آشنایی با سوغاتی های دست ساز پرتغال، عکس

به گزارش مهسان بلاگ، بیشتر مردم دوست دارند وقتی به جایی سفر می نمایند، یادگاری هرچند کوچک برای خودشان بخرند تا وقتی به خانه برگشتند، خاطرات سفرشان را برایشان تداعی کند. در سفر به پرتغال اگر خواستید برای خودتان یا دوستان و خانواده سوغاتی بخرید، نگاهی به لیست زیر بیندازید که بیشترشان محصولات دست ساز هستند تا با رایج ترین گزینه های خرید در این کشور بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با سوغاتی های دست ساز پرتغال، عکس

1. محصولات چوب پنبه

محصولات چوب پنبه (Cork Products) را تقریباً می توانید در همه مغازه های سوغاتی فروشی و مراکز خرید این کشور پیدا کنید. در واقع پرتغال، عظیم ترین فراوریکننده این محصول به شمار می رود و درختان بلوط چوب پنبه ای آن بیشتر در منطقه النتژو (Alentejo) متمرکز هستند. اجناس متنوعی از کیف پول و کفش گرفته تا چتر، کراوات و کیف های سبک و ضدآب از چوب پنبه ساخته می شوند. اما بهتر است حواستان به مارک های آن ها باشد؛ چون برخی هاشان ساخت چین هستند و مطمئناً قصد ندارید مارک چینی را به عنوان سوغات از پرتغال با خود بیاورید!

2. خروس بارسلوس

خروس بارسلوس (Rooster of Barcelos)، نماد ملی غیررسمی کشور پرتغال به حساب می آید. طرح این خروس را می توانید روی اجناس گوناگونی از جمله ظروف چوبی و سفالی، کارت پستال، تی شرت، پیش بند و خیلی موارد دیگر ببینید. بیشتر این محصولات، دست ساز نیستند و به صورت انبوه فراوری می شوند. اما اگر اصرار دارید نوع دست سازش را بخرید، بهتر است در شهر پورتو یا لیسبون دنبالش بگردید.

3. کاشی های طرح دار

اسپانیایی ها در قرن 15، پرتغالی ها را با کاشی های سرامیک (Azulejos) آشنا کردند. رنگ کاشی های اصیل پرتغالی آبی، زرد، سبز و سفید بود؛ اما در قرن 17، به سفید و آبی محدود شدند. امروزه کاشی های این کشور در انواع و اقسام رنگ ها به بازار می آیند و برای فراوری بیشترشان، هنوز هم از طرح های سنتی زیبا یاری می گیرند.

4. ظروف سفالی

ظروف سفالی، یکی دیگر از محصولات معروف کشور پرتغال محسوب می گردد. در شهرک ردوندو (Redondo)، ظروف سفالی دست ساز باکیفیتی پیدا خواهید کرد؛ اما در شهرهای دیگر نیز می توانید آن ها را تهیه کنید.

5. گلدوزی

بهترین گلدوزی های پرتغال متعلق به جزیره نیمه گرمسیری مادیرا (Madeira) می باشد که هدیه ی مناسبی برای خانم های خانه به حساب می آید. گلدوزی های این منطقه خود مختار، تاریخی 150 ساله دارند و می توانید از مغازه ها و اجناس متنوع آن ها از جمله پیراهن، لباس های بچگانه، شال و لحاف های گلدوزی شده دیدن کنید.

6. کفش

کفش های چرمی پرتغالی مثل کفش های ایتالیایی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. پیشنهاد می کنیم خریدتان را برای روز یکشنبه نگذارید؛ زیرا کفش فروشی ها و بیشتر مغازه های دیگر این کشور در این روز تعطیل می باشند.

7. کنسرو ماهی ساردین

دنیای شگفت انگیز ماهی های ساردین پرتغالی (Fantastic World of the Portuguese Sardines)، نام یک مغازه سوغاتی فروشی در لیسبون است که فقط کنسرو ساردین را به فروش می رساند. این مغازه رنگارنگ، طراحی جالبی دارد و صاحبش، سر تا سر غرفه ها را با کنسروهایی پر نموده که با توجه به سال نوشته شده روی قوطی هایشان دسته بندی شده اند که از تاریخ 1916 آغاز می گردد تا امروز. البته نیازی به نگران شدن نیست؛ زیرا خوشبختانه این تاریخ ها، سال فراوری کنسرو را نشان نمی دهند! این اعداد در حکم نمادهایی هستند که به وقایع مهم یا سال تولد هنرپیشگان معروف برمی گردند. برای مثال می توانید کنسرو سال تولد خودتان را سفارش دهید تا خاص تر باشد.

8. صابون

صابون های کشور پرتغال از روغن و مواد 100% گیاهی ساخته می شوند و بسته بندی شکیلی دارند. با توجه به اینکه این صابون ها جای زیادی را در چمدان نمی گیرند، گزینه خوبی برای سوغات به شمار می فرایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 85551

به "آشنایی با سوغاتی های دست ساز پرتغال، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سوغاتی های دست ساز پرتغال، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید