چین از ریشه کن کردن کامل تروریسم در سوریه حمایت می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: در یک دهه گذشته، سوریه از تهاجم غیرقانونی و اشغال خارجی رنج برده و از سوی تروریسم و تحریم های یک جانبه آسیب دیده است.

چین از ریشه کن کردن کامل تروریسم در سوریه حمایت می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص اضافه نمود: پکن از ریشه کن کردن کامل تروریسم در سوریه دفاع نموده و در حفظ امنیت و ثبات ملی از این کشور حمایت خواهد نمود.

این در حالیست که دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه شنبه خاطرنشان کرد که مسکو بشار اسد را رئیس جمهور قانونی سوریه می داند و در راستای حل و فصل مسائل سیاسی این کشور کوشش می نماید.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفت: اعتقاد استوار داریم که بشار اسد رییس مشروع دولت سوریه است. ما کوشش می کنیم تا مسائل و موانعی که بر سر راه تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه وجود دارد را حل نموده و به سوی برطرف مسائل حرکت کنیم. اختلافاتی میان روسیه و ترکیه در مورد سوریه وجود دارد، اما همکاری میان دو کشور در شمال سوریه همچنان ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر، لیندا توماس-گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد دیروز دوشنبه با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل گفته بود که واشنگتن انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه را به رسمیت نمی شناسد!

سفیر آمریکا در سازمان ملل مقارن با دهمین سالگرد شروع تهاجم تروریست های مصنوع محور غربی- عبری- عربی به سوریه، با اتخاذ موضعی عوام فریبانه در این باره ادعا کرد: ایالات متحده هنوز انتخابات ریاست جمهوری آینده در سوریه را عادلانه و آزاد نمی داند و لذا نمی تواند باعث مشروعیت بخشی به بشار اسد گردد! من از جامعه جهانی می خواهم که فریب انتخابات ریاست جمهوری آینده در سوریه را نخورند!

لازم به ذکر است که 10 سال از شروع بحران سوریه می گذرد و کشورهای غربی از جمله آمریکا نقش خود را در تأمین تسلیحاتی و اقتصادی معارضانی که قصد براندازی دولت اسد را داشتند؛ فراموش نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 79494

به "چین از ریشه کن کردن کامل تروریسم در سوریه حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از ریشه کن کردن کامل تروریسم در سوریه حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید