پارالمپیک 2020 توکیو، مختاری و کسب مدال پرتاب وزنه پارالمپیک در 43 سالگی، هیچ رؤیایی دست نیافتنی نیست

به گزارش مهسان بلاگ، ورزشکار پارالمپیکی کشورمان که از استان اصفهان است، در پنجمین دهه از زندگی خود بالاخره به مدال پارالمپیک رسید.

پارالمپیک 2020 توکیو، مختاری و کسب مدال پرتاب وزنه پارالمپیک در 43 سالگی، هیچ رؤیایی دست نیافتنی نیست

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از توکیو، برای رسیدن به موفقیت هیچ وقت دیر نیست و اگر کوشش کنی روزی به موفقیت خواهی رسید. این جملات بیشتر حالت شعاری دارد و برای خیلی ها ملموس نیست، اما علیرضا مختاری که امروز در پارالمپیک 2020 توکیو به مدال نقره پرتاب وزنه کلاس F53 رسید، مصداق شاخص آن است.

این ورزشکار پارالمپیکی ایران در سن 43 سالگی به مدال پارالمپیک رسید. او که از سال 72 والیبال نشسته بازی می کرد، از سال 85 به سمت دوومیدانی آمد و پرتابگر وزنه و دیسک شد. وی در سال 2006 و 29 سالگی نخستین مدال بین المللی خود را در مسابقات غرب آسیا کسب کرد و به مدال برنز رسید. پنج سال بعد هم در مسابقات آزاد اروپا به مدال نقره پرتاب دیسک و برنز پرتاب وزنه دست یافت.

شرایط خوب مختاری باعث گزینش او برای بازی های پارالمپیک لندن 2012 شد، اما به علت بعضی مسائل در کلاس بندی به این بازی ها اعزام نشد.

این اتفاق بد را مختاری با مدال آوری در اینچئون جبران کرد و به دو مدال طلا در پرتاب وزنه و پرتاب دیسک رسید، تا یکی از شانس های مدال ایران در پارالمپیک ریو باشد، اما در ریو به عنوانی بهتر از چهارمی در پرتاب وزنه کلاس F53 نرسید. به گفته خودش او در جریان آن مسابقات مادرش را از دست داد و چند ماه بعد از نعمت داشتن پدر محروم شد.

مختاری اما با دو مدال طلا و برنز که از پرتاب وزنه و پرتاب دیسک بازی های پاراآسیایی جاکارتا به دست آورد، امیدوارانه مهیای بازی های پارالمپیک توکیو شد و بالاخره در این مسابقات به هدفش رسید. او امروز در ماده پرتاب وزنه کلاس F53 با حدنصاب 8.48 متر به رتبه دوم و مدال نقره دست یافت تا نامش در بین پارالمپین های مدال آور کشورمان به ثبت برسد. مختاری امروز به مدال نقره پارالمپیک رسید و شاید اگر تمرینات بهتری داشته باشد، در دوره بعد به مدال طلا دست یابد. با توجه به سن و سال رقبایش در مسابقه امروز دستیابی به این موفقیت شاید دور از دسترس نباشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 94753

به "پارالمپیک 2020 توکیو، مختاری و کسب مدال پرتاب وزنه پارالمپیک در 43 سالگی، هیچ رؤیایی دست نیافتنی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارالمپیک 2020 توکیو، مختاری و کسب مدال پرتاب وزنه پارالمپیک در 43 سالگی، هیچ رؤیایی دست نیافتنی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید