مسعود امینی تیرانی برترین فیلمبردار سال آسیا شد، موفقیتی دیگر برای دشت خاموش

به گزارش مهسان بلاگ، جایزه برترین فیلمبردار سال آسیا به مسعود امینی تیرانی برای فیلمبرداری فیلم سینمایی دشت خاموش رسید.

مسعود امینی تیرانی برترین فیلمبردار سال آسیا شد، موفقیتی دیگر برای دشت خاموش

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فیلم، مسعود امینی تیرانی اسم برترین فیلمبردار سال آسیا را برای فیلمبرداری فیلم سینمایی دشت خاموش در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا که در جریان بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان برگزار گردید، کسب کرد.

این فیلم به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری شامگاه آدینه 16 مهرماه این جایزه را کسب کرد و احمد بهرامی که به دعوت جشنواره بوسان در کره جنوبی حضور دارد، جایزه را دریافت کرد.

دشت خاموش که هم اکنون در سینما های ایران در حال اکران است و نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را به همراه داشته، در دو رشته برترین کارگردانی و برترین فیلمبرداری نامزد بود که جایزه برترین فیلمبردار سال آسیا را کسب کرد.

مراسم اهدای جوایز پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا به صورت ترکیبی از حضوری و آنلاین در جریان بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان در روز 8 اکتبر 2021 (16 مهر 1400) در کره جنوبی برگزار گردید.

دشت خاموش که به شکل سیاه-سفید ساخته شده است و قصه ای کارگری را روایت می نماید، پیش از این حضور های دنیای و جوایز معتبر بین المللی را از آن خود نموده است. این فیلم که پخش بین المللی آن به وسیله شرکت پرشیا فیلم با مدیریت علی قاسمی انجام می گردد، تا به امروز در بیش از 25 جشنواره بین المللی شرکت داشته و جوایز مهمی را برای سینمای ایران کسب نموده است که از آن جمله می توان به دریافت تندیس شیر برترین فیلم بخش افق ها از فستیوال ونیز سال 2020، تندیس برترین فیلم از فستیوال هنگ کنگ سال 2021، تندیس برترین بازیگر مرد برای علی باقری از فستیوال هنگ کنگ سال 2021، برترین تدوین برای سارا یاوری از انجمن بین المللی منتقدان و روزنامه نگاران سراسر دنیا سال 2021، نشان فیپرشی از فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم سال 2020، تندیس بنیاد فای (اعتماد ملی ایتالیا) سال 2021 و جایزه برترین فیلم از فستیوال سابورسیو کرواسی سال 2021 اشاره نمود.

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، تورج الوند، مجید فرهنگ، ناصر علاقمندان، راضیه ایرانی، نرگس امینی، محسن یگانه، مهتاب خوش منش، شقایق آقازاده، اهورا بهرامی، پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی، مینا سرقره در این فیلم بازی نموده اند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 98407

به "مسعود امینی تیرانی برترین فیلمبردار سال آسیا شد، موفقیتی دیگر برای دشت خاموش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسعود امینی تیرانی برترین فیلمبردار سال آسیا شد، موفقیتی دیگر برای دشت خاموش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید