آیفون 17 ایر با باتری سیلیکون، کربن راهی بازار می گردد
به گزارش مهسان بلاگ، آیفون 17 ایر که قرار است بدنه به شدت باریکی داشته باشد، ظاهرا با فناوری باتری پیشرفته ای راهی بازار خواهد شد. به همین دلیل، شرکت ژاپنی تامین کننده TDK در تدارک ارسال نسل تازه باتری های سیلیکون-آند خود تا انتهای ژوئن است.

به نقل از دیجی تایمز، نوبورو سایتو، مدیر عامل TDK، در گفتگویی که اخیرا انجام داده، اعلام کرد که این تامین نماینده اپل، برنامه زمانی فراوریش را فشرده تر نموده و محموله ها را به جای سه ماهه سپتامبر که قبلا معین شده بود، زودتر ارسال خواهد نمود. او عنوان کرد که این امر می تواند به شرکت های سازنده گوشی هوشمند فرصت دهد تا این سلول ها را در مدل های نازک تری که سال جاری روانه بازار می نمایند، به کار ببرند.
سایتو توضیح داد: ما پیشرفت های خوبی داشته ایم و به زودی این باتری ها را ارسال می کنیم. وی اضافه نمود: برخی از شرکت های سازنده گوشی شاید بتوانند باتری نو را یک نسل زودتر در محصولاتشان استفاده نمایند. این بازه زمانی می تواند با تاریخ مورد انتظار عرضه آیفون 17 ایر اپل در سپتامبر هم خوانی داشته باشد؛ مدلی که مینگ-چی کو، تحلیلگر اپل، شایعه نموده است در باریک ترین قسمت خود فقط 5.5 میلی متر ضخامت خواهد داشت.
باتری های ساخت TDK به جای گرافیت مرسوم، از سیلیکون در آندها بهره می برند. این نوآوری به آنها اجازه می دهد تا 15% انرژی بیشتری را نسبت به باتری های قابل شارژ استاندارد، در همان فضا جای دهند. چنین دستاوردی می تواند برای حفظ دوام باتری مطلوب در یک دستگاه با طراحی بسیار باریک، نقش اساسی ایفا نماید. با این همه، گزارش های متفاوتی درباره کارایی احتمالی باتری آیفون 17 ایر وجود دارد. در حالی که وین ما از نشریه اینفورمیشن مدعی شده است که این دستگاه در مقایسه با مدل های قبلی آیفون، عمر باتری کمتری خواهد داشت، مارک گرمن از بلومبرگ با خوش بینی بیشتری اظهار داشته که به واسطه بهینه سازی های سخت افزاری و نرم افزاری، دوام باتری آن در حد آیفون های فعلی خواهد بود.
در تایید بیشتر احتمال عمر باتری مناسب، کو اخیرا در یک یادداشت وبلاگی ذکر نموده است که آیفون 17 ایر از یک باتری با چگالی انرژی بالا برخوردار خواهد بود، گرچه به جزئیات آن نپرداخته است. بعلاوه گفته می گردد این دستگاه دارای مودم C1 اپل با مصرف انرژی بهینه است و دوربین اولترا واید ندارد، که این امر به طور بالقوه می تواند فضای داخلی بیشتری را برای یک باتری حجیم تر آزاد کند.
اگر به آینده دورتری نگاه کنیم، یک گزارش نو از ETNews حاکی از آن است که اپل ممکن است در سال 2027 و هم زمان با بیستمین سالگرد عرضه آیفون، از فناوری باتری سیلیکونی پیشرفته برای این دستگاه استفاده کند. این باتری نسل نو از نظر تئوری می تواند از آندهای سیلیکون خالص بهره ببرد که قادرند تا 10 برابر بیشتر از مواد امروزی، یون های لیتیوم را در هر گرم ذخیره نمایند.
به گفته مدیر عامل TDK، این شرکت در حال توسعه نسل چهارم باتری های سیلیکونی خود است. سایتو گفت: ما در نظر داریم باتری های سیلیکونی نسل چهارم را در سال مالی آینده به بازار عرضه کنیم تا موقعیت پیشرو خود را تقویت نماییم. او بعلاوه بیان داشت: فراوری انبوه باتری های سیلیکونی به تخصص فنی ویژه ای احتیاج دارد و نمی توان آن را تنها با کنار هم گذاشتن مواد اولیه انجام داد. انتظار می رود آیفون 17 ایر 6.6 اینچی در مجموعه محصولات سال 2025 اپل جایگزین مدل پلاس گردد و معرفی آن نیز مطابق با جدول زمانی عرضه پاییزی اپل، در ماه سپتامبر صورت پذیرد.
منبع: MacRumors
منبع: دیجیکالا مگ