لذت های سریالی: تازه ترین قسمت سریال بریکینگ بد

به گزارش مهسان بلاگ، سریال Breaking Bad را پیش از این در خبرنگاران معرفی نموده بودم، سریالی که به گمان من یکی از برترین سریال های این دو سه ساله بوده است.

لذت های سریالی: تازه ترین قسمت سریال بریکینگ بد

پخش آخرین فصل این سریال، با کج سلیقگی مسئولان شبکه amc دچار وقفه شده و به تابستان سال جاری موکول شد. هفته پیش قسمت نهم فصل پنج سریال و این هفته هم قسمت دهم این فصل پخش شد.

گاهی برخی از سریال ها و برخی از قسمت هایشان دارای ظرافت هایی هستند که آدم حیف اش می آید در خصوص آنها ننویسد. در این پست برخی از صحنه هایی جالب قسمت دهم را با هم مرور می کنیم.

پس با اخطار خطر لوث شدن، می توانید ادامه پست را بخوانید.

1- جسی پینکمن و معصومیت از دست رفته: جسی پینکمن همچنان بین خیر و شر در نوسان است. در سکانس اول قسمت دهم، او را می بینیم که در یک نمادسازی روی یک چرخ و فلک، حیران و سرگردان در حال چرخ دادن خودش است، این سکانس خیلی عالی از آب درآمده بود:

2- صحنه جالب دیگر رویارویی والتر و هنک در دو سوی در گاراژ بود، این دو در حالتی شبیه قهرمان هایی وسترنی که با فاصله رو در روی هم قرار گرفته اند و می خواهند یک دئول انجام بدهند و چابک بودن خود را به بوته آزمایش بگذارند، ژست گرفته بودند. آخرش هم هنک، کلیدی را فشرد تا درب گاراژ بسته گردد. آدم یاد فیلم های سرجیو لئونه می افتاد!

3- صحنه جالب دیگر، قسمتی بود که والتر برای دفن پول هایش به مکانی رفته بود که در همانجا برای نخستین بار شیشه می پخت!

خود مکان، جاذبه بصری جالبی دارد. اما در اینجا یک نکته پنهان هم وجود داشت. والتر برای اینکه مکان دفن را گم نکند، مشخصات GPS منطقه را به حافظه سپرد، آیا اطلاعات مکانی این منطقه شما نمی تواند کسی را تحریک کند که بعد از تماشا سریال، به همان منطقه برود و پول های والتر را صاحب گردد؟!

گرچه جز در عالم رؤیا نمی گردد با این روش، صاحب پول های والتر شد، اما جالب است بدانید که اطلاعات مکانی این مططقه در عالم واقع، ما را به کجا هدایت می نماید!

نه! خبری از آن صحرای زیبا نیست، مشخصات جغرافیایی منطقه منطبق بر استودیوی Albuquerque هستند! همانجایی که سریال در آن ساخته می گردد!

4- سکانس غش کردن والتر: جالب است که در این سکانس، برخی ها حالت قرار گرفتن اسکایلر را نسبت به والتر از حال رفته را با یکی از آثار مشهور میکل آنژ مقایسه می نمایند!

5- و البته باید یادی بکنیم از زیبایی بصری این صحنه و بعلاوه جایی که لیدیا با کفش های قرمز از پله های کارگاه غیرقانونی فراوری مت پایین می رود.

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 آذر 1401 بروزرسانی: 19 آذر 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109237

به "لذت های سریالی: تازه ترین قسمت سریال بریکینگ بد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت های سریالی: تازه ترین قسمت سریال بریکینگ بد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید