نمایش آثار کاریکاتور و تصویرسازی های هنرمند ایرانی در کانادا

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، موزه هنرمندان و صنعتگران کبک واقع در شهر مونترال کانادا (Musée des Maîtres et Artisans du Québec) نمایشگاهی مشترک از کاریکاتورها و تصویرسازی های بهزاد غفاری زاده و Oleg Dergachov را با عنوان آرتون (artoon=art+cartoon) برگزار می نماید.

نمایش آثار کاریکاتور و تصویرسازی های هنرمند ایرانی در کانادا

برای دریافت خدمات ویزای توریستی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

این نمایشگاه که از 8 ژانویه تا 8 فوریه در سالن اصلی موزه برپاست، شامل 50 اثر از این هنرمندان با تکنیک های مختلف است.

بازدید از این نمایشگاه و موزه در روز افتتاحیه 8 ژانویه ساعت 18 برای عموم رایگان خواهد بود.

اولگ درگاچو در سال 1961 در روسیه به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال 1984 از آموزشگاه هنرهای زیبا اوکراین دریافت کرد. اولگ همچنین در زمینه مجسمه سازی برنز استاد است و آثار نقاشی و مجسمه های او زینت بخش بسیاری از مجموعه های معتبر هنری دنیا نظیر کتابخانه ملی بریتانیا در لندن، مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو در پاریس، گالری Tretyakov در مسکو است.

در سال 2005 او به همراه خانواده اش به کانادا مهاجرت کرد. آثار کارتون او در بیش از 300 جشنواره بین المللی به نمایش در آمده است و در مهمترین جشنوارهای دنیای کارتون مانند آیدین دوغان، نصرالدین هجا و یومیوری و بیش از 60 نمایشگاه دیگر برگزیده شده و جایزه دریافت نموده است. از وی بارها در جشنواره های مهم کارتون به عنوان داور دعوت به عمل آمده و بیش از 20 نمایشگاه انفرادی در 13 کشور دنیا و از جمله در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار نموده است.

بهزاد غفاری زاده، متولد 1362 در تهران است. وی در خانواده ای هنردوست رشد یافت و از همان کودکی به نقاشی و کاریکاتور علاقه مند بود. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی مواد از دانشگاه تهران دریافت کرد و از 2011 در مقطع دکترا مکانیک در دانشگاه تکنولوژی های برتر دانشگاه کبک (École de technologie supérieure-Université du Québec) مشغول به تحصیل شد.

وی آشنایی خود با کامبیز درمبخش کارتونیست ایرانی و دریافت نامه ای از او را در سال 2006 دلیل اصلی دنبال کردن و ادامه دادن هنر کارتون بیان می نماید. غفاری زاده در سال 2006 نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در خانه کاریکاتور ایران برگزار کرد. آثار وی تا کنون در بسیاری از نمایشگاهای معتبر بین المللی به نمایش در آمده و جوایزی را از جشنواره های مختلف دریافت نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 29 مرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16099

به "نمایش آثار کاریکاتور و تصویرسازی های هنرمند ایرانی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش آثار کاریکاتور و تصویرسازی های هنرمند ایرانی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید