پوچ و آینده؟ شاید حالا بهترین وقت جدایی باشد

به گزارش مهسان بلاگ، سرمربی آرژانتینی تاتنهام تاکید نمود شاید حالا بهترین زمان جدایی از این تیم باشد.

پوچ و آینده؟ شاید حالا بهترین وقت جدایی باشد

مائوریتسیو پوچتینو حالا یک برند است. برندی معتبر و گرانقیمت که از یک تیم متوسط در انگلیس، فینالیست لیگ قهرمانان ساخته. اتفاقی که در طول یک قرن در تاریخ باشگاه تاتنهام سابقه نداشته و همین پوچ را بدل به یک ستاره روی نیمکت نموده. وقتی 5 سال پیش پوچتینو به وایت هارت لین آمد، هیچکس حتی خودش نیز باور نداشت که او در تاتنهام پله های پیروزیت را به سرعت نور طی کند اما او در لندن شکوفا شد و حالا بدل به یک ابرستاره شده.

مائوریسیو پوچتینو سال 2014 و پس از یک فصل پیروز در باشگاه ساوتهمپتون، به عنوان سرمربی تاتنهام برگزیده شد. او در 5 سال گذشته تاتنهام را از یک تیم معمولی و در رده های میانی جدول، به تیمی مدعی حتی برای قهرمانی تبدیل کرد و در سه سال گذشته همواره در لیگ قهرمانان حاضر بوده است. تاتنهام در سال های اخیر و تحت راهنمایی مائوریتسیو پوچتینو تبدیل به باشگاهی بزرگ و مدعی شده و نمایش فوق العاده اسپرز در این فصل لیگ قهرمانان و بازگشت دراماتیک برابر آژاکس در هلند باعث شد آنها برخلاف تصورات به فینال لیگ قهرمانان نیز راه پیدا نمایند. شاهکار این سرمربی آرژانتینی، فصل جاری بوده که بدون حتی خرید یک بازیکن در جابجایی، توانسته تاتنهام را برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان برساند و 11 خرداد بر سر قهرمانی باید با لیورپول، مصاف حساسی داشته باشد.

در کنار انی پیروزیت رشک برانگیز فوتبال جذاب و تماشایی که تاتنهام با پوچ ارائه می دهد، بیش از پیش نام او را بر روی زبانها انداخته و همین سبب شده تا بسیاری از باشگاه های طراز اول مایل به همکاری با او باشند. در سال های اخیر همواره تیم هایی چون منچستریونایتد و رئال مادرید به دنبال همکاری با مائوریتسیو پوچتینو بوده اند و اخیرا از یوونتوس، میلان و اینتر نیز به عنوان یکی از علاقمندان به وی نام برده شده است.

پوچتینو در پاسخ به سوالی در خصوص آینده، حرف هایی زد که باعث نگرانی طرفداران تاتنهام شده است. پوچتینو گفت: پس از 5 سال، تکرار می کنم 5 سال، حالا زمانی است که بحثی جدی تر با رئیس باشگاه داشته باشم و مواضع را نزدیک تر کنیم. پیش فصل سال جاری ما متفاوت با سال های گذشته خواهد بود و این مهم است تا ایده ها و پروژه باشگاه در سال های بعد، روشن باشد. ما اکنون چالش هایی جدی تر پیش رو داریم و احتیاج به توجه بیشتری احساس می گردد.

پوچتینو ادامه داد: 5 سال پیش، هدف اول باشگاه احداث یک استادیوم جدید بود و اینکه بتوانیم سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنیم. از اینکه در این سال ها توانسته ایم هر دو قضیه را به خوبی مدیریت کنیم، خوشحالم و احساس غرور می کنم. داشتن توانایی برای مدیریت این دو موضوع و این 5 سال پیروزیت آمیز، غرور انگیز است. ما برای اولین بار در تاریخ باشگاه به فینال لیگ قهرمانان رسیده ایم و ساخت بهترین استادیوم جهان را نیز به اتمام رساندیم. این یک پیروزیت عظیم است و به همین دلیل برای این 5 سال، احساس غرور می کنیم؛ اما از حالا به بعد چه خواهد شد؟ قرار است چه اتفاقی بیفتد و چه کارهایی انجام دهیم؟ چه چیزی برای آینده باشگاه می خواهیم؟ این همان چیزهایی است که باید در خصوصش با دنیل لوی رئیس و مالک باشگاه صحبت کنم و سپس به شما خبرنگاران بگویم تا آن را به طرفداران انتقال دهید.

پوچتینو در خصوص شایعات مربوط به جدایی خود گفت: بعد از فینال لیگ قهرمانان در خصوص آینده صحبت خواهم کرد. نمی دانم در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد اما شاید حالا بهترین زمان برای جدایی از تاتنهام و بستن این بخش از دوران مربیگری ام باشد.

صحبت درباره زوایای پنهان شاهکار آمستردام هنوز هم مطرح است. کیه ران تریپیر بازیکن تاتنهام مدعی شد هری کین ستاره اسپرز که در آن بازی به دلیل مصدومیت حتی در لیست بازیکنان این تیم قرار نداشت، بین دو نیمه با شور و حرارت مثال زدنی به بازیکنان این تیم انگیزه داده و نقش مهمی در پیروزیت آنها در نیمه دوم داشته. بنا بر ادعای تریپیر بین دو نیمه بازی برگشت تاتنهام و آژاکس در لیگ قهرمانان، با بازیکنان این تیم صحبت نموده و به آنها انگیزه داده تا در نیمه دوم با کوششی مضاعف مبارزه نمایند اما مائوریسیو پوچتینو نظری کاملا متفاوت با حرفهای تریپیر دارد و آن را به طور کامل رد می نماید. پوچ گفت از این ادعاها تعجب نموده و گفت صحبت های تریپیر حتماً بد برداشت شده چرا که بازیکنی که بین دو نیمه آن بازی نقش مهمی در تهییج بازیکنان تاتنهام داشته، هوگو لوریس، دروازه بان فرانسوی اسپرز بوده.

پوچتینو در این باره گفت: از شنیدن این خبر تعجب کردم. به حرفهای تریپیر گوش بدهید. او نمی گوید هری با بچه ها صحبت می کرد. آن روز هری با تیم صحبت نکرد. هری آنجا حضور داشت ولی در کار تیم دخالتی نداشت. تریپیر از حضور کین صحبت می نماید. بله هری آنجا بود و با حضورش به تیم اعتماد به نفس می داد و البته با حضورش بچه ها را از نظر احساسی شارژ می کرد.

پوچتینو در ادامه افزود: راستش را بخواهید من بودم که صحبت می کردم. شرایط طوری نبود که لازم باشد طولانی صحبت کرد. در نهایت هم قبل از اینکه بچه ها راه بیفتند و به سمت زمین بروند کاپیتان ما هوگو لوریس بود که به آنها روحیه داد. من درحالیکه داشتم رختکن را ترک می کردم حرفهای لوریس را شنیدم و آنها را خوب به خاطر دارم. او می گفت ما خیلی نزدیک هستیم. فقط باید یک گل دیگر بزنیم. به هیچ وجه تسلیم نشوید و به کوشش ادامه بدهید چون اگر یک گل بزنیم بازی مساوی می گردد و شانس مان خیلی بیشتر می گردد.

12

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9282

به "پوچ و آینده؟ شاید حالا بهترین وقت جدایی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوچ و آینده؟ شاید حالا بهترین وقت جدایی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید