استقرار زودهنگام راهداران استان البرز در پایگاه ها در پی بارش برف پاییزی

به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز از استقرار 16 پایگاه راهداری زمستانی در استان در اجرای طرح راهداری زمستانی اطلاع داد.

استقرار زودهنگام راهداران استان البرز در پایگاه ها در پی بارش برف پاییزی

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، علی زندی فر، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز درخصوص اجرای طرح راهداری زمستانی در این استان با بیان اینکه 16 پایگاه راهداری زمستانی استان در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: در این خصوص 13 پایگاه ثابت و 3 پایگاه دیگر راهداری زمستانی سیار هستند. این آمادگی و ظرفیت را داریم که پیش از آغاز سرما، در صورت احتیاج تا چهار پایگاه سیار دیگر نیز اضافه کنیم.

وی با اشاره به افزایش ترافیک راه ها، توضیح داد: بر این اساس پیش بینی افزایش چهار پایگاه راهداری زمستانی سیار را نموده ایم با این قابلیت که فاصله 20 کیلومتر را به 10 کیلومتر کاهش دهیم؛ برای نمونه شمال آزادراه کرج به سمت قزوین ظرفیت اضافه نمودن راهدارخانه را دارد.

فعالیت 160 راهدار در قالب 11 اکیپ در راهداری زمستانی

زندی فر با اظهار اینکه 160 نیرو در قالب 11 اکیپ راهداری در راهداری زمستانی سال جاری فعال هستند، اضافه نمود: معمولا هر ساله از ابتدای آذر نیروهای راهداری استان در راهدارخانه های زمستانی مستقر می شدند، اما سال جاری به علت آغاز زودتر بارش برف نیروها را مستقر نموده ایم.

وی بعلاوه درباره تجهیزاتی که سال جاری در راهداری زمستانی به کار می گیرند، گفت: 110 دستگاه ماشین آلات را در راهداری زمستانی سال جاری به کار گرفته ایم و درحال هماهنگی برای اجاره تعدادی دیگر ماشین آلات از بخش خصوصی هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز درعین حال به مشکل فرسودگی ماشین آلات راهداری استان البرز اشاره و توضیح داد: میانه عمر ماشین آلات راهداری استان البرز 25 سال است؛ با انجام به روزرسانی تجهیزات و ماشین آلات سعی نموده ایم روی پا نگه داشته شوند تا شاید در ادامه با برنامه های در دست اجرا نسبت به نوسازی ناوگان اقدام گردد.

زندی فر در تکمیل شرح خود اضافه نمود: سال جاری بیشتر ماشین آلات را نوسازی و تعمیر نموده ایم اما برای انجام به روز کردن فقط برای 15 دستگاه مجوز گرفته شده که اقدامات لازم در این زمینه در دست اجرا واقع شده است و در این جهت بقیه ماشین آلات را نیز تعمیر نموده ایم.

به گفته وی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز نیز مانند سایر استان ها احتیاج به نوسازی ناوگان راهداری خود دارد.

دسترسی مدیریت بحران و اورژانس به 35 دوربین نظارت تصویری راهداری

زندی فر هچنین درباره چگونگی دریافت اطلاعات جوی برای مدیریت راه های استان شرح داد: سازمان هواشناسی مرتب اطلاعیه های هواشناسی را پیش از آغاز بارندگی ها در اختیار اداره کل راهداری استان می گذارد؛ بر این اساس شرایط هوا بر اساس شاخص های زرد، نارنجی و قرمز به ما اعلام می گردد تا بر مبنای آن به نیروها آماده باش دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز یادآور شد: بعلاوه مرکز مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به صورت مرتب اطلاعیه ها را به وسیله بخشنامه در اختیارمان می گذارد.

به گفته وی علاوه بر این در مرکز مدیریت راه چند سامانه مورد توصیه سازمان راه همانند ویندی مرتب رصد می گردد تا اگر تغییری روی داد، غافگیر نشویم.

زندی فر با اشاره به وجود 35 دوربین نظارتی در محورهای حساس استان همانند چالوس، داخل تونل ها و آزادراه ها، گفت: هم اکنون مدیریت بحران استان و اورژانس به این دوربین ها دسترسی دارند و هلال احمر نیز درخواست دسترسی به آنها را داده است، اما سازمان هواشناسی هنوز دسترسی ندارد.

تامین 20 هزار تن نمک، شن و ماسه

وی از دیگر امکانات تهیه شده برای راهداری زمستانی سال جاری را تامین 9 هزار تن نمک، شن و ماسه گفت و اضافه نمود: سال جاری حدود 20 هزار تن نمک، شن و ماسه احتیاج داریم که تا به امروز 9 هزار تن آن به پایگاه های راهداری زمستانی منتقل شده است و بقیه نیز تا پانزدهم آذر منتقل خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز درباره راهداری زمستانی در راه های روستایی استان نیز گفت: اولویت اول ما بازگشایی و برف روبی محورهای شریانی و اصلی است و پس از آن به راه های روستایی خدمات می دهیم.

زندی فر در تکمیل شرح خود اضافه نمود: در راستای خدمات رسانی بهتر به راه های روستایی با دهیاری ها، فرمانداری و بخشداری هماهنگ نموده ایم تا از ماشین آلات روستاها نیز برای انجام عملیات راهداری روستایی استفاده کنیم.

وی توضیح داد: کوشش این است با یاری و همراهی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان و دهیاری ها، عملیات راهداری زمستانی راه های روستایی صورت گرفته تا این جهتها با برف مسدود نشوند.

زندی فر در نهایت به مردم توصیه کرد که در ترددهای جاده ای در فصل زمستان همه جوانب احتیاط را رعایت نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 100858

به "استقرار زودهنگام راهداران استان البرز در پایگاه ها در پی بارش برف پاییزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار زودهنگام راهداران استان البرز در پایگاه ها در پی بارش برف پاییزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید