هشدار مقام آمریکایی درباره قابلیت موشک های بالستیک زیردریایی کره شمالی

به گزارش مهسان بلاگ، یک مقام سابق دفاعی آمریکا اظهار کرد: دستیابی کره شمالی به قابلیت های موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی، کوشش های بین المللی برای خلع سلاح هسته ای این کشور کمونیست را پیچیده تر خواهد نمود. این مقام همچنین بر احتیاج به حل این مسأله در مذاکرات آینده با هدف خلع سلاح هسته ای کره شمالی، تأکید کرد.

هشدار مقام آمریکایی درباره قابلیت موشک های بالستیک زیردریایی کره شمالی

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پیتر بروکز، دستیار سابق معاون وزارت دفاع آمریکا در مسائل آسیا و اقیانوس آرام خاطرنشان کرد که زیردریایی موشک بالستیک کره شمالی (SSB) نیز ممکن است به زودی ساخته شود.

بروکز در گزارشی که از سوی بنیاد هریتج منتشر شد، اظهار کرد: مانند صعود کره شمالی به گروه کشورهای دارای تسلیحات هسته ای- که زمانی انحصاری بود- در سال 2006، برنامه های SSB،SLBM در صورتی که موفقیت آمیز باشند، بار دیگر کره شمالی را به گروه کوچکی از کشورها ارتقا خواهند داد که دارای ظرفیت موشک قابل پرتاب از زیردریایی هستند و می توانند بدنامی داخلی و بین المللی این رژیم را مهیا نمایند.

وی اضافه نمود: منافع حاصل از توسعه موفقیت آمیز و استقرار احتمالاً نهایی یک برنامه SSB و یک موشک قابل پرتاب از زیردریایی احتمالاً مجهز به سلاح هسته ای برای پیونگ یانگ، کنار آمدن با این کشور سرکش را پیچیده تر می نماید.

این مقام سابق پنتاگون در حال حاضر به عنوان یک همکار ارشد تحقیقاتی در اندیشکده مستقر در واشنگتن فعالیت می نماید.

کره شمالی مدت طولانی مظنون به توسعه موشک های بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی یا SLBM بوده، در حالی که بسیاری مظنون هستند که این کشور کمونیستی به زودی از یک سیستم تسلیحاتی جدید، احتمالاً یک موشک قابل پرتاب از زیردریایی مجهز به سلاح هسته ای- به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب کارگر حاکم که مصادف با شنبه هفته آینده است- پرده برداری خواهد نمود.

بروکز اظهار کرد: گفته می شود ناوگان زیردریایی کره شمالی همین حالا هم یکی از عظیم ترین ها، البته نه قابل ترین در دنیا است. به گفته بوکرز، این ناوگان دارای تعداد تخریبی 80 زیردریایی است که از لحاظ کمیت با چین و آمریکا برابری می نماید.

به گفته بروکز، گفته می شود بیشتر زیردریایی های کره شمالی مجهز به موتور دیزل و از لحاظ صوتی پر سروصدا هستند، که باعث می شود ردیابی آن ها آسان باشد.

با این حال بروکز تأکید کرد که یک زیردریایی کره شمالی که قادر به پرتاب موشک قابل پرتاب از زیردریایی مجهز به سلاح هسته ای باشد، تهدیدات خود علیه آمریکا و متحدانش، از جمله کره جنوبی و ژاپن، را به شدت افزایش می دهد، در حالی که نفوذ خود در مذاکرات خلع سلاح هسته ای را نیز توسعه خواهد داد.

این مقام سابق پنتاگون نوشت: افزایش برد موشک قابل پرتاب از زیردریایی یا برد استقرار SSB فراتر از آب های وطنی، تهدید را فراتر از آسیای شرقی و به گوام، هاوایی و آلاسکا خواهد کشاند. یک موشک قابل پرتاب از زیردریایی با برد ICBM، قاره آمریکا را تهدید خواهد نمود.

کره شمالی در اکتبر 2019 به طور موفقیت آمیز یک موشک قابل پرتاب از زیردریایی به نام پوک گوک سانگ-3 را آزمایش کرد که 950 کیلومتر بالاتر از سطح زمین رفت و قبل از آنکه در دریای شرقی بیفتد، 450 کیلومتر سفر کرد. به گفته بروکز، این موشک در صورتی که از یک پرتاب نماینده استاندارد موشک پرتاب شده بود، حدود 2 هزار کیلومتر سفر می کرد.

وی گفت: آمریکا و متحدانش به منظور مقابله با تهدیدی که این برنامه در صورت عملیاتی شدن کامل ارائه می نماید، باید پوشش اطلاعاتی خود، قابلیت های دفاع موشکی و وظایف جنگی ضد زیردریایی را، از میان دیگر چیزها، تطبیق دهند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا بعداً با ارجاع به مطالعه اخیر وزارت دفاع با نام نیروی جنگ 2045 که بیش از هر چیز به تهدیدات روبه رشد ارتش چین می پردازد، برنامه کشورش برای ساخت نیروی عظیم تر و توانمندتر زیردریایی را خاطرنشان کرد.

وی در وبیناری به میزبانی مرکز ارزیابی استراتژیک و بودجه ای مستقر در واشنگتن اظهار کرد: این مطالعه در خصوص لزوم افزایش سریع زیردریایی های تهاجمی ما، جان سخت ترین بستر حمله در درگیری عظیم قدرت در آینده با برد 70 تا 80 در ناوگان، به اجماع مشخصی رسیده است.

وی گفت: برای چنین پایانی، آمریکا باید ساخت دست کم سه زیردریایی حمله سریع با قدرت هسته ای کلاس ویرجینیا را در هر سال، هر چه زودتر شروع کند.

اسپر با ارجاع به قابلیت های هسته ای زمینی، هوایی و دریایی آمریکا، اضافه نمود: ما به مدرن سازی بازدارندگی استراتژیک زیر دریا، که جان سخت ترین پایه سه گانه جدید هسته ای است، ادامه می دهیم.

بروکز با اشاره به نام رسمی کره شمالی، جمهوری دموکراتیک خلق کره، خاطرنشان کرد: تعمیق و تنوع زرادخانه هسته ای کره شمالی، تهدید کلی نظامی از سمت این کشور را افزایش خواهد داد و می تواند سیاست گذاری آمریکا و متحدانش، بازدارندگی استراتژیک و کوشش های جاری دیپلماتیک برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره را پیچیده کند.

وی بر لزوم شمولیت برنامه موشک قابل پرتاب از زیردریایی کره شمالی در مذاکرات آینده خلع سلاح هسته ای با این کشور کمونیستی، تأکید کرد.

بروکز گفت: در حالی که مذاکرات درباره خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره با نتایج کمتر از حد مطلوب به ده ها سال پیش برمی شود، کوشش های دیپلماتیک با هدف ایجاد صلح و سازش در شبه جزیره کره هنوز هم باید دنبال شود. برنامه موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی کره شمالی باید در هر مذاکره هسته ای آینده لحاظ شود، با این فرض که موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی، یک سلاح استراتژیک است. ، ایسنا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 63631

به "هشدار مقام آمریکایی درباره قابلیت موشک های بالستیک زیردریایی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مقام آمریکایی درباره قابلیت موشک های بالستیک زیردریایی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید