طالبان: آمریکا به توافق دوحه و خروج نظامیانش از افغانستان پایبند بماند

به گزارش مهسان بلاگ، شبه نظامیان طالبان افغانستان امروز (سه شنبه) خواهان آن شدند که دولت بعدی آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن، رئیس جمهور منتخب این کشور به توافق ماه فوریه واشنگتن با طالبان بر سر خارج ساختن نظامیان آمریکایی از افغانستان پایبند بماند.

طالبان: آمریکا به توافق دوحه و خروج نظامیانش از افغانستان پایبند بماند

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا مشغول خارج کردن سربازانش از افغانستان بر اساس توافقش با طالبان بوده و بر طبق این توافق فرایند خارج ساختن این نظامیان تا ماه مه تکمیل می گردد. این در حالی است که طالبان نیز مذاکرات صلح را با دولت کابل در شهر دوحه، پایتخت قطر برگزار می نماید.

گروه شبه نظامی طالبان در بیانیه ای که اولین اظهارنظرش درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می گردد، مطرح کرد: گروه امارت اسلامی به رئیس جمهور منتخب جدید آمریکا و دولت آینده آن تاکید می نماید که اجرای این توافق معقول ترین و موثرترین ابزار برای انتها دادن به نزاع میان هر دو کشور است.

گروه طالبان خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان، عدم مداخله آنان در امور این کشور و همچنین عدم استفاده از خاک افغانستان بر ضد آمریکا را به نفع هر دو ملت و کشور دانسته است. طالبان تاکید دارد که به توافق نامه صلح میان آمریکا و طالبان متعهد است و آن را اساس خوب برای حل معضل افغانستان می داند و ترجیح می دهد که مشکل داخلی نیز از راه گفت وگو و مذاکره حل گردد.

این در حالی است که خشونت ها در افغانستان، با توجه به حملات طالبان در مراکز ولایت های این کشور، همچنان ادامه داشته و این خشونت ها در پاره ای مواقع بهانه ای به آمریکا برای حملات هوایی داده است.

گروه ها و سازمان هایی همچون سازمان ملل پرسش هایی را درباره القاعده مطرح نموده اند و ماه گذشته میلادی یک مقام ارشد سازمان ملل به بی.بی.سی گفت این گروه با طالبان همچنان تا حد زیادی در هم تنیده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا در توئیتی در ماه اکتبر گفت که سربازان آمریکایی ممکن است تا کریسمس آینده از افغانستان خارج شده باشند. ادعایی که نظامیان آمریکا آن را به چالش کشیدند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64142

به "طالبان: آمریکا به توافق دوحه و خروج نظامیانش از افغانستان پایبند بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: آمریکا به توافق دوحه و خروج نظامیانش از افغانستان پایبند بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید