آمار شکایات بیماران بستری از پزشکان، واکنش به رای دادگاه ها

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دکتر علی فتاحی در همایش اخلاق پزشکی، در خصوص احکام دادسراهای انتظامی سازمان نظام پزشکی، اظهارداشت: تمام احکامی که در دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی صادر می گردد، در نهایت در تعزیرات حکومتی، دادگاه ها و شورای حل اختلاف تایید و صادر می گردد و معین نیست که چرا برخی می گویند باید صدور حکم از سازمان نظام پزشکی گرفته گردد.

آمار شکایات بیماران بستری از پزشکان، واکنش به رای دادگاه ها

وی اضافه کرد: در هیات های بدوی که حکم صادر می گردد، قوی ترین گروه متشکل از 13 نفر شامل قاضی در راس کار و متخصصان گروه های مختلف پزشکی حضور دارند که می توان گفت چنین تشکیلاتی در هیچ جا وجود ندارد.

وی ادامه داد: در مجموع شکایت از کادر درمانی در همه جای جهان وجود دارد و هیچ پزشکی نمی تواند بگوید که کاری که برای بیماران انجام می دهد 100 درصد عارضه ندارد. بیمار نمی تواند تقصیر و قصور را از عارضه تشخیص دهد اما متاسفانه در فضای مجازی اینگونه مسائل زیاد مطرح می گردد.

وی اعلام نمود: در کل جهان سه درصد اقدامات درمانی منجر به شکایت می گردد که در ایران این رقم بسیار پایین تر است که در بخش بستری یک دهم درصد است با وجود اینکه 900 میلیون بار مراجعه سرپایی و بستری در سال 96 انجام گردیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1142

به "آمار شکایات بیماران بستری از پزشکان، واکنش به رای دادگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار شکایات بیماران بستری از پزشکان، واکنش به رای دادگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید