طرح اولیه بازسازی نوتردام با هدف حفاظت از محیط زیست

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پس از آتش سوزی کلیسای نوتردام در پاریس شرکت Vincent Callebaut Architectures از طرحی برای بازسازی این سازه قدیمی رونمایی نموده است.

طرح اولیه بازسازی نوتردام با هدف حفاظت از محیط زیست

در این طرح یک سقف شیشه ای و یک مناره مخروطی دیده می گردد. علاوه بر این موارد قابلیت های حافظ محیط زیست این سازه نیز ارتقا می یابند. این طرح اولیهPalingenesis نام گرفته و تا حدودی شبیه کاتدرال سن پاتریک در نیویورک است.

به هرحال در طرح جدید کلیسای نوتردام، بخش های خسارت ندیده آن تغییری نمی نمایند اما سقف و بخش بالایی کاتدرال در آتش به شدت آسیب دیده اند. این شرکت در طرح نشان می دهد می توان یک مناره جدید و چارچوبی از جنس چوبCLT ساخت.

سقف این سازه نیز از شیشه هایی براق در نظر گرفته شده که سبب می گردد مقدار زیادی نور وارد ساختمان گردد و هوا نیز تهویه گردد. در این طرح از فناوری های جدیدی برای تبدیل نور خورشید به الکتریسیته استفاده می گردد.

این چارچوب جدید از کمترین میزان مواد استفاده می نماید تا گازهای گلخانه ای کمتری فراوری کند. طبق این طرح کلیسای نوتردام به یک ساختمان انرژی مثبت تبدیل می گردد که میزان انرژی فراوریی آن بیشتر از انرژی مصرفی است.

همچنین این پروژه شامل یک باغ است که داوطلبان و سازمان های خیریه برای یاری به افراد فقیر می توانند در آن کشاورزی نمایند.

تخمین زده می گردد سالانه از چنین باغی 21 تن میوه و سبزیجات برداشت گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9179

به "طرح اولیه بازسازی نوتردام با هدف حفاظت از محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح اولیه بازسازی نوتردام با هدف حفاظت از محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید