کسب نخستین سهمیه المپیکی کاراته ایران توسط مبینا حیدری

به گزارش مهسان بلاگ، نخستین سهمیه تیم ملی کاراته ایران برای المپیک جوانان 2018 آرژانتین را مبینا حیدری در بخش دختران کسب کرد.

کسب نخستین سهمیه المپیکی کاراته ایران توسط مبینا حیدری

به گزارش خبرنگاران، در آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک 2018 جوانان آرژانتین که از صبح امروز(آدینه) 8 تیر 1397 با حضور 318 کاراته از 84 کشور به میزبانی سالن مارینا لوینو شهر اوماگ در کشور کرواسی شروع شد که مبینا حیدری با راهیابی به فینال وزن خود، نخستین سهمیه نمایندگان ایران را در بخش دختران کسب کرد.

بخش دختران

به این ترتیب و در مبارزات امروز، در وزن منهای 59 کیلوگرم دختران، مبینا حیدری در گام نخست با حساب 3 بر صفر برابر مارتا میکوایژ از لهستان پیروز شد. او در دومین مبارزه خود ون لین از چین تایپه را 7 بر 1 شکست داد و در مبارزه سوم پس از تساوی صفر بر صفر مقابل اوکسانا بازلوک در هانتی به پیروزی دست یافت. حیدری در گام چهارم با نوال اتالب از بلژیک به تساوی 4 بر 4 رسید اما با قانون سنشو برنده ملاقات شد تا در پنجمین مبارزه خود، مقابل آسیا اوخاتو از فرانسه 5 بر 1 به پیروزی رسیده و با راهیابی به فینال این وزن، نخستین مدال برنز خود را کسب کند. حیدری در مبارزه فینال 3 بر صفر نتیجه را به آنا چرنیشوا از روسیه واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

اما در وزن منهای 53 کیلوگرم، فاطمه خنکدار ابتدا 6 بر 1 بالتزی از یونان را برد و سپس مقابل ملیوا ماریجا از مقدونیه 5 به 1 پیروز شد. او در مبارزه سوم با حساب صفر بر صفر مقابل ایوانا کامنوا از بلغارستان متوقف شد اما با قانون هانتی توانست از سد این کاراته کا بگذرد. او در سومین مبارزه خود مقابل اوکازاکی از تایلند 2 بر 0 مغلوب شد و فردا برای کسب سهمیه المپیک به میدان خواهد رفت.

در وزن 59+ کیلوگرم، نگین آلتونی در گام نخست مقابل آلینا کارپیشینا از اوکراین نهاده شد و پس از تساوی صفر بر صفر، با رای داوران پیروز شد. او در دومین ملاقات خود به مصاف میسارا بایومی مصری رفت که با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید. او در سومین مبارزه دلزا سجیجا سوئیسی را 5 بر صفر برد و سپس در نیمه نهایی مقابل آنیکا سلید از نروژ نهاده شد که با تساوی صفر بر صفر در هانتی مغلوب شد و نتوانست به فینال برسد. آلتونی فردا برای کسب سهمیه المپیک به مصاف حریفان می رود.

بخش پسران

در وزن 61- کیلوگرم، علیرضا فرجی ابتدا حریفی از تاجیکستان را 3 بر صفر برد و سپس 2 بر صفر نماینده اوکراین را از پیش رو برداشت تا در ادامه یک بر صفر کاراته کایی از فرانسه را مغلوب کند. اما او در ملاقات چهارم یک بر صفر مقابل حریف ترکیه ای مغلوب شد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن 68- کیلوگرم، ابوالفضل میرزایی در اولین مبارزه خود مقابل حریف دانمارکی خود با حساب 3 بر صفر مغلوب شد و حذف شد.

در وزن 68+ کیلوگرم، نوید محمدی ابتدا با حساب 1 بر 0 نماینده کشور رومانیا را شکست داد و در دومین مبارزه پس از تساوی 2 بر 2 مقابل حریف مصری در وقت قانونی، با رای داوران بازنده اعلام شد و با حذف از دور مسابقات، از کسب سهمیه نیز بازماند.

به این ترتیب فاطمه خنکدار، نگین آلتونی، علیرضا فرجی، ابوالفظل میرزایی و نوید محمدی فردا(شنبه) برای کسب سهمیه المپیک جوانان 2018 آرژانتین به روی تاتامی خواهند رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 33552

به "کسب نخستین سهمیه المپیکی کاراته ایران توسط مبینا حیدری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب نخستین سهمیه المپیکی کاراته ایران توسط مبینا حیدری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید