نکونام ستون ایران، دژاگه هسته اصلی و آزمون بازیکنی که باید او را دید

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: خبرگزاری شین هوای چین در گزارشی به شرایط تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا پرداخت.

نکونام ستون ایران، دژاگه هسته اصلی و آزمون بازیکنی که باید او را دید

به گزارش خبرنگاران، جام ملت های آسیا از روز آدینه 19 دی ماه در ملبورن استرالیا شروع می گردد که تیم ملی ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در اولین ملاقات خود روز یکشنبه آینده به مصاف بحرین می رود.

ایران، دارنده سه قهرمانی جام ملت های آسیا به دنبال این است تا پس از قهرمانی در سال 1976 یک بار دیگر به این مقام برسد. این شروع گزارش خبرگزاری شین هوای چین است که شرایط تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت های آسیا را آنالیز نموده است.

ایران که رتبه نخست رده بندی آسیا را در اختیار دارد، در گروه C جام ملت های آسیا با قطر، امارات و بحرین هم گروه است.

کارلوس کی روش، مربی پرتغالی تیم ملی ایران 23 مرد خود را انتخاب نموده که 14 بازیکن از بین آنها در جام جهانی 2014 حضور داشتند، مسابقاتی که در تابستان گذشته برگزار و ایران در مرحله گروهی حذف شد.

سرمربی پیشین رئال مادرید بازیکنان جوان و بی تجربه ای هم را که در لیگ ایران بازی می نمایند جایگزین بعضی بازیکنان باتجربه ای کرد که به دلیل مصدومیت یا مسائل دیگر نتوانستند ایران را همراهی نمایند. کی روش مطمئن است که بازیکنان جوان تیمش می توانند در استرالیا همه را تحت تأثیر قرار دهند.

کارلوس کی روش بعد از بازی تدارکاتی ایران و عراق که با پیروزی یک بر صفر تیمش همراه بود، گفت: در بازی با عراق به بازیکنان جوان مان شانس بازی در یک مسابقه بین المللی را دادیم. آنها در این بازی نشان دادند که آینده روشنی دارند.

در ادامه این گزارش، خبرگزاری شین هوا به شرایط آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیا هم اشاره نموده در این خصوص نوشت: با این حال، ایران بعد از جام جهانی فقط دو بازی تدارکاتی بین المللی انجام داده است.

کی روش در این خصوص گفت: قطر و امارات تدارک بسیار بهتری نسبت به ما داشته اند و خود را آماده می نمایند که به مرحله یک چهارم نهایی صعود نمایند.

تیم ایران که راهنمایی آن را کی روش به عهده دارد در جام ملت های سال 2011 و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کره جنوبی بازنده شد و از دور مسابقات کنار رفت.

کاپیتان جواد نکونام جزو ستون های اصلی ایران خواهد بود. این هافبک 34ساله که تا به اینجا سه دوره حضور در جام ملت های آسیا را تجربه نموده، نزدیک 150 بازی ملی دارد و 37 گل ملی هم زده است.

اشکان دژاگه، بازیکن پیشین فولام انگلیس از هسته های اصلی خط حمله ایران است و کنار او باید مهاجم 20ساله این تیم، سردار آزمون را که طبق بعضی گزارش ها مدنظر آرسنال است در این مسابقات به خوبی زیر نظر گرفت.

مطمئناً قطر در این گروه، بزرگترین تهدید برای ایران محسوب می گردد که در چند بازی اخیر شکستی نداشته و پیروز شده در یک بازی محبت آمیز استونی را 3 بر صفر شکست دهد.

قطر که در بیشتر بازی های محبت آمیز اخیرش به پیروزی رسیده و قهرمان جام کشورهای حوزه خلیج فارس هم شده، در ماه اکتبر سال 2014 در ملاقاتی محبت آمیز پیروز به شکست یک بر صفر استرالیا، میزبان این دوره از بازی ها نیز شد.

تیم ملی قطر تا به حال دو بار پیروز شده از مرحله گروهی به جمع 8 تیم برتر جام ملت های آسیا صعود کند اما با این حال جمال بلماضی، سرمربی جوان و الجزایری این تیم اعتقاد دارد تیمش می تواند جزو مدعیان اصلی باشد.

سرمربی تیم قطر گفت: همه معتقدند ژاپن، استرالیا و کره جنوبی مدعی قهرمانی هستند اما این موضوع به معنای این نیست که ما شانس نداریم. من برای جاه طلبی های مان و رسیدن به هدف مان محدودیت قائل نمی شوم.

قطر در تاریخ 15 ژانویه (25 دی ماه) در سیدنی به مصاف ایران می رود که می توان این بازی را جنگی برای صدرنشینی در گروه C در نظر گرفت. البته ممکن است امارات و بحرین هم در این گروه شگفتی ساز شوند.

امارات در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا بدون شکست بوده و بحرین هم که در کمال تعجب سابقه حضور در نیمه نهایی جام ملت ها را در سال 2004 دارد. این تیم برای رسیدن به جام ملت ها دو بار مقابل هم گروهش، قطر بازی کرد که یک پیروزی یک بر صفر و یک تساوی بدون گل به دست آورد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29748

به "نکونام ستون ایران، دژاگه هسته اصلی و آزمون بازیکنی که باید او را دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام ستون ایران، دژاگه هسته اصلی و آزمون بازیکنی که باید او را دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید