معرفی 11 جنگل زیبا و دیدنی در کشورهای مختلف دنیا

به گزارش مهسان بلاگ، آشنایی با جنگل های جهان خالی از لطف نیست. جنگل ها آرامش خاصی دارند و مورد علاقه افرادی که روحیه ماجراجویانه دارند هستند. سفر به جنگل می تواند تجربه ای جالب و شگفت آور برای هرفردی باشد. در سراسر جهان جنگل های بسیار زیبا و جذاب و حیرت آوری وجود دارد که گاهی باور واقعی بودنشان سخت است! سفر به این بهشت های سبز آرزوی هرگردشگری است! باید در این موقعیت قرار بگیرید تا بفهمید چه حس نابی دارد. چه بخواهید برای سفر بعدی تان برنامه ریزی کنید و چه دوست داشته باشید فقط مجازی به زیباترین جنگل های جهان سری بزنید، می توانید این مقاله را که راجع به زیباترین جنگل های جهان صحبت کردیم را تا پایان بخوانید.

معرفی 11 جنگل زیبا و دیدنی در کشورهای مختلف دنیا

آرامش جنگل و احساس نزدیکی با طبیعت همیشه برای جهانگردان جاذبه داشته است. این جاذبه طبیعی باعث شده تا بسیاری از برنامه ریزان تورهای جهانگردی، توجه ویژه ای به مناطق جنگلی نشان بدهند.

1-جنگل های جهان | جنگل درختان بامبوی آراشی یاما، کیوتو، ژاپن

جنگلی بسیار زیبا و بکر در ژاپن و در غرب شهر توکیو قرار گرفته است که آراشیاما نام دارد، جنگلی پهناور که سراسر آن درخت بامبو است. زیبایی این جنگل با درختان بامبویی که ارتفاعشان گویی به سقف آسمان می رسد فقط به جذابیت بصری ختم نمی شود، اگر چشم هایتان را ببندید و در سکوت به صدای باد گوش دهید، زیبایی واقعی آن را لمس خواهید کرد. صدای شگفت انگیز نسیم ملایم و برخورد باد با درختان را نمی توان توصیف کرد، صدایی که هیچ دستگاه موسیقی یا کامپیوتری در جهان نمی تواند آن را ایجاد کند.

علاوه بر جنگلی زیبا، در این منطقه، معبد Tenriyuji و پل Tigestsukyo قرار گرفته است و بخش کوهستانی آن نیز نمایی خاص از جنگل و رودخانه اطراف به بازدیدنمایندگان می دهد. وزارت محیط زیست محلی در سال 1996 جنگل آراشی یاما (Arashiyama Bamboo Grove) را به عنوان یکی از 100 مناظر صوتی ژاپن معرفی کرد که ابتکاری برای مقابله با آلودگی صوتی و ترغیب مردم برای شنیدن صداهای طبیعت بود.

اهمیت این جنگل برای آسیایی ها به دلیل این است که بامبو در فرهنگ و رسوم شرق آسیایی ها نقش بسیار مهمی دارد و در ژاپن به عنوان محلی برای دوری از شر و بدی شناخته می شود.

فصل بارندگی شهر کیوتوی ژاپن از اواسط ژوئن شروع می شود و تا اواخر ژوئیه ادامه دارد. در طول ماه دسامبر و اوایل اکتبر نیز ممکن است شاهد وقوع طوفان باشیم. در اکتبر و نوامبر و همچنین آوریل و مه، هوا بسیار مطبوع است. توصیه می شود در کریسمس و سال نو به کیوتو سفر نکنید.

2-مارامورش، کارپات، رومانی

در شمال شرقی رومانی به سمت و نزدیکی اوکراین منطقه ای بسیار زیبا و تاریخی به اسم مارامورش قرار گرفته است. این منطقه در دره ای پهناوری و در میان درختان قوی و تنومند و نهرها و رودخانه ها احاطه شده است و جنگل های انبوه و طبیعی بسیار بکر و شگفت آور دارد! کافی است که یه بار به اینجا بروید و به قدرت و عظمت پروردگار هستی پی ببرید.

3-جنگل های جهان | جنگل آمازون

جنگلی که شهرت آن به گوش تمام جهانیان رسیده و کمتر کسی است که این جنگل را نشناسد، جنگلی که عظیمترین جنگل در جهان و عظیمترین منبع فراوری اکسیژن در جهان است. حتما با این همه تعریف می دانید که راجع به جنگل آمازون صحبت می کنیم. این جنگل پهناور در کشورهای برزیل، کلمبیا و پرو، در قاره آمریکای جنوبی گسترش یافته است. وسعت بسیار زیاد این جنگل باعث شده که هیچکس به برخی از بخشی های آن نرسیده و بخشی هایی از این جنگل دست نخورده باقی مانده است.

البته از بیشتر وسعت این جنگل تصاویر ماهواره ای گرفته شده است. در این جنگل زیبا و پهناور بیش از ده هزار گونه موجودات زنده وجود دارد. رود آمازون که در مرکز این جنگل جریان دارد، دومین رود عظیم جهان است. بسیاری از دانشمندان بر این باورند که هنوز قبایلی در این جنگل زندگی می نمایند که هیچ ارتباطی با جهانی امروزی ندارند و هیچ کس به آن ها دسترسی ندارد.

4-جنگل دایگو جی ژاپن

ژاپن به کشور شکوفه های گیلاس شهرت دارد. انبوه درختان گیلاس موجود در سطوح شهرهای این کشور سبب شده تا هر ساله هزاران جهانگرد برای عکس برداری و دیدن مناظر زیبا به این کشور سفر نمایند. دایگو جی، منطقه ای زیبایی است که در بهار به واسطه درختانی پر از شکوفه گیلاس مناظر فوق العاده پدید می آورد. در پاییز نیز از زیبایی این منطقه کاسته نمی شود و با جلوه های خاص این فصل، زیباتر هم می شود. وجود معبد معروف دیاگوجی در این پارک زیبایی آن را دو چندان و آن را به مکان مناسبی برای مدیتیشن تبدیل نموده است.

این جنگل رویایی، مکانی زیبا و بکر است که زیبایی های خلقت خداوند در آن هویداست. این جنگل زیبا در فصل بهار مملو از درختان شکوفه زده گیلاس است. در فصل پاییز این جنگل به تابلویی از رنگ ها مبدل می شود. همچنین وجود معبدی با همین نام در میان درختان جنگل بر خاص بودن دایگو جی افزوده است. تلالو نور خورشید در برگه مقابل معبد، آرامش خاصی را بر فضای جنگل حکم فرما نموده است.

5-جنگل های جهان | پارک ملی المپیک، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا

این پارک بسیار زیبا در واشنگتن ایالت متحده آمریکا قرار گرفته است. در سال 1909 میلادی، رییس جمهور وقت ایالت متحده آمریکا، روزولت این جنگل زیبا را تاسیس نمود. قرار گیری این پارک رویایی در دامنه رشته کوه های بر افراشته، سبب شده تا این منطقه در فهرست میراث جهانی ثبت شود.

پارک ملی المپیک از سه بخش اصلی دامنه ای، جنگلی و ساحلی تشکیل شده است. درختان سر سبز و زیبای منطقه، فرصت یک استراحت تمام عیار را برای شما فراهم می نماید. همچنین شما می توانید در بخش هایی از این پارک به کوهنوردی و ماهی گیری بپردازید.

این پارک ملی زیبا در سال 1909 توسط رییس جمهور روزولت تأسیس شده است و به دلیل طبیعت بکرش در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. این منطقه از سه بخش دامنه ای، ساحل اقیانوسی و جنگلی تشکیل شده است و هر یک به نوبه خود، منظره زیبایی را به نمایش در می آورند.

6-جنگل سیاه، بادن وورتمبرگ، آلمان

جنگل سیاه برخلاف نام اش که سیاهی است، بسیار سبز و زیبا است. رشته کوهی جنگلی به وسعت 160 کیلومتر که در جنوب غربی آلمان قرار گرفته است. منطقه ای پر از درختان سر سبز و تنومند کاج و سرو است و در این منطقه دهکده های زیبا و آب گرم طبیعی قرار دارند.

جنگل سیاه شبیه به صحنه ای از یک کتاب داستان است و بدون شک باید در فهرست زیباترین جنگل های جهان قرار گیرد. برخی بر این باورند که برادران گریم قصه هایی مثل هانسل و گرتل و راپونزل را با الهام از مناطق جنگلی جنگل سیاه نوشته اند. بهترین زمان بازدید از جنگل سیاه از اواخر ماه آوریل تا اواخر سپتامبر است، چون دما و رطوبت هوا در بهترین حالت خود قرار گرفته است.

7-جنگل های جهان | پارک ملی سئوراکسان، استان گانکوان، کره جنوبی

بلندترین و زیباترین و جذاب ترین مکان برای کوهنوردان کشوره کره جنوبی در رشته کوه های Taebaek قرار گرفته است. این کوه ارتفاع 1708 متری دارد و دارای معابد و عبادتگاه ها و مکان هایی برای شکرگزاری نعمت های طبیعی و آبشارهای زیبا است. مسیرهای پیاده روی این پارک نیز تجربه ای خاص را برای افراد رقم می زند. رفتن به سمت کوه های بلند حدود 12 ساعت زمان احتیاج دارد.

تعداد زیادی هتل و کمپ در نزدیک این پارک قرار گرفته است و در کنار صعود به کوه های بلند، در مواقع احتیاج می توانید استراحت کنید. پس رفتن به این منطقه هیچ گونه مسئله ای برایتان ایجاد نخواهد کرد.

8-جنگل تونگا در آلاسکای آمریکا

قاره آمریکا دارای زیست بوم بسیار جالبی است. رشد گیاهان در آب و هوای استوایی این قاره به خوبی انجام می گیرد. از این رو جنگل های زیادی در این قاره وجود دارند که جنگل تونگا یکی از آنهاست. جنگل تونگا که در منطقه سردسیر آلاسکا قرار گرفته است، عظیمترین جنگل ملی کشور آمریکاست! این جنگل بسیار گسترده و پهناور مساحتی حدود 69 هزار کیلومترمربع دارد. در این منطقه به دلیل دور بودن از منابع انسانی باعث شده که بسیاری از گونه های مختلف جانوری و گیاهی در این جنگل زندگی نمایند. زیبایی های خاص این جنگل سبب شده همه ساله تعداد زیادی از جهانگردان برای دیدن آن راهی این منطقه شوند البته هنوز بخش های زیادی از این جنگل به صورت کاملا دست نخورده و بکر باقی مانده است.

9-جنگل های جهان | جنگل بارانی دین تری، استرالیا

جنگل بارانی دین تری (Daintree Rainforest) واقع در کوئین لند شمالی در سال 1988 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. هرچند گفته می شود از زمان قطع درختان و بهره برداری از جنگل و همچنین استخراج روغن پالم در دهه های اخیر، 30 درصد از این جنگل تخریب شده است. در حال حاضر، متخصصان حفاظت از محیط زیست در کوشش اند از مناطق سرسبز جنوب شرق آسیا (که بخشی از آن ها متعلق به اندونزی، مالزی و کشور مستقل برونئی اند) محافظت نمایند.

جذابیت این منطقه هم به محیط زیستش مدیون است و هم به مردمانش. مردم در کنار رودخانه در خانه های سنتی به صورت قبیله ای زندگی می نمایند که زمانی به خاطر گردن زدن دشمنانشان مشهور بودند. برای بازدید از این روستاهای دورافتاده باید سوار قایق شوید.

جنگل های بارانی این منطقه نه تنها 2 برابر کشور آلمان است، بلکه با حدودا 130 میلیون سال قدمت، قدیمی ترین جنگل بارانی جهان نیز محسوب می شود. بهترین زمان سفر به بورنئو بین ماه های مارس و اکتبر یعنی فصول خشک سال است.

10-جنگل کنگو آفریقا

بعد از جنگل آمازون و جنگل های دیگر که در کشورهای دیگر قرار دارند، نوبت به آفریقا و دومین جنگل عظیم جهان می رسد. جنگل کنگو دومین جنگل عظیم جهان و در قاره آفریقا قرار گرفته است. این جنگل در کشورهای کامرون، کنگو، گابن و گینه قرار گرفته است. گفتنی است که گفته شود، حدود دو سوم این جنگل در کشور کنگو قرار گرفته است. بخش عمده ای از مردم مناطق اطراف این جنگل، برای امرار معاش و گذراندن اوقات خود به آن وابسته هستند.این جنگل زیستگاه خوبی برای حیواناتی نظیر شامپانزه، زرافه، گوریل و طاووس است، زیرا این حیوانات در مناطق استوایی بیشتر یافت می شوند.

fungroups.ir: گروه سرگرمی، مجله و انجمن سرگرمی

namit.ir: نامیت | مجله بازاریابی و مدیریت بازار

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 82706

به "معرفی 11 جنگل زیبا و دیدنی در کشورهای مختلف دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 11 جنگل زیبا و دیدنی در کشورهای مختلف دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید