میانمار جلوی سفر نماینده سازمان ملل را گرفت

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران : حکومت نظامی میانمار با وجود کوشش های بین المللی برای حل دیپلماتیک بحران پس از کودتا، روز آدینه از سفر نماینده سازمان ملل به این کشور جلوگیری کرد.

میانمار جلوی سفر نماینده سازمان ملل را گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، کریستین شرنر بورگنر نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار در حال سفر به کشورهای آسیایی با هدف ترسیم راهی برای خروج از بحران شکل گرفته در میانمار است.

شبکه خبری آسیا گزارش داد، بورگنر سفر منطقه ای خود را از تایلند شروع می نماید و بعد از آن به چین سفر خواهد نمود.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل گفت که بورگنر می خواهد برای یاری به خاتمه دادن به هرج و مرج در میانمار، با حکومت نظامی مصاحبه کند.

با توجه به برنامه سفرهای بورگنر، مقامات سازمان ملل اعلام کردند که حکومت نظامی میانمار از سفر بورگنر به این کشور برای دیدار حضوری با ژنرال ها خودداری کرد.

زاو مین تون سخنگوی حکومت نظامی میانمار به خبرگزاری فرانسه گفت: ما این اجازه را نداده ایم، ما در حال حاضر برنامه ای برای صدور مجوز برای حضور وی (نماینده سازمان ملل) نداریم.

به دنبال بحران بوجود آمده بعد از کودتای ارتش در میانمار به گفته انجمن یاری به زندانیان سیاسی، حداقل 614 غیرنظامی در سرکوب اعتراضات ارتش کشته شده و نزدیک به 3 هزار نفر دستگیر شده اند.

مقامات حقوق بشر سازمان ملل می گویند ارتش از سلاح های سنگین از جمله نارنجک های موشکی، مسلسل های سنگین و تیراندازها استفاده روزافزونی می نماید.

ارتش میانمار اصرار دارد که متناسب با آنچه معترضان خشونت آمیز اعلام می نماید، پاسخ می دهد.

ارتش میانمار اول فوریه (13 بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، آنگ سان سوچی و دیگر مقام های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت.

از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواهان آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 82998

به "میانمار جلوی سفر نماینده سازمان ملل را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانمار جلوی سفر نماینده سازمان ملل را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید