شروع به کار نخستین بزرگراه برقی در آلمان

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- آلمان استفاده آزمایشی از نخستین بزرگراه برقی خود را شروع نموده که امکان شارژ باتری کامیون های هیبریدی را در حین حرکت، فراهم می نماید.

شروع به کار نخستین بزرگراه برقی در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی خبرنگاران، دولت آلمان در هفته ای که گذشت از این تکنولوژی که بر روی یک اتوبان 9 کیلومتری در نزدیکی شهر فرانکفورت تعبیه شده، رونمایی کرد.

در این بزرگراه برقی کابل های هوایی با جریان مستقیم 670 ولتی تعبیه شده اند که به کامیون های برقی این امکان را می دهد تا در حین حرکت، باتری خود را شارژ نمایند.

در این طرح که الیسا (Elisa) نام دارد و از سوی وزارت محیط زیست آلمان حمایت می گردد، کامیون هایی که به شاخک های برق رسان یا پنتوگراف مجهز هستند برای برقراری اتصال موفقیت آمیز باید با سرعت کمتر از 96 کیلومتر بر ساعت حرکت نمایند؛ این کامیون ها پس از برقراری اتصال با کابل های هوایی برقی شده و به هنگام بازگشتن به راستا عادی اتوبان بار دیگر برای حرکت از موتورهای هیبریدی خود استفاده خواهند کرد.

به گفته شرکت زیمنس که از بانیان اجرای این پروژه است، تکنولوژی به کار رفته در این راستا الکتریکی می تواند تا 20 هزار یورو در هزینه سوخت یک کامیون 40 تنی صرفه جویی کند.

این پروژه که تاکنون در مجموع 14 میلیون یورو برای دولت آلمان هزینه در برداشته است، تا سال 2022 به طور آزمایشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و پس از این تاریخ در خصوص گسترش آن تصمیم گرفته می گردد.

اگرچه 10 درصد از 135 هزار وسیله ای که روزانه از این راستا عبور می نمایند، کامیون سنگین هستند، تا مدتی تنها 5 کامیون در روز از این کابل های هوایی برای شارژ باتری خود استفاده خواهند کرد.

استفاده گسترده از این سیستم دود ناشی از کامیون های مجهز به موتورهای بنزینی و گازوئیلی را مهار خواهد نمود، آلمان همچنین 70 میلیون یورو برای ساخت یک کامیون هیبریدی مخصوص برای استفاده در این راستا هزینه نموده است.

نخستین بزرگراه برقی دنیا سال 2016 در سوئد راه اندازی شد و در زمان حاضر دو بزرگراه برقی دیگر در شمال و جنوب غرب آلمان در دست ساخت هستند.

علمی**9418** 1055

منبع: ایرنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9211

به "شروع به کار نخستین بزرگراه برقی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار نخستین بزرگراه برقی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید