ابهام در چگونگی انتخاب دونماینده ایران، آسیب دیدگی بلای جان بانوان

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رقابتهای انتخابی المپیک در قاره آسیا 21 و 22 فروردین ماه به میزبانی شهر امان اردن برگزار خواهد شد. جایی که تیم بانوان ایران برای کسب دو سهمیه باید به دیدار رقبای خود برود.

ابهام در چگونگی انتخاب دونماینده ایران، آسیب دیدگی بلای جان بانوان

براساس اطلاعات مندرج بر روی سایت رسمی فدراسیون جهانی، ثبت نام تکواندوکاران برای حضور در این مسابقات 22 فوریه یعنی سوم اسفندماه آغاز شده و 20 مارس یعنی اول فروردین ماه 99 به خاتمه می رسد. در فاصله 20 روز تا خاتمه مهلت اعلام اسامی، کادر فنی این تیم هیچ گونه اطلاع رسانی در مورد نحوه انتخاب اوزان و نفرات اعزامی به اردن نداشته است.

پیش از این قرار بود کادر فنی تیم ملی پس از بررسی عملکرد ملی پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا و تورنمنت بین المللی بعد از آن نفرات اعزامی خود به رقابتهای کسب سهمیه را انتخاب و معرفی کند. اما پس از لغو این رقابتها و تعویق دو ماه، مربیان تیم ملی می بایست در این خصوص تصمیم جدیدی اتخاذ نمایند.

تلاش چند روزه خبرنگاران برای برقراری تماس تلفنی با نایب رئیس فدراسیون و سرمربی تیم بانوان به نتیجه نرسید و مدیر روابط عمومی فدراسیون نیز اعلام کرد که در شرایط فعلی ترجیح می دهند که مصاحبه ای نداشته باشند

بر اساس اخبار رسیده از درون اردوی تیم بانوان، این تیم این روزها با مشکل آسیب دیدگی روبرو است و بروز آسیب های جدی برای تکواندوکاران به معضلی بزرگ برای بانوان تبدیل شده که حتی تیم های باشگاهی تکواندوکاران را که در کورس قهرمانی قرار دارند را تحت شعاع قرار داده است. اینکه تیم ملی مردان بعد از مدتها تمرین کمترین مشکل آسیب دیدگی را نیز ندارد، ولی بانوان در هر دوره چند مصدوم روی دست باشگاه ها می گذارند، سوالی است که متأسفانه سرمربی تیم ملی نخواست به آن جوابی داده شود.

در مورد انتخاب نفرات اصلی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفته می شود که اوزان 49- و 57- کیلوگرم از سوی کادر فنی انتخاب شده اند. هر چند در مورد این دو وزن و رقبایی آسیایی آنها نیز بحث زیاد است، ولی به نظر می رسد از بین ناهید کیانی، مهلا مؤمن زاده طیبه پارسا دو نفر به این رقابتها اعزام می شوند.

از میان کشورهای مدعی آسیا، چین و کره جنوبی به دلیل کسب سهمیه از سیستم رنکینگ در این رقابتها حضور ندارند. ولی باقی کشورهایی که تک چهره های در ترکیب خود دارند از جمله ویتنام، ژاپن، تایلند، ازبکستان، قزاقستان و البته اردن که از شرایط میزبانی به بهترین شکل به سود خود استفاده خواهد کرد حضور دارند. به عنوان مثال در وزن 49- کیلوگرم ترونگ از ویتنام با رنکینگ 11، یامادا از ژاپن با رنکینگ 28، یوتینگ هونگ از چین تایپه با رنکینگ 37 و مانوپووا از ازبکستان با رنکینگ 43، بالاتر از کیانی با رنکینگ 44 قرار دارند. البته که کیانی یکی از بهترینهای حال حاضر ایران است، ولی برای کسب سهمیه باید با دقت نظر و بررسی بیشتر اوزان و نفرات خود را انتخاب کنیم.

از دست رفتن سهمیه های بانوان، کارنامه المپیکی فدراسیون پولادگر را ضعیف تر از گذشته خواهد کرد و بهتر است تصمیم گیرندگان در این بخش بیش از گذشته در این خصوص تأمل داشته باشند.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 37350

به "ابهام در چگونگی انتخاب دونماینده ایران، آسیب دیدگی بلای جان بانوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام در چگونگی انتخاب دونماینده ایران، آسیب دیدگی بلای جان بانوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید