اروپا بار دیگر آمریکا را به اقدامات متقابل در مناقشات تعرفه ای تهدید کرد

به گزارش مهسان بلاگ، اتحادیه اروپا در آستانه اعمال تعرفه های گمرکی جدید بر کالاهای اروپایی از طرف آمریکا ضمن درخواست از ایالات متحده برای حل منصفانه این مناقشات بار دیگر واشنگتن را به اقدامات متقابل تهدید کرد.

اروپا بار دیگر آمریکا را به اقدامات متقابل در مناقشات تعرفه ای تهدید کرد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سوئیسی نویه زوریخه سایتونگ، اتحادیه اروپا ابتکار عمل نهایی خود برای جلوگیری از تعرفه های جدید آمریکا بر بعضی کالاهای اروپایی را شروع نموده است.

آمریکا چندی پیش اعلام نمود که می خواهد تعرفه های گمرکی جدیدی بر کالاهای اروپایی اعمال کند.

مقام های دفتر نمایندگی تجاری آمریکا چندی پیش اعلام نمودند که ایالات متحده پس از پیروزی در شکایت مطرح شده در سازمان تجارت جهانی، تعرفه های جدیدی را علیه کالاهای اتحادیه اروپا اعمال خواهد نمود.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا متعاقب آن فهرستی از کالاهایی را منتشر کرد که میخواهد تعرفه های جدیدی را علیه آنها اعمال کند. این تعرفه ها و عوارض گمرکی قرار است از روز آدینه 18 اکتبر بر روی بعضی کالاهای تواید اروپا اعمال گردد.

سازمان تجارت جهانی اخیرا به دولت ترامپ اجازه داده است تا تعرفه هایی به ارزش 7.5 میلیارد دلار علیه کالاهای اروپایی وضع کند. آمریکا پیش از این شکایتی را در مورد پرداخت یارانه غیرقانونی اتحادیه اروپا به شرکت ایرباس مطرح نموده بود.

سازمان تجارت جهانی قرار است امروز (دوشنبه) نشستی را برای تصویب تدابیر تلافی جویانه آمریکا علیه اروپا برگزار کند.

ترامپ در ماه می نیز تهدید نموده بود که تعرفه های سنگینی را علیه واردات خودرو از اروپا اعمال خواهد نمود.

سسیلیا مالمستروم، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا در آستانه اجرای تعرفه های بالای آمریکا علیه بعضی کالاهای اروپایی نامه ای را به رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا ارسال نموده و در آن از ایالات متحده آمریکا خواسته است راهکار منصفانه ای درباره تحریم ها برای سازندگان هواپیما بیابند.

در این نامه که خبرگزاری آلمان آن را منتشر نموده است آمده است که ما آماده مذاکراتی برای دستیابی به توافقی هم درباره پرونده ایرباس و هم پرونده بوئینگ هستیم.

مالمستروم هم زمان یک بار دیگر بر این مسئله تاکید نموده است که اتحادیه اروپا در صورت اعمال تعرفه های آمریکا بر کالاهای اروپایی با اقدامات متقابل پاسخ خواهد داد.

بر اساس تصمیمات از قبل اتخاذ شده، آمریکا قرار است از روز آدینه تعرفه های گمرکی بر بعضی کالاهای جدید اروپایی را اعمال کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19805

به "اروپا بار دیگر آمریکا را به اقدامات متقابل در مناقشات تعرفه ای تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا بار دیگر آمریکا را به اقدامات متقابل در مناقشات تعرفه ای تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید