام IHF days بازیکنان را در اختیار تیم ملی گذاشته و همچنین در بازی های آسیایی، قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک الزاماً از دو هفته قبل از آغاز مسابقات بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

* ماده 5:

فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از بازیکنان ملی پوش و همچنین ایجاد انگیزه در بین این عزیزان، بالاخص رده سنی جوانان و امید حداقل دستمزد قرارداد بازیکنانی که در آخرین سال منتهی به قرارداد عضو تیم ملی بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک بوده اند را مبلغ 130 میلیون تومان معین نمود.

این شیوه نامه مشتمل بر 5 ماده و یک تبصره تهیه و تنظیم شده و به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران رسیده و از تاریخ تصویب قابلیت اجرایی دارد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52728

به "شیوه نامه جدید فدراسیون هندبال برای لژیونر شدن اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه جدید فدراسیون هندبال برای لژیونر شدن اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید