از اجرای سه رویداد ملی گردشگری در تیر تا رایزنی با 7 سفیر

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا/ معاون گردشگری از اجرای سه رویداد ملی گردشگری در تیر تا رایزنی با 7 سفیر خبر داد.

از اجرای سه رویداد ملی گردشگری در تیر تا رایزنی با 7 سفیر

داستان چیست؟

ولی تیموری در جلسه ای که با کنندگان تشکل های دنیاگردی و مدیران کل دفاتر معاونت دنیاگردی با موضوع تهیه برنامه ای قابل اجرا برای تحریک تقاضا در حوزه دنیاگردی برگزار گشت، یادآور شد: پیشنهادهایی برای اجرای یک برنامه کوتاه مدت در قالب تحریک تقاضا از سوی تشکل های دنیاگردی ارائه شد. البته، برنامه های میان مدت و بلندمدت هم در نظر گرفته شده است.

او پیرامون از اجرای سه رویداد ملی دنیاگردی در تیر تا رایزنی با 7 سفیر افزود: باید برنامه ای که تهیه و نوشته می شود، همراه با اقدامات عملی برای اعتمادسازی باشد. تهیه پروتکل ها، ترجمه، تهیه کلیپ و ... را می توان در داخل این برنامه دید.

تیموری ادامه داد: موضوع بعدی که باید در این برنامه درنظر گرفته شود، تصویرسازی در کوتاه مدت است، باید نشان دهیم زمانی که یک دنیاگرد وارد کشورمان می شود چه اتباع خارجی و چه اتباع ایرانی، با اقداماتی که ما انجام می دهیم و رعایت پروتکل های بهداشتی، خطری سلامت آن ها را تهدید نمی کند و ما بعنوان مقصد امن هستیم.

معاون دنیاگردی وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی گفت: ما و بخش خصوصی باید کمک کنیم تا در کنار آموزش در خصوص نحوه روبرو با کرونا، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تأسیسات دنیاگردی نشان داده شود. همچنین، در بخش تحقیقات بازار باید ببینیم چه افرادی می خواهند به ایران سفر کنند و شرایط همزیستی با کرونا برای گروه و مخاطبان ما که قصد سفر دارند، مشخص کنیم.

او افزود: در بحث اقدامات حمایتی برای تأسیسات دنیاگردی، دکتر مونسان کارهای مختلفی انجام دادند. بعنوان یک الزام نیاز است تا تورهای آشناسازی را در ابعاد داخلی و بین المللی برگزار کنیم. همراهی دستگاه هایی مانند صداوسیما و وزارت بهداشت درخصوص سفر ضروری است.

تیموری اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که کشور در مدیریت بیماری کرونا انجام داد، موفقیت آمیز بوده است. ما یکی از حوزه هایی بودیم که بحث پروتکل سفر هوشمند را پیشنهاد دادند، یعنی سفر همراه با سلامت که مبنای کار قرار گرفت، همچنین در جلساتی که با وزارت کشور داشتیم مصوبه ای از سوی این وزارتخانه با عنوان معیشت بعلاوه سلامت تصویب و این موضوع تبدیل به یک گفتمان در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شد.

معاون دنیاگردی ادامه داد: آمادگی داریم بازدیدها و بازرسی ها را به خود اصناف واگذار کنیم تا آنها گواهی سلامت را برای هتل هایی که پروتکل های سفر هوشمند را رعایت می کنند، صادر کنند، همان کاری که کشور ترکیه انجام می دهد. سازوکار اجرایی تحقق این موضوع را به بخش خصوصی واگذار می کنیم ما هم در این زمینه حمایت می کنیم تا اعتمادسازی در خصوص سفر امن بیشتر شود.

وی از برگزاری ماهانه یک جشنواره دنیاگردی در هر استان خبر داد و گفت: دو پروتکل بهداشتی که ملی بوده و براساس استانداردهای بین المللی و پروتکل های سازمان دنیای دنیاگردی و سازمان بهداشت دنیای نوشته شده و مورد تأیید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گرفته است و وزارت بهداشت نیز تصویب کرده است، باید ترجمه شود و 70 درصد آن نیز انجام شد.

پیگیری تعطیلات پاییزه، زمستانه و پایان هفته

این مقام مسئول در دنیاگردی افزود: نکته بعدی در تحریک تقاضا برای سفر، ایجاد فرصت سفر در قالب های مختلف مانند تعطیلی پنج روز در پاییز و زمستان برای کارمندان است که در گذشته در هیأت دولت مطرح شد، یعنی ما باید فرصتی را برای جبران سفرهای نوروزی که به دلیل شیوع کرونا انجام نشده است، ایجاد کنیم.

او افزود: طرح تعطیلات پایان هفته توسط دوستان ما در حوزه های مختلف در حال پیگیری است تا به تعطیلات روز جمعه و پنجشنبه نیز اضافه شود، در حقیقت باید به سمت فراهم کردن فرصت سفر برای مردم باشیم.

رایزنی با 7 سفیر برای جذب دنیاگرد خارجی

معاون دنیاگردی کشور درباره رایزنی های بین المللی برای جذب دنیاگرد خارجی در این ایام گفت: در بحث رایزنی های بین المللی اقداماتی انجام دادیم و دو هفته است که به شکل مرتب در کانالی که در فضای مجازی برای رایزن های فرهنگی و سفرا ایجاد کردیم، وارد تعامل شدیم. حداقل تا به امروز با هفت سفیر کشورهایی همچون مالزی، تونس، آذربایجان و... ارتباط برقرار کردیم تا با طرف های خود صحبت کنند.

وی افزود: سفرای ما نیز برای بازیابی و رونق دنیاگردی بین المللی جلساتی برگزار کرده اند. این رایزنی های بین المللی از طرف ما آغاز شده و بخش خصوصی نیز مانند آژانس داران و هتلداران نیز با همتایان خود مذاکره کنند تا رایزنی ها به شکل شبکه ای انجام شود.

بودجه تبلیغات دنیاگردی در صف سازمان برنامه و بودجه

تیموری درباره تبلیغات در حوزه دنیاگردی نیز گفت: از زمان حضورم در معاونت دنیاگردی موضوع تبلیغات در شبکه های معروف را پیگیری کردم. دولت با توجه به مسائل تحریم و کرونا از لحاظ اقتصادی مشکل دارد، اما تمام این موارد در قالب نامه برای رئیس جمهوری ارسال شد. دکتر روحانی نیز دستور دادند و به سازمان برنامه وبودجه این موضوع ابلاغ شد. این سازمان بیان نمود که باید این موضوع به شکل مصوبه تصویب شود، اکنون این مصوبه در کمیسیون فرهنگی دولت قرار گرفته است به این منظور برنامه ای دقیق توسط معاونت دنیاگردی تهیه به آنها ارائه و قرار شد بودجه ای برای تبلیغات در خارج از کشور و برداشتن تصویر غیرواقعی از ایران و بحث های اعتمادسازی در نظر گرفته شود، البته مسیرهای دریافت این بودجه طی شده است.

راه حلی برای سفر دنیاگردان خارجی و ایرانی در کرونا

او با بیان اینکه بحث دنیاگردان انفرادی، یک رویه بین المللی است و در شرایط کرونا نیز به این موضوع تأکید می شود، اظهار کرد: دنیاگردی انفرادی چندین سال است که در سطح دنیا مطرح شده و با شیوع کرونا تأکید بیشتری شده است. برای اینکه به سمت فرایند بین المللی پیش برویم باید بطرف تورهای مستقل و انفرادی حرکت کنیم.

تیموری ادامه داد: برای رونق دنیاگردی داخلی باید بخش خصوصی کمک کند و پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه دهد تا تمام تأسیسات دنیاگردی ما درگیر شوند، در بعد داخلی ما سفر به اندازه کافی داریم، اما این سفرها باید در قالب یک پکیج از سوی فعالان دنیاگردی مانند دفاتر خدمات مسافرتی و دنیاگردی و راهنمایان و... تعریف و در نظر گرفته شود.

معاون دنیاگردی بیان نمود: باید سفر کردن با تور برای مردم فرهنگ سازی شود و حتی ویژگی ها و مزایای این نوع سفر برای مردم تشریح شود، در حقیقت زنجیره سفر باید پیوسته شود. باید پکیجی را برای دنیاگردان طراحی کنیم که باصرفه باشد. البته، این پکیج باید برای دنیاگردان خارجی نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود: اکنون دنیاگردی انفرادی در سطح دنیا مطرح است. برای اینکه ما هم بتوانیم از این موضوع بهره مند شویم، باید ابتکار عمل داشته باشیم و برای نشان دادن سفر ایمن همراه با سلامت، کلیپ هایی طراحی کنیم که در آن رعایت پروتکل های بهداشتی نمایش داده شود.

معاون وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی گفت: انجمن و تشکل های ما برای تحریک تقاضای سفر در بعد داخلی و بین المللی برنامه های خود را ارائه دهند.

تیموری از برنامه ریزی برای برگزاری هفته های فرهنگی 31 استان در استان های هم جوار یا منطقه ای به شکل دوره ای خبر داد و اظهار کرد: هفته های فرهنگی باید توسط انجمن ایران به عنوان کانون ملی دنیاگردی دفاتر برای تحریک تقاضا برنامه ریزی اجرا و برگزار می شود. همچنین قرار است 31 تور آشناسازی از تورگردانان، اصحاب رسانه، بلاگرها، افراد مؤثر و... یک استان در استان های همجوار و منطقه برگزار شود.

برگزاری روز ایران در ترکیه، آذربایجان، آلمان و هند

وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری همایش بزرگ تورگردانان در سطح بین المللی گفت: برای این همایش از کشورهای حوزه هدف دنیاگردی ایران دعوت می کنیم و در حاشیه آن نشست های بی تو بی با فعالان کشورهای بازار هدف دنیاگردی ایران برگزار می شود، همچنین تورهای آشناسازی برای کشورهای هدف که بیشتر کشورهای همسایه و منطقه هستند، برگزار خواهیم کرد.

معاون دنیاگردی اظهار کرد: برگزاری روز دنیاگردی ایران در چهار کشور ترکیه، آذربایجان، آلمان و هندوستان که بازارهای هدف ما هستند، در نظر گرفته شده است.

او درباره دیگر برنامه های معاونت دنیاگردی برای تحریک تقاضای سفر در سطح بین المللی گفت: هشت تور آشناسازی بین المللی و نشست های بی تو بی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، عمان، ارمنستان، پاکستان، روسیه، عراق و افغانستان توسط انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و دنیاگردی و چهار تور آشناسازی بین المللی و نشست بی تو بی از کشورهای چین، هندوستان، آلمان، فرانسه توسط جامعه تخصصی تورگردانان برگزار می شود.

تیموری از برگزاری هفته های فرهنگی ایران حداقل در 10 کشور بازار هدف که امکان جذب بالاتری دارند، برای رشد و توسعه دنیاگردی بین المللی خبر داد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52367

به "از اجرای سه رویداد ملی گردشگری در تیر تا رایزنی با 7 سفیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اجرای سه رویداد ملی گردشگری در تیر تا رایزنی با 7 سفیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید