اعتراض ها به تبعیض درباره تست کرونا در آمریکا

به گزارش مهسان بلاگ، تبعیض میان افراد مشهوری که به راحتی و به سرعت نتیجه آزمایش ابتلای آنها به ویروس کرونا معین می گردد و شهروندانی که در صف انتظار هستند و یا از این آزمایش محروم می شوند، باعث اعتراضات در جامعه آمریکا شده است.

اعتراض ها به تبعیض درباره تست کرونا در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمبود کیت های آزمایش ویروس جدید کرونا که از همان ابتدای روزهای ورود این ویروس به آمریکا مشکلاتی را ایجاد و انتقاداتی را برانگیخته بود، اکنون و با تبعیض های اجرا شده میان افرد مشهور و شهروندان عادی، به موضوعی جنجالی در ایالات متحده تبدیل شده است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت درحالیکه برخی از سیاستمداران، سلبریتی ها و ورزشکاران معروف آمریکایی به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند و این فهرست روز به روز در حال طولانی شدن است، اما موضوع دسترسی این افراد به آزمایش ویروس جدید کرونا در مقایسه با شهروندان عادی، علامت سؤال بزرگی را ایجاد نموده است.

در توجیه این رفتار، برخی از این افراد مشهور می گویند احساس بیماری می نمایند و دلیل قانع نماینده ای برای آزمایش کرونا دارند. برخی دیگر از افراد نیز می گویند آنهایی که به این ویروس مبتلا شده اند و خود را قرنطینه نموده اند به الگوهای مناسبی برای جامعه محسوب می شوند.

نیویورک تایمز اما نوشته است، درحالی که آزمایش ابتلا به کرونا در آمریکا با محدودیت روبرو است و کمبود اقلام پزشکی و کیت های تشخیص ویروس کووید 19 باعث شده کادر درمانی و بسیاری از افرادی که بیمار هستند، قادر به تشخیص ابتلای خود به کرونا نباشند، برخی از این افراد مشهور بدون اینکه علائمی از بیماری داشته باشند و یا با افرادی که مبتلا به کرونا هستند در ارتباط بوده باشند، به آزمایش این ویروس دسترسی دارند.

ترجیح افراد مشهور بر عادی و درمان گزینشی باعث به وجود آمدن مباحثه هایی در جامعه آمریکا شده است تا جایی که این بحث ها به کاخ سفید نیز کشیده شده است. خبرنگاری از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز چهارشنبه (دیروز) در کاخ سفید، درباره موضوع پرسید: به نظر می رسد آنهایی که روابط خوبی دارند در صف اول هستند. ترامپ نیز گفت: باید از خودشان سؤال کنی. شاید این داستان زندگی باشد. این اتفاق اغلب رخ نمی دهد. من متوجه شده ام در برخی جاها، برخی افراد تقریباً سریع مورد آزمایش قرار می گیرند.

صداها در جامعه آمریکا از این تبعیض پس از آن بالا گرفت که تیم بسکتبال بروکلین نتس گفت چهار نفر از بازیکنان این تیم از جمله کوین دورانت که از مشهورترین بازیکنان شاغل در لیگ بسکتبال آمریکاست، به کرونا مبتلا شده است. پس از اعلام این خبر بیل دی بلازیو شهردار نیویورک در توئیتر نوشت: ما برای آنها بهبودی سریع را آرزو می کنیم اما با تمام احترام، در حالی که افراد بسیار ناخوش در انتظار آزمایش کووید 19 هستند، یک تیم کامل ان بی ای نباید مورد آزمایش قرار بگیرد. آزمایش باید برای بیماران باشد نه ثروتمندان.

صف مردم مقابل فروشگاه های زنجیره ای

کوین دورانت یکی از 4 بازیکن بروکلین نتس که به کرونا مبتلا شده است

کمبود کیت تشخیص کرونا و کمبود امکانات پزشکی در آمریکا انتقادهای بسیاری را به همراه داشته است. چندی پیش تد لیو عضو مجلس نمایندگان خطاب به رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا که از دولت آمریکا در مبارزه با کرونا تمجید نموده بود، نوشت: کمبود غیرقابل قبول کیت تست کرونا، رهبری قاطعانه توسط ترامپ نیست، بلکه شانه خالی کردن از انجام وظیفه است. اگر فرقش را متوجه نمی شوید استعفا دهید! کیت تست کرونا قرار است چه وقت تأمین گردد؟.

چند روز قبل نیز دکتر ویوِک مورتی رئیس پیشین سازمان خدمات بهداشت عمومی آمریکا با حضور در استودیو شبکه سی ان ان گفت، پزشکان و پرستارها در بهترین کلینیک های آمریکا مجبورند به صورت اشتراکی از ماسک استفاده نمایند و امکان دریافت آزمایش کرونا از بسیاری از افراد وجود ندارد و افرادی که احتمالا بیمار هستند به خانه و محل زندگی خود بازگردانده می شوند؛ اظهاراتی که مجری برنامه آن را تکان دهنده توصیف کرد.

بر اساس آمارهای منتشر شده تا به امروز 9 هزار و 464 آمریکایی به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 155 نفر جان باخته اند و تنها 108 نفر درمان شده و از بیمارستان ها و مراکز درمانی مرخص شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40639

به "اعتراض ها به تبعیض درباره تست کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض ها به تبعیض درباره تست کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید