مزایای سفر با بچه ها و چگونگی به آرامش رسیدن با آنها

به گزارش مهسان بلاگ، سفر کردن اتفاقی خارق العاده ای بوده که زندگی انسان ها را متحول می کند. بیرون آمدن از زندگی یکنواخت و روزمره و ماجراجو بودن باعث می شود زنده شویم و بهترین اوقات زندگی خود را تجربه کنیم. سفر کردن با بچه ها، بویژه بچه ها کم سن و سال می تواند یک تجربه ترسناک و سخت باشد؛ شما هرگز نمی توانید پیش بینی کنید که بچه ها در طول سفر چه کارهایی انجام خواهند داد؛ آیا گریه خواهند کرد، فریاد خواهند زد، لباس خود را کثیف خواهند کرد یا بالا خواهند آورد؟! بعلاوه، بخاطر آنها مجبور به تحمل وزن اضافه چمدانتان نیز خواهید بود، چرا که مسلما می بایست چیزهایی مانند پوشک، بطری شیر، غذاهای مکمل، شیر خشک و سایر موارد مورد نیاز را همراه داشته باشید. براساس مقاله توصیه هایی برای سفر با بچه ها، باید بدانید که مزایای سفر با بچه ها بسیار بوده و ما در این نوشتار قصد داریم به آنها بپردازیم.

مزایای سفر با بچه ها و چگونگی به آرامش رسیدن با آنها

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن باعث می شود بچه ها با چیزهای جدید آشنا شوند

ممکن است فکر کنید بچه ها کم سن و سال نمی توانند چیزهای جدیدی که در طول سفر دیده و کشف کرده اند را بخاطر بیاورند؛ اما اینگونه نیست. هر زمان که به یک نقطه جدید از دنیا سفر می کنید، بچه ها شما تا ماه ها بعد از بازگشت و در ملاقات با دوستان و آشنایان یا در هنگام سخن گفتن با شما، به طور دائم در مورد آن مکان جدید و ویژگی های آن صحبت می نمایند و گاهی حتی با چیزهایی که به یاد می آورند، باعث شگفتی شما می شوند.

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن باعث می شود بچه ها متوجه شوند، دنیا چقدر بزرگ است

همه می گویند: دنیا ما بسیار کوچک است. این جمله گاهی بسیار درست به نظر می رسد؛ زمانیکه کشف می کنید شما و کسی که تازه با او آشنا شده اید به یک دانشکده می رفته اید یا یک فرد مشترک را می شناسید. اما حقیقت این است که دنیا فوق العاده بزرگ است. وقت گذرانی در یک نقطه دیگر از دنیا و دور از خانه، جایی که هیچکس شما را نمی شناسد، شما را وادار به اعتراف می نماید که دنیا از آنچه که هر زمان در خیال خود گذرانده اید، بزرگ تر است. بچه ها شما هر شخصیتی داشته باشند؛ چه ستاره تیم فوتبال مدرسه شان بوده و چه در دوست یابی در مدرسه مشکل داشته باشند، دور شدن از زندگی معمول و روزمره به آنها کمک می نماید متوجه شوند که مانند یک ماهی کوچک در یک دریای بسیار بزرگ هستند؛ بدین صورت مسائل خود را ریزتر از آنچه که هست می بینند. بدین طریق آنها متوجه می شوند که در دنیای بسیار بزرگی زندگی می نمایند و برای هر فرد در این دنیا، گروهی وجود دارد که بتواند به آن بپیوندد؛ بنابراین نشان دادن سیاره بزرگ زمین به بچه ها کمک می نماید تا صندلی واقعی خود را در دنیا پیدا نمایند.

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن بچه ها را وادار می نماید از وسایل الکترونیک دور و به دنیا متصل شوند

بچه ها، جوانان و بزرگسالان امروزی هر روز و هر دقیقه زمان بیشتری را به نشستن پشت کامپیوتر و استفاده از وسایل الکترونیک می گذرانند. بسکمک از خانواده ها بیشتر از اینکه به یکدیگر متصل باشند، به تکنولوژی و ابزار آن متصل هستند. غرق شدن در رسانه های اجتماعی، چت کردن با گوشی و تماشا کردن تلویزیون بسیار آسان تر از سخن گفتن با یکدیگر است، بنابراین وقتی دست به سفر خانوادگی می زنید و با بچه ها خود سفر می کنید، در حقیقت از وسایل الکترونیک دور می شوید و به دنیا اطراف و به یکدیگر متصل می گشت.

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن باعث می شود بچه ها در مورد تاریخ، جغرافیا و معماری بیاموزند

براساس مقاله توصیه هایی برای سفر با بچه ها باید بدانید که زمانی سفر کردن برای بچه ها هیجان انگیزتر می شود که آنها را در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی برای سفر دخالت دهیم؛ برای مثال از آنها بخواهیم مقصد بعدی سفر را روی نقشه یا کره زمین پیدا نمایند و به ما نشان دهند؛ وقتی قرار است از یک بنای باشکوه دیدن کنیم، از آنها بخواهیم به وسیله اینترنت در مورد سازنده و طراح آن یا دلیل ساخته شدن آن بنا تحقیق نمایند؛ با آنها در مورد نقاط مختلفی که از آنها بازدید می کنیم، سخن بگوییم و نکات مهم فرهنگی و تاریخی مربوط به هر نقطه را بازگو یا از آنها سوال کنیم. بدین گونه، یادگیری به بخش مهمی از سفر بچه ها تبدیل می شود و در عین حال جالب و هیجان انگیز است.

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن دنیای بچه ها را بزرگتر می نماید

سفر کردن نه تنها ما، بلکه بچه ها را نیز در معرض غذاها، موسیقی، سبک های زندگی، فرهنگ ها و زبان های جدید و ناآشنا قرار می دهد. بنابراین آنها چیزهای جدیدی می بینند و تجربه می نمایند و ممکن است عاشق بعضی از آنها شوند. این به بزرگتر شدن دنیای آنها و بازتر شدن دید آنها نسبت به همه چیز کمک می نماید.

توصیه هایی برای سفر با بچه ها | بگذارید بچه ها از چهاردیواری خارج شوند

مسلما بچه ها وقتی که در چهاردیواری یک کلاس قرار دارند، نمی توانند کوه ها، درخت ها، برگ ها، گل ها، کرم ها یا استخوان های خشک شده و فسیل های یک موزه را از نزدیک ببینند؛ مگر اینکه تصویر آنها را در کتاب ها مشاهده یا در اینترنت جستجو نمایند که با واقعیت از زمین تا آسمان متفاوت است. هیچ چیز بیشتر از اینکه بچه ها بتوانند از حس های پنج گانه خود استفاده نمایند، نمی تواند آنها را به هیجان بیاورد و باعث شود بیشتر و موثرتر بیاموزند. پس، به بچه هامان فرصت کسب تجربه های تازه را بدهیم که قطعا برایشان مفید خواهد بود.

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن بچه ها را به طبیعت نزدیکتر می نماید

بیشتر اجزای طبیعت، از گیاهان گرفته تا جانوران، از حیوانات اهلی موجود در مزرعه، تا گل ها، سبزیجات، درختان، علف ها و مورچه ها، در زندگی پرسرعت امروزی نادیده گرفته می شوند و ما انسان ها قدر آنها را نمی دانیم. اما وقتی بچه ها خود را به سفرهای ماجراجویانه در طبیعت، اردو زدن، کوهنوردی و تپه نوردی در نقاط مختلف دنیا می برید، آنها می توانند اجزای زیبای طبیعت و شگفتی های آن را از نزدیک ببینند و حتی آنها را لمس نمایند. سفر کردن یک روش عالی برای معرفی زیبایی های مادر طبیعت و شاهکارهایش به بچه ها به شمار می رود.

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن به بچه ها می آموزد که انعطاف پذیرتر باشند

بعد از اینکه مدتی را به انجام سفرهای ماجراجویانه و اردو زدن در طبیعت می گذرانید، بچه ها شما قادر خواهند بود به آسانی و بدون دردسر در یک چادر کوچک همراه با شما بخوابند و شب را در ساحل، جنگل یا بالای کوه به صبح برسانند. برنامه های سفر همیشه به طور دقیق اجرا نمی شوند و معمولا نیاز به تغییر برنامه، انعطاف پذیر بودن و وفق دادن خود به شرایط حس می شود. سفر کردن به بچه ها کمک می نماید از زندگی روزمره و اصول و قوانین سخت بیرون بیایند و به انسان هایی انعطاف پذیرتر تبدیل شوند

توصیه هایی برای سفر با بچه ها | به فرزندانتان اجازه بیان احساساتشان را بدهید

سفر کردن و حضور در فضای آزاد نقش بزرگی در قادر بودن فرزند شما به ابراز احساسات و توصیف خودش بازی خواهد کرد، بویژه اگر از آن دسته والدین باشید که به طور دائمی از بچه ها خود در مورد چیزهایی که می بینند و تجربه می نمایند سوال کنید و آنها را به سخن گفتن و توصیف احساساتشان تشویق نمایید، آنها می توانند در مورد اینکه از چه چیزهایی به هیجان می آیند، مثلا جایی که از آن بازدید کرده اید یا جایی که قرار است به بازدید از آن بروید یا اتفاق هایی که در طول سفر برایتان پیش آمده، صحبت نمایند و همین باعث می شود دایره لغات و اصطلاحاتی که برای بیان احساساتشان نیاز دارند، بیشتر شود و یاد بگیرند چگونه از این احساسات سخن بگویند و افکار خود را توصیف نمایند.

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن به بچه ها کمک می نماید اجتماعی تر باشند

محیط کلاس و مدرسه به بچه ها شانس کمی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران می دهد و اگر هم این اتفاق بیفتد، آنها تنها قادر خواهند بود با بچه ها همسن خود ارتباط برقرار نمایند. در طول سفر، بچه ها این امکان را می یابند که با افرادی از نژادها، گروه ها و سن های مختلف آشنا شوند و با آنها ارتباط برقرار نمایند، بنابراین مطمئن باشید با سفر کردن برای فرزند خود شانس اجتماعی تر بودن را فراهم می آورید.

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن باعث می شود بچه ها توجه کردن به جزئیات را یاد بگیرند

بچه ها بسیار هوشیار و تیزبین هستند و بودن در طبیعت باعث می شود زیبایی طبیعت را ستایش نمایند. سفر کردن با بچه ها شما را مجبور می نماید با سرعت آنها قدم بردارید و به آرامی پیش بروید. این کار باعث می شود بچه ها که دقیق تر و تیزبین تر هستند، جزئیاتی را که شما نادیده می گیرید ببینند و آنها را به شما هم نشان دهند.

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن به بچه ها می آموزد که صبور باشند

که بچه ها به طور طبیعی موجوداتی کنجکاو هستند؛ به همین دلیل وقتی مجبورشان می کنیم برای ساعت های طولانی روی یک صندلی بنشینند تا پرواز به مقصد برسد، حوصله شان سر می رود و ممکن است باعث آزار والدین و سایر مسافرین شوند. سفر کردن به آنها می آموزد که برای رسیدن به نقاط جالب و کسب تجربه های هیجان انگیز می بایست صبور باشند؛ آنها متوجه می شوند که باید صبر داشته باشند تا در نهایت به آنها اجازه داده شود به گشت و گذار و دیدن مناظر مشغول شوند و بخش های جالب تر سفر را تجربه نمایند.

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن بچه ها باعث می شود بچه ها آب و هوای تمیز و عالی را تجربه نمایند

بچه ها بسیار به ندرت در معرض هوای غیرآلوده هستند؛ بویژه آنهایی که در شهرهای بزرگ زندگی می نمایند. بنابراین سفر کردن به نقاط بکر و وقت گذرانی در طبیعت به آنها این شانس را می دهد که آب و هوای عالی و تمیز را تجربه نمایند و این به سلامت بیشتر آنها کمک خواهد کرد.

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن با بچه ها باعث می شود حس ماجراجویی شما زنده شود

بچه ها، بویژه آنها که کم سن و سال تر هستند، حس ماجراجویی قدرتمندی دارند. آنها دوست دارند دنیا را کندوکاو نمایند. آنها در تجربه های جدید غوطه ور می شوند و با هیجان هرگونه منظره، صدا، مزه و بوی جدید را جذب می نمایند. بنابراین گشت و گذار در دنیا با بچه هاتان می تواند شور و شوق شما برای هیجان و ماجراجویی را زنده نماید یا آن را بیشتر کند.

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن به شما و بچه هاتان کمک می نماید با هم خاطره بسازید

سفر خانوادگی یک روش عالی برای خانواده هاست تا با هم خاطره بسازند و داستان های فوق العاده ای برای گفتن داشته باشند. بهترین و خاطره انگیزترین خاطرات زندگی خانواده ها در سفرهایشان به وجود می آیند و سفر با بچه ها بیادماندنی ترین تجربه ها را برای شما و آنها به وجود می آورد.

مزایای سفر با بچه ها | سفر کردن بهترین زمان برای تجربه پیوند محکم تر خانوادگی را فراهم می آورد

سفر کردن بهترین روش برای دور شدن از شلوغی و استرس زندگی روزمره به شمار می رود. در طول سفر، بچه ها زمان بیشتری را با پدر و مادر خود می گذرانند و والدین تمامی توجه خود را به فرزندان خود معطوف می نمایند. گاهی ممکن است به نظر برسد که کودک شما خسته و کلافه است و احساس راحتی نمی نماید؛ اما در بیشتر مواقع اینگونه نیست و او از ماجراجویی و دیدن چیزهای جدید لذت می برد. حتی اگر گاهی هم بچه ها شما اوقات تلخی نمایند، به چیزهایی که یاد می گیرند و احساسات فوق العاده ای که تجربه می نمایند می ارزد. بنابراین همیشه سعی کنید در سفرهای خود بچه ها را نیز همراه ببرید. صبر نکنید تا سن آنها بالاتر برود؛ لحظه هایی مانند این ممکن است بگذرند و شما به اندازه کافی نتوانید از آنها بهره ببرید؛ پس دست به کار شوید و سفر کردن با بچه ها را تجربه کنید.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: همگردی
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 41272

به "مزایای سفر با بچه ها و چگونگی به آرامش رسیدن با آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای سفر با بچه ها و چگونگی به آرامش رسیدن با آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید