آزمون دستیاری دندانپزشکی به تعویق نمی افتد ، دانشجویان ترم آخر از گذراندن واحد طب سنتی معاف شدند

به گزارش مهسان بلاگ، قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: گذراندن واحد طب سنتی برای آن دسته از دانشجویانی که در مرحله فارغ التحصیلی قرار دارند، اجباری نیست.

آزمون دستیاری دندانپزشکی به تعویق نمی افتد ، دانشجویان ترم آخر از گذراندن واحد طب سنتی معاف شدند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در نشست شورای مرکزی مجمع دبیران شورا های صنفی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: این دوران، شرایط خاصی دارد و در این شرایط سند راهبردی آموزش برای ترم آینده در دست تدوین برای ابلاغ است که با توجه به موضوع کرونا باید برای تعیین کردن خیلی از موارد منتظر باشیم که چه وضعیتی پیش می آید.

وی در مورد رایگان شدن هزینه اینترنت دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، توضیح داد: در این زمینه کار ها را دنبال نموده و به دنبال نتیجه هستیم. با توجه به صحبت های اجرا شده، پی گیری می کنیم تا سه سایت دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی رایگان گردد.

منابع آزمون دستیاری در شرایط فعلی تغییری نخواهد یافت

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت درباره برگزاری آزمون علوم پایه و پره انترنی، گفت: تقویم آزمون ها را یک سال قبل اعلام کردیم، که بر اساس این تقویم، آزمون علوم پایه و پره انترنی برگزار می گردد. برای آزمون دستیاری هنوز تصمیم نگرفته ایم که این آزمون این طرف سال یا آن طرف سال برگزار گردد. البته از مرکز سنجش آموزش پزشکی خواسته ایم که پیش نویس آن را تهیه کند. در مورد دستیاری نیز، دبیرخانه تخصصی پزشکی عمومی و مرکز سنجش آموزش پزشکی باید اعلام نظر نمایند، زیرا این آزمون بنا بود دوم اسفندماه 98 برگزار گردد که تا اردیبهشت ماه99 به تعویق افتاد. علت این که ما تاکید داریم آزمون را قبل از سرانجام سال برگزار کنیم برای تعیین شدن تکلیف دستیاران است.

وی ادامه داد: در بعضی رشته ها مانند زنان و روانشناسی مصاحبه داریم که باید انجام گردد، بعضی رشته ها نیز ریزش و جابه جایی دارند که احتیاج به تکمیلی هست. اگر بنا باشد آزمون دستیاری در اسفندماه برگزار گردد، رفرنس ها به هیچ عنوان تغییری پیدا نخواهند کرد؛ زیرا فرصتی برای این کار وجود ندارد. پس منابع با اوضاع و احوال فعلی تغییری نمی کند، مگر با اعلام قبلی.

اکبری در سرانجام اعلام کرد: معاون آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ نموده که گذراندن واحد طب سنتی برای آن دسته از دانشجویانی که در مرحله فارغ التحصیلی قرار دارند، اجباری نیست. به بیان دیگر دانشجویان ترم آخر، از گذراندن واحد طب سنتی معاف هستند.

در ادامه این نشست سلام زاده رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در مورد تخفیف شهریه دانشجویان شهریه پرداز با توجه به پرداخت این شهریه برای آموزش و کلاس های عملی و حضوری که به دلیل کرونا به شکل مجازی دنبال می گردد؛ اظهار کرد: در این خصوص نمی توانیم به شکل دستوری از وزارت بهداشت کار را پیش ببریم، زیرا هیأت امنای دانشگاه ها تصمیم گیرنده هستند. دانشگاه ها هزینه های ثابت و هزینه کرد خود را با وجود کرونا همچنان دارند؛ از جمله حقوق اساتید، پرسنل، نگهداری سیستم و هزینه های ناشی از کرونا که این موارد ثابت است. باید تعادلی از نظر شهریه ثابت و متغیر ایجاد گردد مانند طرحی که بر اساس آن دانشگاه اهواز 50 درصد شهریه ثابت را به دانشجویان تخفیف می دهد.

رایگان شدن اینترنت دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی به طور جدی پی گیری می گردد

سلام زاده در مورد رایگان شدن اینترنت دانشجویان علوم پزشکی در شرایط کرونا مانند وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی، اعلام کرد: در مورد اینترنت رایگان کاملا حق با شما است و در این خصوص به خانواده ها تحمیل هزینه می گردد. در همان ابتدای شیوع کرونا نامه ای از وزارت ارتباطات داشتیم که آی پی هایی را که مربوط به دانشگاه ها و موسسات است اعلام کنیم تا رایگان شوند. 29 اسفندماه سال 98 نامه ای در این خصوص به دانشگاه ها ارسال شد و بعد از فروردین ماه99 بنا شد به وسیله دانشگاه علوم پزشکی مجازی این فرایند برای یکپارچه و متمرکز شدن، دنبال گردد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه بحث اخذ شهریه از دانشجویان مهمان ملغی شده است؛ اضافه نمود: سامانه جابجایی تا 21 مردادماه باز بود و تا 22مردادماه نیز تمدید شد و دانشگاه ها هنوز در مورد این موضوع وارد مرحله تصمیم گیری نشده اند. تاکید شده که در بحث پذیرش دانشجویان مهمان انعطاف لازم را داشته باشند. همچنین جلسه مفصلی در مورد دانشجویان کارآموزی و کارورزی برگزار گردید که بنا است مهمانی برای آن ها نیز انجام گردد. از امروز شنبه سامانه طراحی شده در این خصوص باز می گردد تا دانشجویان دوره کارورزی برای مهمانی در آن ثبت نام نمایند. البته قطعا با این مشکل روبه رو خواهیم شد که دانشگاه های عظیم با اورلود درخواست مهمانی برای کارورزی روبرو خواهند شد.

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

malayro.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 58518

به "آزمون دستیاری دندانپزشکی به تعویق نمی افتد ، دانشجویان ترم آخر از گذراندن واحد طب سنتی معاف شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون دستیاری دندانپزشکی به تعویق نمی افتد ، دانشجویان ترم آخر از گذراندن واحد طب سنتی معاف شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید