فیلم معروف ترین شرپای تاریخ ساخته می شود

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، فیلم مستند شرپا ساخته جنیفر پیدام برای نخستین بار جمعه شب در جشنواره تلوراید اکران جهانی شد و اقبال وسیعی را برانگیخت.

فیلم معروف ترین شرپای تاریخ ساخته می شود

این کارگردان استرالیایی که مخاطبان زیادی دارد، اعلام کرده قصد دارد هنوز در فضای اورست بماند و این بار یک فیلم درباره زندگی انزینگ نورگی مشهورترین شرپای تاریخ بسازد. این شرپای نپالی هندی برای همراهی با ادموند هیلاری برای رسیدن به بلندترین قله جهان در ماه می 1953 شهرتی جهانی یافت.

سِر ادموند هیلاری کوهنورد و کاشف و نیکوکار نیوزلندی و تنزینگ نورگی نپالی نخستین انسان هایی بودند که به قله اورست صعود کردند. این دو نفر که در بیست و نه مه 1953 در ساعت 11.30 به قله اورست رسیدند هر دو عضو یک هیات انگلیسی به سرپرستی جان هانت بودند که از جهت یال جنوب شرقی با عبور از آبشار یخی و لوتسه فیس به قله رسیدند. پیش از وی تلاش های فراوانی برای فتح اورست اجرا شده بود. در سال 1924 جرج مالوری در تلاش برای فتح قله جان خود را همراه اندرو اروین از دست داد.

پیدام که برای پروژه های مختلف نزدیک به یک دهه است به هیمالیا سفر می کند، مستندی دیگری نیز با عنوان معجزه بر اورست ساخته است.

او اکنون در حال تهیه فیلم جدیدش با عنوان کوهستان درباره زندگی شرپای مشهور است.

فیلم شرپا در جشنواره فیم سیدنی به نمایش درآمد و قرار است پس از تلوراید به تورنتو برود. حقوق پخش جهانی این فیلم را دیسکاوری خریداری کرده تا از 2 اکتبر در سینماهای آمریکا به نمایش درآید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40573

به "فیلم معروف ترین شرپای تاریخ ساخته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم معروف ترین شرپای تاریخ ساخته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید