اجرای حدنگاری برای 9 میلیون هکتار از اراضی خراسان جنوبی

به گزارش مهسان بلاگ، 9 میلیون و 450 هزار هکتار از اراضی استان سند دفترچه ای دارد که در راستای قانون جامع حدنگاری باید برای آن سند تک برگ اخذ گردد.

اجرای حدنگاری برای 9 میلیون هکتار از اراضی خراسان جنوبی

به گزارش از،باقرپور معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی درباره اجرای قانون جامع حدنگاری (کاداستر) در استان گفت: از مساحت 15 میلیون و 79 هکتار از اراضی خراسان جنوبی 13 میلیون و 950 هزار هکتار اخذ سند شده است.

او اضافه نمود: از 13 میلیون و 950 هزار هکتار که سند دارد، 4 میلیون و 500 هزار هکتار سند تک برگ و مابقی سند دفترچه ای دارد، که باید در راستای قانون جامع حدنگار مصوب سال 1393 به سند تک برگ تبدیل گردد.

باقرپور گفت: در ماده 3 قانون جامع حدنگاری (کاداستر)، سازمان ثبت اسناد برای معین کردن شرایط سند ها مکلف شده است، در ماده 9 این قانون تمامی دستگاه ها باید شرایط اسناد را معین نمایند و در ماده 11 نیز باید اسناد دفترچه ای به تک برگی تبدیل گردد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به مزیت های اجرای قانون جامع حدنگاری (کاداستر) اشاره نمود و اضافه نمود: در سند های دفترچه ای ممکن است حدود زمین به خوبی معین نشده باشد، بین متراژ دو زمین در کنار هم فاصله هایی باشد و یا بخشی از زمین یک فرد بر روی زمین فرد دیگری قرار بگیرد که با انجام کاداستر و ارائه سند تک برگ تمام این مسائل از بین می رود.

او گفت: از نظر نوع مالکیت نیز ممکن است یک زمین مالکیت حقیقی، حقوقی، دولتی و یا موقوفه ای داشته باشد که با اجرای طرح کاداستر می توان این مالکیت ها را به طور دقیق و معین برای مالکان احراز کرد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت حدنگاری و معین شدن مالکیت زمین ها گفت: با اجرای کامل این طرح در استان از نظر توسعه زیرساخت ها بسیاری از مسائل برای اجرای شبکه های آب، برق، گاز و یا ارائه زمین برای ساخت مسکن و شهرسازی برطرف و می توان برنامه مدونی برای استان پیش بینی کرد.

باقرپور اضافه نمود: حدود 500 هزار هکتار سند تک برگ پارسال اخذ شد، اما هنوز در بعضی از شهرستان ها به ویژه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان مناطقی وجود دارد که فاقد اجرای حدنگاری است و عملیات نقشه برداری و ممیزی اراضی در آن ها هنوز انجام نشده است.

او با اشاره به برنامه های سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: باید تا سرانجام سال 1400 حدنگاری اراضی در استان انجام گردد که البته این مهم منوط به تامین اعتبار ضروری است.

انتهای پیغام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 11 مرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 50655

به "اجرای حدنگاری برای 9 میلیون هکتار از اراضی خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای حدنگاری برای 9 میلیون هکتار از اراضی خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید