لزوم توجه خاص به بافت تاریخی گرگان

به گزارش مهسان بلاگ، سرپرست دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در بخش نمایشگاهی استان گلستان در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی وسومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی این استان ملاقات و گفت وگو کرد.

لزوم توجه خاص به بافت تاریخی گرگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، 25 بهمن ماه 98 نشست احمدتجری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی این استان با جلال تاجیک سرپرست دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی با حضور علی اصغر یوسفی و سعید رحیمی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، الیار عاصمی زاده رئیس شورای هماهنگی سازمان های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمدرضا پاداش انجمن نگارستان هیرکان در بخش نمایشگاهی استان گلستان در نمایشگاه تهران برگزار گردید.

جلال تاجیک، سرپرست دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی در این نشست گفت: تعامل بین اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری های استان گلستان به ویژه مرکز این استان باید سازنده باشد.

او اظهار داشت: بافت تاریخی گرگان به عنوان یکی از بافت های ارزشمند کشور باید موردتوجه خاص قرار گیرد.

احمدتجری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان نیز در ادامه این نشست اعلام کرد: خانه تشکل های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل اداره کل میراث فرهنگی این استان با امکانات و تجهیزات موردنیاز راه اندازی و در اختیار اعضای خانه تشکل ها قرارگرفته است و قطعاً حمایت های این اداره کل از تشکل های مردم نهاد استان گلستان ادامه خواهد داشت.

او توضیح داد: سمن ها و تشکل های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان بازوان توانمند اداره کل هستند و ظرفیت های بسیار بالایی دارند که باید از آن ها به خوبی استفاده گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان اظهار داشت: به زودی دوره آموزشی مدیران موزه های شمال کشور در گرگان برگزار خواهد شد که می توان از ظرفیت تشکل ها در این برنامه بهره مند شد.

سعید زرحیمی عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این جلسه افزود: تعامل بسیار خوبی بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به وجود آمده است.

او اظهار داشت: اقدامات انجام شده در بافت تاریخی گرگان (استرآباد) موجب حفظ این بافت ارزشمند تاریخی شده است و با ادامه اقدامات شاهد رونق در این اثر تاریخی ارزشمند خواهیم بود.

بخش نمایشگاهی استان گلستان در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی وسومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران تا شنبه 26 بهمن 98 از ساعت 9 صبح تا 18 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35000

به "لزوم توجه خاص به بافت تاریخی گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توجه خاص به بافت تاریخی گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید