پدران و پسران به روایت خرگوش ها

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران ؛ سیدآیین موسوی زاده- مجموعه کتاب کودک ببین چقدر دوستت دارم نوشته سم مک برتنی با تصویرسازی آنیتا جرام و با ترجمه نیره طالب زاده، اثری چهارجلدی است. این مجموعه با عناوین در بهار، در تابستان، در پاییز و در زمستان، برای مخاطب خردسال (گروه سنی ب) منتشر شده است.

پدران و پسران به روایت خرگوش ها

سم مک برتنی، مولف مشهور ایرلندی -که در سپتامبر 2020 در سن 77 سالگی درگذشت- بیش از پنجاه کتاب برای بچه ها نوشته است ؛ اما بیش از همه به خاطر همین مجموعه چهارجلدی معروفیت دارد که تا به امروز به 54 زبان ترجمه شده و بیش از سی میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است. این کتاب نخستین بار در سال 1994 در انگلستان از طریق انتشارت والکربوکز و در آمریکا از طریق انتشارت کندل ویک منتشر شد.

این مجموعه داستان دو خرگوش به نام های فندقک و بابافندقی ست. فندقک از پدرش می پرسد حدس بزن چه قدر دوستت دارم و کتاب در حالی ادامه می یابد که این دو نفر از اقدامات بزرگ تر و بزرگ تری برای تعیین کمیت مقدار دوست داشتن یک دیگر در پاسخ به سوال استفاده می کنند.

در سال 2010، یک انیمیشن اقتباسی از این مجموعه از طریق تی وی او کایدز کانادا و دیزنی جونیور ایالات متحده شروع به پخش کرد. این نمایش از طریق سوزان ریان ساخته شد و استقبال مثبتی از آن انجام گرفت. در سال 2013، نامزد دریافت جایزه AACTA برای بهترین مجموعه تلویزیونی بچه ها شد.

مک برتنی، خود تا کنون جوایز متعددی را کسب کرده از جمله جایزه کتاب سال بیستو جهت داستان های نوجوانان برای کتاب گذاشتن زین روی خوک، جایزه شایستگی کتاب سال بیستو برای کتاب دختر رئیس جمهور. جایزه گریفل هلند، جایزه انجمن کتاب های قابل توجه بچه ها کتابخانه آمریکا برای ببین چه قدر دوستت دارم.

آنیتا جرام، تصویرگر و مولف ایرلندی، در سال 1991 نخستین کتاب خود را منتشر کرد و سه سال بعد اقبال به او روی آورد و تصویرسازی کتاب مک برتنی به او رسید. او در حوزه تصویرسازی کتاب بچه ها به جوایز و افتخاراتی پس از این نایل شد.

مجموعه کتاب ببین چقدر دوستت دارم را با ترجمه نیره طالب زاده، پرنده آبی (گروه کتاب های کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) در چهار جلد، و هرکدام در 20 صفحه رنگی، در قطع خشتی کوچک، با کاغذ گلاسه و صحافی چسب و جلد سخت، با شمارگان 1000 نسخه، در شرکت چاپ و نشر علمی و فرهنگی کتیبه چاپ کرده و با قیمت 28 هزار تومان به بازار عرضه کرده است.

گفتنی ست چاپ نخست این مجموعه در سال 1396 بوده است و اکنون چاپ دوم آن منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 100708

به "پدران و پسران به روایت خرگوش ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "پدران و پسران به روایت خرگوش ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدران و پسران به روایت خرگوش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید