آرامش اقتصادی در هندبال برقرار شده، باید ارز آزاد تهیه کنیم

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، عصر امروز دوشنبه طی مراسمی از اسپانسر تیم ملی هندبال جوانان در بخش دختران و لباس این تیم رونمایی شد. در حاشیه این جلسه که با حضور مسئولین این فدراسیون و مدیران هندبالی و رسانه ها برگزار گردید، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال درباره شرایط تیم های بانوان و تیم های ملی، بدهی ها و مسائل این رشته و اقدامات اجرا شده در یک سال اخیر گزارشی را ارائه کرد.

آرامش اقتصادی در هندبال برقرار شده، باید ارز آزاد تهیه کنیم

پاکدل در ابتدا با تشریح شرایط هندبال بانوان گفت: در بخش بانوان با توجه به شرایط خاص هندبال کشورمان اگر بخواهیم منطقی برخورد نموده و فعالیت کنیم باید قبول کنیم در جمع 5 تیم اول آسیا قرار نداریم. ما حتی با 3 تیم اول نیز فاصله زیادی داریم. ازبکستان و استرالیا نیز ما را پشت سر گذاشته اند.

وی ادامه داد: سال گذشته مسائل حوزه بانوان را آنالیز کردیم و شورای راهبردی هندبال بانوان را تشکیل دادیم. در این نشست ها دلایل ناکامی ها و فاصله ها و راهکار رسیدن به شرایط بهتر را آنالیز کردیم. همین طور آنالیز کردیم که در صورت فراهم آمدن امکانات در چه بازه زمانی می توانیم به سطح خوبی برسیم. قرار شد به این سمت حرکت کنیم که در رده های پایه سرمایه گذاری گردد و در مسائل آموزشی از حضور با تجربه ها استفاده گردد.

وی با بیان اینکه بدهی های فدراسیون را پرداخت نموده ایم گفت: زمانی که به فدراسیون آمدیم بدهی هایی در حوزه های مختلف وجود داشت کوشش کردیم و بدهی های اقتصادی فدراسیون به صورت کامل پرداخت گردد. در این 20 ماه آرامش اقتصادی در فدراسیون برقرار شده است.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: ما برای تیم های ملی احتیاج به حامی اقتصادی داریم و کوشش کردیم تا حامیان اقتصادی را در رده های ملی جذب کنیم. با توجه به سابقه حضور تیم اشتاد سازه در هندبال و بعد از برگزاری چند جلسه با مدیرعامل این باشگاه، پیشنهاداتی را در هندبال بانوان مطرح کردیم و در نهایت به یک نقطه مشترک رسیدیم. خوشبختانه باشگاه هم دعوت ما را پذیرفت و به توافق رسیدیم که اشتادسازه به عنوان حامی در کنار تیم جوانان دختر تا مسابقات قهرمانی جوانان آسیا حضور داشته باشد.

وی در ادامه پیرامون کادر فنی تیم هندبال جوانان نیز بیان نمود: کادر فنی جوانان تا دوشنبه آینده اعلام خواهد شد و پس از پایان مرحله بعدی لیگ اردوی جوانان در مشهد مقدس توسط تیم اشتاد سازه برگزار خواهد شد همین طور کادر فنی نوجوانان نیز به زودی معین خواهد شد.

رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: باید در یک بازه معین و منطقی پیش برویم و امیدوارم بتوانیم با این شرایط اردوها را تا مسابقات جوانان آسیا ادامه دهیم. اواخر تیر یا مرداد ماه سال آینده مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در بخش دختران برگزار می گردد و باید بتوانیم تا آن موقع به شرایط خوبی برسیم.

وی به حضور باشگاه اشتاد سازه در کنار تیم ملی هندبال دختران و حمایت این تیم و حتی آنالیز شرایط اقتصادی برای استخدام مربی خارجی هم اشاره نمود و گفت: صحبتی قبل از جلسه شد و آقای حسامی گفتند اگر شرایط مهیا باشد، با توجه به برنامه ها کوشش می نمایند تا مربی خارجی برای تیم جوانان و باشگاه اشتاد سازه انتخاب نمایند البته باید شرایط اقتصادی را نیز آنالیز نمایند. در مسائل فنی فدراسیون نیز در کنار باشگاه یاری خواهد نمود تا گزینه ای انتخاب گردد که به هندبال بانوان یاری کند. در کنار حضور مربیان خارجی باید دانش مربیان داخلی را هم بالا ببریم. به همین دلیل چهار 4 نفر از مربیان کشورمان آقایان حمید صادقی، مهدی رهبری، مسعود ظهرابی و علی مرادی و خانم قانع در کلاس B مربگیری بین المللی حضور داشتند.

رئیس فدراسیون هندبال با اشاره تفاهم نامه امضا شده با باشگاه ها برای همکاری با فدراسیون در برگزاری اردوهای تیم ملی و لیگ هم گفت: ما طی تفاهم نامه با باشگاه ها مواردی را بر عهده باشگاه ها گذاشتیم و فدراسیون هم یک سری تعهداتی در این راستا دارد. در قضیه تیم ملی جوانان، تیم ملی متعلق به کل کشور است و همه باید کنار هم به این تیم یاری نمایند. هندبال احتیاج به تصمیم مقطعی و زودگذر ندارد چرا که در راستا هندبال بانوان و آقایان در آسیا عقب افتاده ایم. اینکه مقطعی فکر و تصمیم بگیریم شرایط همین می گردد. یک نفر باید ریل گذاری کند و ریسک کند تا هندبال در راستا درست قرار بگیرد. ما پشتوانه سازی نکردیم و نباید خود را گول بزنیم. در هندبال بانوان هدف ما نونهالان، نوجوانان و جوانان هستند و به همین دلیل تیم نونهالان دختر را هم تشکیل خواهیم داد.

پاکدل ادامه داد: در این شرایط سخت کرونا به همت هیأت های استانی 12 تا 13 اردوی تیم ملی داشتیم . با معین شدن مربی خارجی و استخدام آن قطعاً مربی خارجی به سایر تیم ها هم یاری خواهد نمود. در کنار حضور مربی در تیم ملی کلاس های مربیگری هم برای ارتقا مربیان برگزار می نماید.

وی در پایان در مورد ناکامی های تیم مردان در سال قبل هم بیان نمود: بعد از سال 2015 که بازیکنان ما لژیونر شدند، هندبال ما به توفیق خاصی دست نیافت اول اینکه باید ببینیم بازیکنان ما در کدام تیم های اروپایی بازی می نمایند، بعلاوه داشتن لژیونر یک تیغ دو لبه است. بحرین، عربستان، امارات، ژاپن و کره جنوبی یک لژیونر هم ندارند ولی نتایج بهتری می گیرند. بی ثباتی مدیریتی در هندبال و بحث های فنی را باید کنار بگذاریم، موضوع این است که لژیونرها را در کنار تیم ملی نداریم. با یک تیم در ایران تمرین می کنیم و با ترکیب دیگری در مسابقات شرکت می کنیم. متأسفانه ما در این سال ها پشتوانه سازی ننموده ایم. به همین دلیل برای تیم بزرگسالان هم دنبال مربی خارجی هستیم. 8 ماه است با یک مربی مذاکره کردیم و صحبت ها اجرا شده تا از حضور وی در تیم ملی بهره ببریم.

رئیس فدراسیون هندبال همین طور در مورد تأمین هزینه مربی خارجی هم با بیان اینکه ما تا به امروز از مربی داخلی استفاده نموده ایم، گفت: سال جاری که به ساحل آرامش رسیده ایم با فکر و برنامه پیش می رویم. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و بخش خصوصی به یاری ما خواهند آمد و کاری نمی کنیم هندبال شرایط قبل را دوباره تجربه کند. ما تا سال گذشته ارز نیمایی دریافت می کردیم ولی دو ماه پیش گفتند که باید ارز آزاد بگیریم. بانک مرکزی باید با یک نگاه خاص و ویژه به ورزش توجه کند تا در بحث تأمین ارز دچار مشکل نشویم .

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 73178

به "آرامش اقتصادی در هندبال برقرار شده، باید ارز آزاد تهیه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش اقتصادی در هندبال برقرار شده، باید ارز آزاد تهیه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید