معرفی فرودگاه والنسیا اسپانیا

به گزارش مهسان بلاگ، فرودگاه والنسیا اسپانیا | Valencia Airport

از دیگر شهرهای مهم اسپانیا شهر والنسیا بوده که در هنگام ورود به آن طبعا وارد فرودگاه والنسیا اسپانیا می شوید. در این مطلب یک مرور کلی به تمام امکانات، پروازها، خدمات و اطلاعات تماس در فرودگاه والنسیا اسپانیا می پردازیم. جزئیاتی همانند آدرس ها، لینک های اطلاعات پروازی، لیست شرکت های کرایه ماشین، قوانین بلند مدت یا کوتاه مدت پارکینگ فرودگاه، امکانات غذایی و رستوران ها، اطلاعات توریستی، باربری و اداری را در این مطلب شاهد خواهید بود. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعات قبل از سفر خود به والنسیا را کامل کنید. در مجله سعی شده است که اطلاعاتی راجع به تمام فرودگاه های سراسر جهان به شما داده گردد تا اگر در حین سفر، به فرودگاهی وارد شدید، بتوانید اطلاعات مفید و کاربردی راجع به آن را مطالعه کنید. همچنین از سایت یا اپلیکیشن خبرنگاران قادر خواهید بود که به بیشتر شهرها و کشورهای بلیط هواپیمای خود را خریداری کنید. چرا که خبرنگاران با بیش از 900 ایرلاین در جهان همکاری دارد.

معرفی فرودگاه والنسیا اسپانیا

درباره فرودگاه والنسیا اسپانیا

فرودگاه والنسیا اسپانیا به نام دیگری نیز مشهور است. به آن فرودگاه مانیسس Manises Airport نیز گفته می گردد. این فرودگاه پروازهای بین المللی و داخلی به سمت استان والنسیا را اداره کرده و دومین فرودگاه بعد از فرودگاه آلیکانته Alicante Airport در این نواحی است. این مکان در 8 کیلومتری غرب شهر والنسیا واقع شده و دهمین فرودگاه شلوغ اسپانیا محسوب می گردد. بیشترین پروازهای صورت گرفته از این فرودگاه به شهرهای مادرید Madrid، پالما د مایورکا Palma de Mallorca، بارسلونا Barcelona و سویلا Sevilla در خود کشور اسپانیا و پروازهای بین المللی به شهرهای پاریس Paris، لندن London، رم Rome و آمستردام Amsterdam می باشد. در طول سال های گذشته فرودگاه والنسیا اسپانیا در حال رشد و بازسازی بوده است. در سال 2015 بیشتر از 5 میلیون مسافر به وسیله این فرودگاه جا به جا شده اند. چرا که پروازهای ایرالاین ایزی جت به این فرودگاه بیشتر شده و البته جاذبه ساحلی بلانکا در جنوب والنسیا قرار گرفته است. در سال 2016 این فرودگاه حدود 5 میلیون و 799 هزار و 104 مسافر را جا به جا کرده و در سال های بعد از آن این تعداد بیشتر شده است.

ترمینال های فرودگاه

فرودگاه والنسیا دارای 2 ترمینال در یک ساختمان است. بخش ورودی در طبقه همکف، بخش خروجی در طبقه زیرزمین و امکانات در طبقه اول واقع شده اند. فرودگاه والنسیا اسپانیا همچنین دارای قسمت کوچکی به نام ترمینال شماره 2 برای هواپیماهای کوچک است (هواپیماهایی با حداکثر 100 جایگاه). این قسمت در انتهای سمت راست ساختمان واقع شده است. فرودگاه والنسیا به بیش از 65 مقصد جهان پرواز داشته و شما از این محل می توانید با ایرلاین های متفاوتی به هر نقطه که می خواهید پرواز داشته باشید. اگر می خواهید به اطلاعات پروازی فرودگاه والنسیا اسپانیا دسترسی داشته باشید کافیست که به لینک اطلاعات پروازی آن دسترسی داشته باشید.

لینک اطلاعات پروازی: flightradar24.com

اگر به دنبال پروازهای ارزان به وسیله فرودگاه هستید، در این فرودگاه گزینه های بسیاری دارید. ایرلاین هایی همانند رایان ایر Ryan Air، ایزی جت Easy Jet و وئلینگ Vueling جزو ایرلاین های ارزان در این فرودگاه هستند. اگر به دنبال پروازهای ارزان هستید، چند نکته را رعایت کنید:

  • ترجیحا پرواز خود را برای وسط هفته رزرو کنید.
  • جهتهای طولانی می تواند بیشتر تخفیف داشته باشد.
  • از ایرلاین هایی که تخفیف بیشتری می دهند، بلیط هواپیمای خود را خریداری کنید.
  • به دنبال پروازهای صبح خیلی زود یا خیلی دیر در شب باشید.

این فرودگاه در کل دارای 3 ترمینال مسافربری است.

  • ترمینال شماره 1 و 2

هر دوی این ترمینال ها در کنار هم و با سقفی متصل طراحی شده اند. در نتیجه ساختمان آن ها شبیه به هم می باشد. هر دو ترمینال شماره 1 و شماره 2 پروازهای داخلی و بین المللی را برگزار می نمایند. همچنین پروازهای شینگن و غیر شینگن نیز به فرودگاه والنسیا اسپانیا پرواز دارند.

  • ترمینال منطقه ای

ترمینال شماره 3 است که تنها توسط پروازهای ایر نوسترام Air Nostrum استفاده می گردد. این قسمت همچنین در ساختمان ترمینال اصلی قرار گرفته و به ترمینال شماره 1 و شماره 2 با یک راهروی داخلی متصل شده است.

اطلاعات کلی فرودگاه والنسیا اسپانیا

نام فرودگاه والنسیا اسپانیا: Valencia Airport

نوع فرودگاه: همگانی

کد یاتا: VLC

کد ایکائو: LEVC

ارتفاع از سطح دریا: 73 متر

ترمینال ها: 2 ترمینال

سایت: lovevalencia.com

آدرس: Carretera del Aeropuerto, s/n, 46940 Manises, Valencia, Spain

تلفن: +34 91 321 1000 / +34 90 240 4704

امکانات فرودگاه

خدمات متعددی را در این فرودگاه پیدا خواهید کرد. اگر به داروهای خاص احتیاج داشتید، به داروخانه بروید. در صورت احتیاج می توانید از سرویس اجاره جایگاه چرخدار و دیگر امکانات برای معلولان درخواست دهید. اداره اشیای گم شده در طبقه اول واقع شده است. باجه بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده، آژانس های جدید و منطقه استراحت در اختیارتان است. قسمت تلفن های عمومی، تحویل یا بسته بندی چمدان، اتصال رایگان Wi-Fi، سالن های فرودگاه، غرفه های ایرلاین ها، میز اطلاعات، امکانات بانکی، اتاق های ملاقات، بخش چمدان های گمشده، ایستگاه یاری های اولیه، ایستگاه پلیس، باجه اطلاعات گردشگری والنسیا، اتاق والدین، انبار چمدان، دستگاه های خودپرداز، سرویس بهداشتی، تبدیل ارز، اتاق عبادت (کلیسای فرودگاه)، اتاق کنفرانس، دوش، امکانات ملاقات و … در ساختمان اصلی و در ترمینال های شماره 1 و 2 قرار دارند.

غذای فست فودی و برگر کینگ در رستوران های فرودگاه قابل سفارش خواهد بود. اگر به دنبال غذاهای محلی در فرودگاه هستید نیز به فروشگاه د لیزاران تاپاس چین the Lizarran tapas chain بروید. در هر طبقه از ساختمان فرودگاه که باشید می توانید از امکانات غذاخوری برخوردار شوید.

حمل و نقل فرودگاه والنسیا اسپانیا

  • مترو

دسترسی از مرکز شهر تا فرودگاه والنسیا بسیار راحت بوده و با روش های مختلفی می توانید به این محل بروید. خطوط مترو 3 و 5 والنسیا مستقیم و هر 25 دقیقه از مرکز شهر شما را به فرودگاه می رسانند. یک بلیط تک سفره به فرودگاه، هزینه 4.90 € داشته که به راحتی با آن می توانید از مرکز شهر به سمت فرودگاه والنسیا اسپانیا و پرواز خود بروید.

  • اتوبوس

همچنین شما می توانید با سیستم اتوبوسEMT والنسیا وارد مرکز شهر شوید. خط اتوبوس شماره 150 شما را در مدت 40 دقیقه به از فرودگاه مرکز شهر می برد. این اتوبوس در ایستگاه های Mislata، Manises و Quart de Poblet نگه داشته و قیمت بلیط آن به طور منظم 1.45 یورو است. برای کسانی که سنی بیش از 65 سال دارند، این قیمت 0.95 یورو و برای خانواده های بزرگ، 1.15 یورو است. این اتوبوس هر 25 دقیقه در روزهای هفته و هر 20 دقیقه در روز شنبه ها به ایستگاه می رسد. (یکشنبه و تعطیلات این سرویس در دسترس نیست). بلیط ها را می توانید در خود اتوبوس خریداری کنید.

  • تاکسی

تاکسی ها نیز می توانند شما را از فرودگاه به مرکز شهر برسانند. قیمت آن ها بسته به مسافتی که طی می نمایند متفاوت است اما میانگین قیمت تا مرکز شهر حدود 20 یورو است. همچنین قیمت 3.5 یورو به عنوان نرخ پایه تاکسی ها محاسبه می گردد که باید پرداخت کنید.

  • کرایه ماشین

می توانید به وسیله شرکت های هرتز Hertz، Europocar، AurigaCrown،Avis یا Atesa در فرودگاه ماشین کرایه کنید.

معرفی شهر والنسیا اسپانیا

شهر والنسیا، در استان والنسیا و سومین شهر بزرگ اسپانیا پس از شهرهای مادرید و بارسلونا است. این شهر در شرق کشور و در کنار سواحل آذاهار the Azahar Coast واقع شده است. والنسیا یکی از سنت های منحصر به فرد در اسپانیا،به نام فالاس را در خود دارد. این میراث در سال 2016 توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی نامشهود، به ثبت رسیده است. این شهر در سال 714 تحت سلطه مسلمانان، در زمینه مذهب، زبان و فن آوری رشد یافت و بسیار مشهور شد. بسیاری از بناهای تاریخی و جاذبه های والنسیا در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. جاذبه هایی همانند Tribunal de les Aigües de València، محله کارمن The Carmen Quarters، شهر قدیمی والنسیا، سرانس برج ها، برج های کوارت Quart Towers و صومعه سنت میکوئل دلس ریس Saint Miquel dels Reis monastery، حتما دیدن کنید. اگر علاقه مند به خوردن غذاهای بومی شهر والنسیا هستید، می توانید غذای پائلا paella را امتحان کنید. همچنین این شهر به خاطر پرتقال هایشان معروف است.

با آشنایی بیشتر با فرودگاهی که به آن پرواز دارید، اطمینان خاطر پیدا کرده و برنامه ریزی سفر خود را به راحتی انجام خواهید داد. فرودگاه والنسیا می تواند یکی از مقاصد بین راهی شما در سفر باشد. به راحتی از این فرودگاه می توانید خود را به هتل و محل اقامت خود برسانید. مترو بهترین گزینه برای رسیدن به مرکز شهر است. در نزدیک ترین ایستگاه به هتل خود پیاده شوید و باقی جهت را یا تاکسی بگیرید یا سوار اتوبوس شوید. در هر صورت مدت طولانی در راه نخواهید بود. می توانید نقشه ایستگاه های مترو و اتوبوس را به راحتی در تمام سایت های شهر والنسیا پیدا کنید. خطوط 5 و 3 شما را به دیگر خطوط مترو و مناطق مختلف شهر متصل می نماید. خط 5 مترو مستقیم به سمت بندر گرا کنیاملار Grau Canyamelar می رود و در ادامه جهت شما را به جزیره های اطراف متصل می نماید.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: الی گشت
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15726

به "معرفی فرودگاه والنسیا اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه والنسیا اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید