کرونا در اروپا، از ادامه فرایند صعودی مبتلایان در انگلیس تا تداوم بدعهدی های شرکت آمریکایی

به گزارش مهسان بلاگ، نهادهای بهداشتی انگلیس از تداوم فرایند صعودی مبتلایان جدید به کرونا در این کشور به دلیل شیوع ویروس هندی خبر داده و شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون هم از ناتوانی در تحویل واکسن های وعده داده شده به اروپا خبر داده است.

کرونا در اروپا، از ادامه فرایند صعودی مبتلایان در انگلیس تا تداوم بدعهدی های شرکت آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، انواع جهش یافته ویروس هندی به ویژه ویروس جهش یافته هندی همچنان در اروپا جولان داده و نگرانی های زیادی را در بین شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

سفر رئیس کمیسیون اروپایی به آتن

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی به یونان وعده کمک کرونایی به میزان 30.5 میلیارد یورو را داده است.فون در لاین در سفر به آتن گفت: برنامه های کرونایی یونان به اندازه ای جاه طلبانه است که پتانسیل این را دارد که طی چند دهه آینده این کشور را به سمت آینده ای بهتر سوق دهد.

کاهش محدودیت های سفر برای افراد واکسینه شده در دستور کار لندن

در انگلیس هم کاهش محدودیت های سفر کرونایی برای افراد کاملا واکسینه شده در برنامه قرار گرفته است. دولت انگلیس اقداماتی مانند اتحادیه اروپا را در این راستا مد نظر قرار داده و می خواهد تعهد قرنطینه را برای مسافرانی که واکسن کرونا را تزریق کرده اند لغو کند. انگلیس تا به حال محدودیت های سفر خود برای مسافران را مانند اتحادیه اروپا کاهش نداده بود. بر اساس قواعد سفر انگلیس تنها برخی کشورها در لیست کشورهای سبز کرونایی قرار دارند که هیچ کشور اروپایی شامل آن نمی شود.

شکایت شرکت های هواپیمایی از قواعد سفر دولت انگلیس در دادگاه عالی

شرکت های هواپیمایی و مجریان تورها نسبت به این قواعد و مقررات دولت معترض هستند. آن ها نگران تابستان دیگری با کاهش کسب و کار و درآمد خود هستند. بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا ریان ایر روز پنج شنبه گفت که می خواهد همراه با گروه فرودگاه های منچستر علیه سیستم و قواعد محدود کننده سفر در دادگاه عالی انگلیس شکایت کنند.

105 ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 1330 مورد به کرونا در این کشور در عرض 24ساعت خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور در ازای 100 هزار نفر به 11.6 کاهش پیدا کرد. حدود 105 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت جان خود را از دست دادند.

افزایش چشمگیر موارد آلودگی به ویروس هندی در آلمان

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان در عرض یک هفته موارد آلودگی به ویروس جهش یافته هندی در همه موارد ابتلا به این بیماری در آلمان تقریبا دو برابر شده است. با توجه به تحولات اخیر در انگلیس مقام های آلمانی درباره شیوع این ویروس بسیار مسری در کشورشان ابراز نگرانی کرده اند.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان حدود 6.2 درصد موارد ابتلا به کرونا اخیرا بر اثر آلودگی به ویروس جهش یافته هندی بوده است. این نهاد مهم بهداشتی در آلمان البته موارد ابتلا با این ویروس جهش یافته هندی را کم اما در مقایسه با هفته پیش که 3.7 بود دو برابر ارزیابی کرده است.

کارشناسان بر این عقیده اند که سرعت شیوع ویروس جهش یافته هندی در آلمان بیشتر هم خواهد شد.

شیوع ویروس جهش یافته هندی در انگلیس برنامه ریزی ها در این کشور برای کاهش محدودیت ها را به تاخیر انداخته است.

بر اثر شیوع ویروس هندی در انگلیس نرخ مبتلایان جدید در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر که در اوایل ماه می به زیر 20 رسیده بود دوباره اخیرا به بیش از 70 رسیده است. شیوع این ویروس جهش یافته هندی با وجود سرعت بالای کمپین واکسیناسیون سراسری در این کشور اما منجر به افزایش چشمگیر نرخ مبتلایان جدید به کرونا شده است.

مجارستان کنترل های مرزی را لغو می کند

مجارستان هم اعلام کرده که از 24 ژوئن کنترل های مرزی در مرزهای داخلی شنگن را لغو می کند. این خبر را وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرده و پیش شرط آن را این دانست که تا آن موقع هیچ گونه تحول غیر منتظره ای اتفاق نیفتد.

پرتغال و اسپانیا اولین کشورهای دریافت کننده کمک های صندوق بازسازی اروپا

بعد از کشور پرتغال اسپانیا هم چراغ سبز کمیسیون برای اجرای طرح بازسازی دوباره را دریافت کرد. بر این اساس باید دولت اسپانیا 69.5 میلیارد یورو تا سال 2026 از صندوق بازسازی دوباره اتحادیه اروپا بعد از کرونا دریافت کند که حدود 40 درصد این مبلغ باید علیه مسئله تغییرات آب و هوایی هزینه شود.

کاهش محدودیت های کرونایی در فرانسه

فرانسه هم به قواعد منع ترددهای شبانه و استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز پایان می دهد. این خبر را نخست وزیر فرانسه گفت. وی گفت که شرایط سریع تر از حد انتظار بهبود پیدا کرده است.

افزایش چشمگیر مبتلایان جدید به کرونا در انگلیس

به دلیل گسترش ویروس جهش یافته هندی شمار مبتلایان جدید در انگلیس افزایش چشمگیری داشته است. یک تجزیه داده ای که به سفارش دولت انجام گرفته نشان می دهد که رشد مبتلایان جدید بین سوم ماه می و 7 ژوئن حدود 50 درصد افزایش پیدا کرده است. وزارت بهداشت انگلیس این دوره زمانی را مصادف با شیوع ویروس هندی در کشور دانست. اغلب افراد آلوده به این ویروس جوانان و افراد واکسینه نشده هستند.

روز چهارشنبه نهادهای بهداشتی انگلیس از ابتلای 9055 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که بیشترین تعداد مبتلایان روزانه از ماه فوریه بوده است.

بدعهدی شرکت جانسون اند جانسون به اروپا

شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون هم اعلام کرده که نمی تواند به وعده تحویل واکسن به این اتحادیه تا اواخر ژوئن پایبند باشد. یک سخنگوی کمیسیون اروپایی گفت که حدود 55 میلیون دوز واکسن که قرار بود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از طرف این شرکت به این اتحادیه تحویل داده شود به صورت کامل انجام نمی شود.

واکسن جانسون اند جانسون اهمیت زیادی برای کمپین واکسیناسیون سراسری در اتحادیه اروپا دارد چرا که بر خلاف واکسن های دیگر یک دوز آن برای ایمنی کامل علیه کرونا کافی است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 3,058نفر به کرونا مبتلا شده اند و 44 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 9,055نفر به کرونا مبتلا شده اند و 9 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 1,400نفر به کرونا مبتلا شده اند و 52 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 3,832نفر به کرونا مبتلا شده و 36 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,747,647 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 110,578نفر هم اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,589,814نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,926نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,248,432نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,153نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,749,031نفر به کرونا مبتلا شده اند و 80,615نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,726,731نفر به کرونا مبتلا شده اند و 90,748نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 88619

به "کرونا در اروپا، از ادامه فرایند صعودی مبتلایان در انگلیس تا تداوم بدعهدی های شرکت آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از ادامه فرایند صعودی مبتلایان در انگلیس تا تداوم بدعهدی های شرکت آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید