140هزار کیلومتر از جاده های کشور پوشش تلفن همراه دارند
به گزارش مهسان بلاگ، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون حدود 140هزار کیلومتر از جاده های کشور پوشش تلفن همراه دارند.

به گزارش خبرنگاران-حسین فلاح جوشقانی عصر روز چهارشنبه، سوم مهر ماه در نشست خبری با خبرنگاران یاسوج اضافه کرد: بعضی پیامک های مزاحم هم به وسیله سیم کارت های شخصی ارسال می گردد که روزانه بین 200تا 600 سیم کارت را در این زمینه شناسایی نموده و مسدود می کنیم.
وی اظهارکرد: راه دیگری که می توان از شر پیامک های مزاحم خلاص شد ارسال سرشماره به سامانه 195 است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: سالانه بیش از 70 هزار شکایت در سامانه 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت که 90 درصد آنها توسط اپراتورها رسیدگی می گردد و 10درصد به پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می انجامد.
فلاح توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشور را از اهداف وزارت ارتباطات دانست و توضیح داد: با توجه به شکل گیری کسب و کارهای نوین در جهان، ضروری است زیرساخت های حوزه آی.سی.تی در کشور ایجاد گردد.
وی بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توسعه زیرساخت هایی که توسط بخش خصوصی و اپراتورها شکل می گیرد را دنبال می نماید، ادامه داد: آنالیز دقیق زیرساخت های ارتباطی و میزان دسترسی به شبکه تلفن همراه و ثابت از اهداف سفر ما به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطرح نمود: در این سفر 30جاده استان کهگیلویه و بویراحمد را آنالیز کردیم که طبق آنالیز ها، 81درصد جاده های استان از پوشش تلفن همراه برخوردار هستند.
فلاح با بیان اینکه رسیدگی به حوزه تلفن ثابت و زیرساخت های فیبر استان از دیگر اهداف مد نظر بود و مقرر شد مسائل موجود رفع گردد، مطرح نمود: عمده مسائل استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه زیرساخت های فیبر استان و تلفن ثابت بود.
وی به میزان پوشش دهی تلفن همراه در جاده های کشور اشاره و اعلام کرد: هم اکنون حدود 140 هزار کیلومتر جاده در کشور پوشش تلفن همراه دارد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به میزان شکایات از اپراتورهای موبایل در کشور و اظهارکرد: سالیانه بیش از 70هزار شکایت در سامانه 195وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت که 90درصد آنها توسط اپراتورها رسیدگی می گردد و 10درصد به پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می انجامد.
فلاح با بیان اینکه مردم می توانند شکایت خود از اپراتورهای تلفن همراه را به صورت تماس تلفنی یا به وسیله پورتال در سامانه 195 ثبت نمایند، توضیح داد: معمولا بیشترین شکایات کاربران مربوط به عدم پوشش دهی، کیفیت، تعرفه و پیامک های مزاحم است.
وی از ارزیابی کیفیت سرویس های اپراتورهای موبایل اطلاع داد و تاکید نمود: در این راستا در شش هزار نقطه کشور سرویس خریداری کردیم و خودمان به عنوان یوزر از این شبکه ها استفاده می کنیم و حدود 20 روز دیگر کیفیت سرویس همه اپراتورها را در 6 هزار نقطه کشور منتشر می کنیم.
منبع: خبرگزاری ایسناgeorgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان
dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!