کاربرد تایل شیشه ای بازیافتی در دکوراسیون داخلی

به گزارش مهسان بلاگ، امروزه با پیشرفت تکنولوژی این امکان برای تولید کنندگان فراهم شده که با استفاده از مواد بازیافتی محصولات جدید و متنوعی تولید کنند. در میان مواد بازیافتی, موادی وجود دارند که قابل استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی هستند و فقط کافیست با طرح های زیبا با یکدیگر ترکیب شوند و طرحی نو پدید آورند. شیشه یکی از متریال های قابل بازیافت است که با بازیافت آن میتوان گامی در جهت صرفه جویی و ذخیره مواد خام اولیه برداشت. بازیافت شیشه نیاز به استخراج ماده خام را کاهش میدهد و صرفه جویی در مصرف انرژی را به ارمغان می آورد. هر بطری شیشه ای قابلیت استفاده در چرخه بین تولید و مصرف را دارا میباشد.

کاربرد تایل شیشه ای بازیافتی در دکوراسیون داخلی

برای تولید شیشه بازیافتی, مواد خام باید عاری از هر نوع آلاینده از قبیل کاغذ, پیچ و مهره, خاک, پلاستیک و… باشد. منابعی که برای تولید شیشه بازیافتی استفاده میشوند شامل بطری ها, شیشه پنجره, شیشه های رنگی و… میباشند. شیشه ها دارای تنوع رنگ و ترکیب متفاوتی هستند. بنابراین شیشه های دورریختنی باید قبل از بازیافت تفکیک شوند. از جمله محصولاتی که با بازیافت شیشه تولید میشوند تایل های شیشه ای هستند.

تایل شیشه ای بازیافتی از ذوب نمودن شیشه های دور ریختنی در کوره هایی با دمای بالا تولید میشود. شیشه ذوب شده سپس به شکل های مورد نظر منقوش شده و به شکل نهایی در می آید. تایل های شیشه ای در تنوعی از رنگ به صورت مات و براق تولید میشوند و روشی مطمعن و بادوام برای پوشش سطوح میباشند.

تایل شیشه ای هم در نمای داخلی و هم در نمای بیرونی ساختمان قابل طراحی و اجرا میباشد. این تایل ها در هر مکانی که تایل های سرامیکی معمولی میتوانند نصب شوند قابل اجرا هستند. یکی از مزیت های استفاده از این تایل ها مقاومت بالای آنها در برابر مواد شیمیایی ست. تایل شیشه ای بر روی کف و دیوار قابل نصب است و در مکان هایی مانند آشپزخانه, حمام, سرویس بهداشتی , دیوارپوش بین کابینتی و… مورد استفاده قرار میگیرد. سطحی که با این نوع نما پوشش داده میشود نور را منعکس میکند و نمایی زیبا و جذاب به دکوراسیون مکان مورد نظر میدهد.

تایل های شیشه ای به مدت زمان زیادی برای نصب نیاز دارند و در زمان نصب باید از فیکس شدن آنها به دیوار مطمعن شد. این تایل ها به راحتی با استفاده از یک دستمال مرطوب و شیشه شور قابل نظافت میباشند. تایل های شیشه ای در طیف وسیعی از رنگ, طرح, بافت و سایز تولید میشوند و از نظر نوع محصول به سه دسته تقسیم بندی میشوند:

تایل شیشه ای قالبی

این نوع تایل در دمای بالا در کوره پخته میشود و در حالتی مایع در دمای 1600 درجه فارنهایت یا بالاتر شکل داده میشود. تایل شیشه ای قالبی حباب, شکاف سطحی و برجستگی که در حین ریخته گری ایجاد میشود را حفظ میکند. رنگ پذیری این تایل طی واکنش شیمیایی در دمای بالای 1600 درجه فارنهایت صورت میگیرد.

تایل شیشه ای با درجه حرارت پایین

این نوع تایل, تایل شیشه ای سرد نیز نامیده میشود, زیرا در دمای زیر 1022 درجه فارنهایت تولید میشود. تایل های سرد به طور طبیعی دارای بافت و رنگی هستند که به پشت سطح شفاف آنها منتقل شده است.

تایل شیشه ای ترکیبی

در تولید این نوع تایل متریال های مختلف در دمای بین 1023 و 1593 درجه فارنهایت طی پروسه ایی گرمایشی باهم آمیخته میشوند. با توجه به روشی که برای شکل دهی به این تایل ها استفاده میشود سطح آنها میتواند یکنواخت یا غیر یکنواخت, نرم یا بافت دار باشد. پروسه تولید تایل های شیشه ای ترکیبی در فازهای مختلف انجام میشود و تنوعی از طرح و رنگ ایجاد میکند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26438

به "کاربرد تایل شیشه ای بازیافتی در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد تایل شیشه ای بازیافتی در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید