آشنایی با تعدادی از بهترین باغ وحش های استانبول

به گزارش مهسان بلاگ، وقتی از شهر استانبول در کشور ترکیه صحبت می کنیم، باید بدانیم که در حال پرداختن به پرجمعیت ترین و بزرگترین شهر سرزمین ترک ها هستیم که اتفاقا لقب پایتخت فرهنگی و مالی این کشور را نیز با خود به همراه دارد. شهر استانبول یکی از توریستی و گردشی ترین شهرهای کل دنیا به حساب می آید که می توان در هر ساعت از شبانه روز با حضور در خیابان ها و کوچه و پس کوچه هایش با جاذبه های مختلف گردشگری و اماکن دیدنی جذاب رو به رو شد. در چنین شهری شما می توانید تجربه سفر با کشتی کروز بر روی تنگه بسفر (باریکه آبی است که دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می نماید) را بدست آورید، سری به ابنیه برجای مانده از عصر عثمانی در مناطق مختلف استانبول بزنید، در بهترین خیابان های ترکیه و همچنین بزرگترین مراکز خرید دنیا به گشت و گذار بپردازید و با محصولاتی از شناخته شده ترین برندهای دنیا روبرو شوید و صد البته به سراغ مشهورترین باغ وحش های استانبول بروید. بله، درست متوجه شده اید. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران ما قصد بازدید و حضور در معروف ترین باغ وحش های استانبول را نموده ایم و می خواهیم شا را با اطلاعات مختصر اما کاملا مفیدی در مورد این جاذبه های دوست داشتنی و قطعا خاطره انگیز آشنا نماییم. پس لطفا با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

آشنایی با تعدادی از بهترین باغ وحش های استانبول

آکواریوم تورکوآزو

تورکوآزو (Turkua zoo) نام یکی از معروف ترین باغ وحش های استانبول بوده که در مرکز خرید فروم استانبول قرار گرفته است. این جاذبه گردشگری و فوق العاده دیدنی اولین آکواریومی در استانبول بود که جهت بازدید عموم گردشگران و بازدیدکنندگان ساخته و افتتاح شد. درازای راهروی اصلی طراحی شده برای گشت و گذار در مساحت این آکواریوم تقریبا 83 متر برآورده شده و می توان با قدم زدن در این راهروی جذاب و سراسر آبی با بیش از 1500 گونه مختلف از جانوران و گیاهان دریایی تحت زاویه 270 درجه ای روبرو شد که بطور کلی از 21 منطقه آبی در اقصی نقاط دنیا در داخل این آکواریوم واقع شده اند. آکواریوم تورکوآزو دارای بخش های بسیار متنوع و سرگرم کننده ای چه برای مخاطبان خردسال و چه برای بازدیدکنندگان بزرگسال خود است که از مهمترین آن ها می توان به سالن غذا دادن به ماهی ها، استخر تجربه با قابلیت لمس خرچنگ ها و ستارگان دریایی، تونل زیرآبی و همچنین بخش مختص به کوسه های اروپایی اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که در مجموعه آکواریوم تورکوآزو یک بخش منحصر به فرد نیز برای بچه ها در نظر گرفته شده که شما می توانید بچه های خود را که در سفر به استانبول با خود همراه نموده اید را وارد این بخش نمایید تا آنان ماهی های مورد نظر خود را چه بصورت واقعی و چه بصورت کاملا تخیلی و فانتزی نقاشی کنند و سپس، مسئولان این بخش با اسکن چند بعدی از نقاشی آن ها همان ماهی های مدنظرشان را بصورت انیمیشنی بر روی صفحه نمایشگرهای بزرگ به نمایش در بیاورند. همچنین بد نیست بدانید که ساعات کاری آکواریوم توکوآزو در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 10 لغایت 20 و در سایر روزهای هفته نیز از 10 الی 19 بعدازظهر می باشد. هزینه ورود به این جاذبه گردشگری در بین مشهورترین باغ وحش های استانبول و تماشایی برای افراد بزرگسال چیزی تقریبا نزدیک به 130 لیر و برای بازدیدکنندگانی که بصورت خانوادگی به این آکواریوم مراجعه می کنند، تنها 140 لیر محاسبه می گردد.

نشانی آکواریوم تورکوآزو: ترکیه، استانبول، بایرام پاشا، محله کوکاتب، مرکز خرید فروم استانبول

آکواریوم استانبول

خوشبختانه گردشگران و مسافرانی که شهر استانبول را به عنوان مقصد توریستی و تفریحاتی خود انتخاب نموده اند، می توانند از نزدیک با یکی دیگر از بهترین آکواریوم های کل اروپا روبرو شوند و از آن بازدید مناسبی را به عمل آورند. آکواریوم استانبول (Istanbul Aquarium) یک مجموعه دیدنیِ موضوعی است که اتفاقا به همین خاطر عنوان دار بزرگترین آکواریوم موضوعی کل دنیا نیز هست! در این جاذبه گردشگری شما می توانید با بخش ها و قسمت های مختلفی که در مجموع در برگیرنده 17000 جانور و گیاه دریایی در 1500 گونه مختلف آبی می باشد، رو به رو شوید و از بخش هایی همچون استخر دو طبقه ای با مخزن های کوچک و بزرگ، سالن غذادهی به ماهی ها، شبیه سازی Flyride، گردش در راهروی هزارتوی آینه ها، غواصی کنار کوسه ها، استخرهای سرپوشیده و سرباز، کافه رستوران های گوناگون با نمایی رو به دریا، سالن ماساژ و مرکز خرید واقع شده در همین آکواریوم دیدن فرمائید. دوستان و بازدیدکنندگان آکواریوم استانبول توجه داشته باشید که در این مجموعه دیدنی همه ساله جشن ها و فستیوال های مختلف و متنوعی نیز برگزار می گردد که امیدواریم یک کدام از این محافل پر سر و صدا و شادی بخش در زمان حضور شما و همراهانتان در این مجموعه دیدنی و جذاب برگزار گردد. همچینن ضروری است بدانید که در این آکواریوم مشهور دنیای و در بین مشهورترین باغ وحش های استانبول، نزدیک به 17 اقلیم آبی مختلف از دریاهایی نظیر مدیترانه، اژه، مرمره، سرخ، سیاه تعبیه شده است. ساعت کاری آکواریوم استانبول از ساعت 10 تا 22 برای روزهای خاتمهی هفته و همچنین از ساعت 10 لغایت 19 برای دیگر روزهای هفته معین شده است. هزینه تهیه بلیط برای بچه ها کمتر از 2 سال رایگان است و برای بچه ها 2 تا 12 سال حدودا 35 لیر و برای سایر بازدیدکنندگان در گروه های سنی دیگر نیز نزدیک به 53 لیر تخمین زده شده است.

نشانی: ترکیه، استانبول، فلوریا، خیابان یسیلکوی هالکالی در منطقه سنلیککوی

پارک ویاسی تما

ویاسی تما (Viasea Tema) در حقیقت یک شهربازی بسیار مشهور در شهر استانبول است که دارای 35 بخش مختلف تفریحی و سرگرمی می باشد و به دلیل داشتن یک آکواریوم زیبا جهت نمایش زندگی جاری در زیر آب های بی کران، نام آن در فهرست معروف ترین باغ وحش های استانبول قرار گرفته است. پارک ویاسی تما در فاصله 1 ساعته از شهر استانبول قرار گرفته و در آن از جدیدترین و به روزترین سیستم ها و تکنولوژی های روز دنیای استفاده شده است. گفتنی است که آکواریوم موجود در این پارک طولانی ترین راستا زیرآبی موجود در کل شهر استانبول را دارا می باشد! البته بایستی این را نیز اضافه نماییم که فارغ از آکواریوم جذاب و خارق العاده این مجموعه، پارک ویاسی تما از یک ترن هوایی منحصر به فرد نیز برخوردار است. ترن هوایی این پارک ردفایر نام دارد و به دلیل سرعت بالا و همچنین طول ریل 980 متری خود به عنوان پنجمین ترن هوایی برتر موجود در قاره اروپا تلقی می گردد. گفتنی است که ترن هوای ردفایر در بالاترین نقطه از راستا خود به ارتفاع 55 متری می رسد و قادر است ظرف مدت زمان اندک 2 ثانیه ای سرعت خود را 110 کیلومتر در ساعت برساند. ساعت بازگشایی پارک ویاسی تما در روزهای یکشنبه از ساعت 14 تا 24 و از روزهای دوشنبه تا شنبه نیز از ساعت 12 لغایت 24 شب می باشد. هزینه ورود به این شهربازی مهیج و پارک دوست داشتنی تنها 5 لیر و برای تهیه بلیط ترن هوایی آن نیز تنها 25 لیر عنوان شده است.

نشانی: ترکیه، استانبول، توزلا، خیابان بالیکچیلار 20 - کامی

باغ وحش پولونزکوی

پولونزکوی (Polonezkoy) نام یکی از معروف ترین باغ وحش های استانبول است که البته تنها از فاصله زمانی چهل دقیقه ای تا مرکز این شهر شلوغ و پرهیاهوی ترکی برخوردار است. در باغ وحش پولونزکوی شما می توانید کاملا آزادانه به گشت و گذار میان فضای سبز و حیواناتی که بصورت رها شده در این مجموعه در حال گذران زندگی خود هستند، روبرو شوید و از نزدیک با آن ها ارتباط برقرار کنید. در این مجموعه حیواناتی از قبیل والابی، قو، گوزن لاما قرار گرفته تا به شرط آزادی خود در پارک حیات وحش پولونزکوی، دچار صدمات و آسیب رسانی به شما بازدیدکنندگان گرامی نشوند. گفتنی است که باغ وحش پولونزکوی در روزهای دوشنبه تا آدینه از ساعت 9 صبح الی 7 بعدارظهر و در روزهای تعطیل، شنبه و یکشنبه نیز از ساعت 12:30 لغایت 21:30 آماده پذیرایی از شما گردشگران و بازدیدکنندگان خود می باشد.

نشانی: ترکیه، شهر استانبول، بیکوز، پولنز کویو (محله پولنز)

دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم (Dolphinarium) یا همان پارک دلفین های شهر استانبول، بزرگترین مجموعه اختصاص پیدا نموده به این جانوران آبی بامزه در قاره اروپا است که شما می توانید با حضور در این پارک هم از شوی جالب توجه دلفین های آموزش دیده لذت ببرید و هم در صورت تمایل در کنار آنان به شنا و غواصی کردن بپردازید و در نهایت نیز با آن ها چند عکس یادگاری را به عنوان خاطره ای خوش از حضورتان در دلفیناریوم استانبول بگیرید. گردشگران و بازدیدکنندگان عزیز شهر دلفین های استانبول توجه داشته باشید که نمایش و بازیگوشی هیجان انگیز دولفین ها نهایتا 60 دقیقه در هر سانس اجرایی به طول انجام خواهد کشید و در خاتمه بخش اجرایی آن ها است که مربیان اجازه حضور شما در کنار استخر جهت دریافت چند عکس خاطره انگیز را صادر خواهند نمود. همچنین ضروری است بدانید که در صورت تمایل به شنا و غواصی کردن در کنار دلفین ها در این پارک آبی نسبتا بزرگ، حتما بایستی به اصول شنا کردن از قبل آشنایی داشته باشید، چرا که در دلفیناریوم استانبول امکان استفاده از تخته شنا، جلیقه نجات برای آن دسته از کسانی که علاقمند به شنا کردن در عمق 5 متری استخر آبی دلفین ها را دارند، میسر نخواهد شد! علاوه بر این باید بدانید در فصل تابستان تنها بچه ها بالاتر از 6 سال و در فصل زمستان نیز تنها بچه ها بالاتر از 10 اجازه شنا کردن در کنار دلفین های این پارک را کسب خواهند نمود. ساعات شروع به کار پارک دلفیناریوم استانبول از ساعت 9 صبح لغایت 6 عصر برآورد شده و هزینه بازدید از این مجموعه دیدنی و تماشایی نیز برای بچه ها بین 3 تا 14 سال، افراد بالای 65 سال و همچنین دانش آموزان و آموزگاران آن ها حدودا 45 لیر و برای سایر افراد در گروه های مختلف سنی هم 60 لیر در نظر گرفته شده است. نباید فراموش کنید که بازدید از پارک دلفیناریوم نیز همچون آکواریوم استانبول برای بچه ها کمتر از 2 سال کاملا رایگان می باشد. البته هزینه سایر تفریحات مختلف دیگر نظیر شنا کردن با دلفین ها، غواصی و همچنین بازی با آن ها نیز جدای از هزینه ورودی یا همان تهیه بلیط های این مجموعه است که هزینه انجام این تفریحات به توضیح زیر است: بازی با دلفین ها به ازای زمانی 10 دقیقه ای برای سه نفر (270 لیر)، برای دو نفر (200 لیر) و برای هر نفر نیز 120 لیر معین شده است. غواصی نیز در بازه زمانی 20 دقیقه ای در این پارک صورت می پذیرد که هزینه آن برای هر نفر 200 لیر، برای دو نفر 370 لیر و برای سه نفر 450 لیر محسوب می گردد. همچنین امکان شنا در کنار دلفین های این پارکِ استانبول هم برای هر نفر 120 لیر، دو نفر 200 لیر و سه نفر نیز 270 لیر تخمین زده شده که البته این میزان هزینه تنها برای 10 دقیقه انجام شنا در نظر گرفته شده است.

نشانی: ترکیه، استانبول، منطقه ایوب، خیابان سیلاحتاراگا

باغ وحش بسفر

بُسفُر (Bosphorus) نام یکی دیگر از مشهورترین باغ وحش های استانبول است و از دید بین المللی تنها باغ وحش معتبر این شهر دوست داشتنیِ کشور ترکیه به حساب می آید که می توان در آن با 600 گونه مختلف گیاهی و همچنین نزدیک به 286 گونه گوناگون جانوری روبرو شد. جالب است بدانید که باغ وحش بسفر با اینکه نام شهر استانبول را با خود به همراه دارد، اما حقیقتا در بخش بیرونی این شهر تاریخی و باشکوه قرار گرفته است. این باغ وحش همچون باریکه آبی که دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می نماید، شهر استانبول را نیز به دو نیمه آسیایی و اروپایی تبدیل نموده است و خود در بخش آسیایی این شهر شلوغ و دوست داشتنی واقع شده است. از جمله حیواناتی که در باغ وحش بسفر می توان از آن ها بازدید بعمل آورد می توان به خرگوش، ببر، اسب، کروکودیل، لاک پشت، ماهی های متنوع و مختلف، مار، پرندگان جورواجور، خرس، گربه سالان، روباه، میمون، بز، شتر، شیر، گوزن و سگ اشاره کرد. ساعت بازگشایی درهای معتبرترین باغ وحش شهر استانبول از ساعت 9 صبح الی 5 بعدازظهر است و هزینه ورود به آن برای بزرگسالان 32 لیر، برای بچه ها 5 تا 17 سال 25 لیر و برای بچه ها کمتر از 5 سال نیز کاملا رایگان محسوب می گردد. علاقمندان به حضور در محیط سراسر سبز و پر نشاط باغ وحش بسفر که یکی از مشهورترین باغ وحش های استانبول هست، توجه کنند که این ویترین تماشایی از جانوران و گیاهان درست در حد فاصل 120 دقیقه ای از بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است.

نشانی: ترکیه، کوجائلی، داریکا، محله پیری رئیس، خیابان توزلا، پلاک 279

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12641

به "آشنایی با تعدادی از بهترین باغ وحش های استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از بهترین باغ وحش های استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید