معادله خط حمله استقلال: 0=2

به گزارش مهسان بلاگ، آرمن ساروخانیان ، بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا و قبل از دربی، استقلال احتیاج زیادی به سه امتیاز بازی با نساجی داشت، ولی در قائمشهر تیم بی آزاری بود و نتوانست به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل برسد.

معادله خط حمله استقلال: 0=2

چمن مصنوعی استادیوم شهید وطنی و بازی بسته میزبان گل زدن برای استقلال را خیلی سخت نموده بود. شفر در این شرایط احتیاج به بازیکن فرصت طلبی داشت که بتواند گره بازی را باز کند و تیمش را به سه امتیاز برساند، ولی این اتفاق هرگز رخ نداد.

حتی بازی بهترین تیم های دنیا هم ممکن است گاهی گره بخورد و در جریان بازی فرصت های خیلی کمی داشته باشند. شنبه شب رئال مادرید هم مقابل اسپانیول شرایط مشابهی داشت و با تک گل آسنسیو به پیروزی رسید. واران بعد از این بازی گفت که رئال نمی تواند همه حریفان را 5 بر صفر ببرد، ولی همین برد خفیف یاری کرد که آنها در بالای جدول باقی بمانند.

تیم ها با تقویم فشرده نمی توانند همیشه در اوج باشند و برای ماندن در کورس گاهی باید به بردهای حداقلی بسنده نمایند. بازی استقلال در قائمشهر از مدل همین بازی ها بود، ولی مهاجمان این تیم 90 دقیقه اسیر بلوک دفاعی فشرده نساجی بودند و خلاقیت و تیزهوشی کافی برای ضربه زدن به میزبان را نداشتند.

4 مهاجم بی اثر

در آرایش 1-3-2-4 استقلال دو مهاجم حضور داشتند: مرتضی تبریزی و روح الله باقری. اولی تا آخر در زمین ماند و دومی 84 دقیقه. شفر در نیمه دوم دو مهاجم دیگر به زمین فرستاد: الحاجی گرو (دقیقه 69) و صیادمنش (دقیقه 84). ولی این دو هم نتوانستند گره بازی را باز نمایند.

برای مربی آلمانی ناکامی این چهار مهاجم شاید از تساوی در قائمشهر و از دست دادن دو امتیاز هم ناگوارتر باشد، چرا که نمی داند در ادامه فصل برای گلزنی و پیروزی در بازی های سخت تر باید روی چه کسی حساب کند. بازی با نساجی سومین بازی متوالی در لیگ برتر است که استقلال گل نمی زند و از این سه بازی توانسته تنها دو امتیاز بگیرد.

فصل گذشته تیم شفر آمار گلزنی بالایی داشت و مهاجمی مثل تیام در روزهای سخت ناجی استقلال می شد، ولی در این فصل استقلال مهاجمانی دارد که گل زدن برای آنها نه یک وظیفه سازمانی که کاری سخت و گاهی نشدنی است.

مرور فرصت های مهاجمان استقلال

اگر بخواهیم بازی را دقیق تر آنالیز کنیم، مهاجمان استقلال در این بازی سه موقعیت داشتند که هیچکدام به گل ختم نشد.

دقیقه 18: پاس روح الله باقری پشت دفاع نساجی به مرتضی تبریزی رسید. او در گوشه محوطه جریمه فرصت داشت مدافع مستقیمش را دریبل کند یا از همانجا ضربه خطرناکی بزند، ولی شوت آرام او را لک بدون دردسر مهار کرد. ---

دقیقه 40: این بار مرتضی تبریزی سانتر وریا را با سینه به روح الله باقری پاس داد. مهاجم استقلال نزدیک نقطه پنالتی می توانست ضربه محکمی به هر دو زاویه دروازه بزند، ولی شوت او نه زاویه مناسبی داشت نه قدرت کافی و لک آن را در دو ضرب گرفت. ---

دقیقه 86: الحاجی گرو روی یک توپ بلند توانست بچرخد و خودش را در موقعیت شوتزنی قرار دهد. ضربه محکم او از زاویه بسته با فاصله کمی از بالای دروازه بیرون رفت. این خطرناک ترین موقعیت استقلال در این بازی بود و الحاجی گرو عملکرد بهتری از دو مهاجم دیگر تیمش داشت، با این حال اگر شوتش را پایین تر می زد استقلال می توانست به سه امتیاز برسد. 12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 دی 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1630

به "معادله خط حمله استقلال: 0=2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معادله خط حمله استقلال: 0=2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید