تغییر رفتار سران جهان در پی شیوع کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، برخی از سران جهان با شیوع ویروس همه گیر کرونا (کوید 19) در سراسر جهان مجبور شده اند با انتخاب قرنطینه داوطلبانه یا اجباری، کار از راه دور، شرکت در جلسات با استفاده از دوربین مدار بسته یا ویدئو کنفرانس و خارج نشدن از کشورکه اتفاقاتی نادر است، عادت های خود را تغییر دهند.

تغییر رفتار سران جهان در پی شیوع کرونا

صدراعظم آلمان

به گزارش یورو نیوز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان جمعه گذشته چهاردهمین روز دوره قرنطینه را در خانه اش در برلین سپری کرد و پس از سه آزمایش برای شناسایی ویروس کرونا که نتیجه آنها منفی بود به مقر صدراعظم بازگشت.

او تصمیم دارد کشورآلمان را همچنان از طریق شرکت در جلسات با استفاده از دوربین مدار بسته اداره کند.

در تاریخ 22 مارس صدراعظم 65 ساله آلمان تصمیم گرفت به طور داوطلبانه خود را درمنزلش قرنطینه کند، او دو روز قبل از آن با یک پزشک مبتلای به ویروس کرونا ملاقات کرده بود.

وکانت سمحت بتصویرها فی سوبرمارکت مع مشتریاتها المؤلفة من أربع زجاجات نبیذ وربطة من أوراق المرحاض لتندد بالمبالغة فی الشراء.

مرکل اجازه داد تا از او به همراه دیگر مشتری ها هنگام خرید محدود تجهیزات بهداشتی تصویربرداری شود تا به مردم آلمان بگوید در خرید کالاها شتاب و حرص نداشته باشند.

نخست وزیر انگلیس

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که به طور خفیف به ویروس کرونا (کوید 19) مبتلا شده است از 27 مارس زمان اعلام ابتلایش در داونینگ استریت در قرنطینه قرارگرفت.

جانسون روز جمعه گذشته گفت که در قرنطینه تنها است و مدت آن را به توصیه مقامات بهداشتی انگلیس بیش از یک هفته تمدید می کند تا دیگر علائمی از کوید 19 در او دیده نشود.

وی در توییتر، ویدئوهای از خود را منتشرکرد که نشان می دادند سعی دارد به شهروندان انگلیس اطمینان دهد در تماس دائم با وزیران و مقامات بهداشتی برای مدیریت بحران همه گیری کرونا در این کشوراست.

رییس جمهوری روسیه

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ترجیح می دهد از راه دور از دفتر مرکزی خود در نوو اوگاروو در نزدیکی مسکو کار کند.

به گزارش کرملین ، به طور مرتب از پوتین و افراد نزدیک به او معاینات پزشکی انجام می شود و او از نظر سلامتی در شرایط خوبی قرار گرفته است.

روز سه شنبه گذشته و بعد از اعلام ابتلای پزشک ارشد به کرونا در بیمارستان کمونکارا که پوتین اخیراً با وی ملاقات کرده بود ، نگرانی هایی درباره سلامتی رییس جمهوری روسیه مطرح شد.

پوتین در خلال بازدید از این بیمارستان که با پوشش گسترده رسانه ای همراه بود قبل از اینکه لباس های محافظ را برای عیادت از مبتلایان به کوید 19 بپوشد با این پرشک ارشد دست داد.

با این حال روز چهارشنبه گذشته در تلویزیون ظاهر شد و اولین جلسه خود با اعضای دولتش را از طریق تلویزیون مدار بسته برگزار کرد.

نخست وزیر کانادا

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از 12 مارس زمان اعلام ابتلای همسرش سوفی گریگور به کرونا، امورکانادا را از راه دور و از محل اقامت رسمی خود در Rideau Cottage در اتاوا مدیریت می کند.

وی هر روز ساعت 11.15 دقیقه صبح به وقت کانادا در یک کنفرانس مطبوعاتی اقدامات جدید برای مقابله با کرونا و تحولات در شرایط خانواده اش را توضیح می دهد و همچنین برای اینکه تاکید کند او از عوارض کوید 19 رنج نمی برد.

ترودو تمام برنامه های مسافرتی خود را به حالت تعلیق درآورد وهیچگاه در ملاء عام ظاهر نشده و از ماسک محافظ استفاده می کند و در حالی که از خانواده اش جدا زندگی می کند به طور مستمر از مردم کانادا می خواهد در خانه بمانند تا بتوان کرونا را مهار کرد.

رییس جمهوری آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از زمان شیوع کرونا در کشورش رفتار و اظهارات متناقضی داشته و تلاش می کرد این ویروس را چینی بخواند و حتی آن را بسیار ناچیز می خواند.

وی در نهایت مجبور شد دو بار آزمایش ابتلای به کوید 19 انجام دهد که نتیجه آن منفی بود.

ترامپ چندین نشست انتخاباتی خود در مناطق مختلف آمریکا را لغو کرد و تنها برای بازدید سریع از پایگاه دریایی ارتش آمریکا در ویرجینیا ، در واشنگتن بویژه در کاخ سفید مانده است.

رییس جمهوری آمریکا روزانه در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت می کند ، همچنین توییت هایی را می نویسد و در مصاحبه هایی با شبکه تلویزیونی فکس نیوز ظاهر می شود.

رییس جمهوری فرانسه

امانوئل مکرونرییس جمهوری فرانسه براساس اعلام نزدیکان، آزمایش تست کوید 19 نداده است زیرا ازعوارض این ویروس رنج نمی برد.

با وجود اینکه در فرانسه قرنطینه برقرار شده است، وی به طورمنظم برای ملاقات با کادرهای پزشکی، محققان و کارگران از خانه خارج می شود و اما به سبک هندی سلام می کند و البته در بیشتر اوقات از ماسک محافظ استفاده نمی کند.

در کاخ الیزه که دیگر 90 درصد از کارمندان در آن حضور ندارند ، هیچ کس مطابق بخشنامه های رسمی ماسک محافظ نمی پوشد زیرا فکر می کنند استفاده از ماسک فقط برای بیمارانی که علائم کرونا دارند و یا کادر پزشکی مفید است.

براساس گزارش رسانه ها در کاخ الیزه موارد مثبت به ابتلای به کرونا دیده شده است.

در فرانسه از ابتدای ماه مارس دستورالعمل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله یک متر با دیگران ،ضدعفونی کردن دستگیره درها ، دفاتر و استفاده از مواد استریل هنگام ورود به ساختمان ها و دفاتر صادر شده است.

عکاس رسمی رییس جمهوری فرانسه درتوییتر، تصویری از امانوئل ماکرون را که درحال شستن دستانش است، منتشر کرد.

نخست وزیر ژاپن

آبه شینزو نخست وزیر ژاپن در طول بحران کرونا به طورمکرر در محافل مختلف حضور داشته و تا جاییکه در یک روز چند بار در مجلس این کشور سخنرانی کرده است.

وی پایان درحالی که به صورت خود ماسک زده بود در محافل ظاهر شد و بیشتر در روزهای پایان هر هفته کنفرانس مطبوعاتی برگزار می کند.

نخست وزیر ایتالیا

از زمان شروع بحران کرونا در ایتالیا ، جوزپه کونته نخست وزیر این کشور به طور گسترده در برنامه های تلویزیونی برای اعلام اقدامات جدید برای مهار کرونا از دفتر رسمیش حضور پیدا می کند

تصاویری از نخست وزیر ایتالیا منتشر شده که در حال صحبت از طریق تلفن و یا دوربین مدار بسته بود.

سخنگوی نخست وزیر ایتالیا گفت که کونته و معاونانش قوانین وضع شده در سراسر کشور ایتالیا را اجرا و به رعایت فاصله اجتماعی احترام می گذارند.

روزنامه ریپاوبلیکا ماه مارس با بیان اینکه کونته به ویروس کوید 19 مبتلا نشده است، نوشت که پزشکان از نزدیک شرایط او را زیر نظر دارند.

در همین حال روزنامه لاستامپا گزارش داد که یکی از محافظان شخصی کونته به کرونا مبتلا و دربیمارستان بستری شده اما دفتر نخست وزیری ایتالیا تاکید کرد که کونته با محافظش در تماس نبوده است.

رییس جمهوری چین

شی جین پینگ رییس جمهوری چین که از زمان شروع بحران کرونا در این کشور در انظار دیده نمی شد، برای نخستین بار در اواسط ماه مارس در حالی که مانند بیشترمردم ماسک به صورت داشت در ملاء عام دیده شد و این در زمانی بود که کوید 19 در چین در اوج شیوع قرار داشت.

شی به عنوان رئیس دولت و رهبر حزب کمونیست چین در این مدت در پکن بسر می برد اما با بهبود نسبی شرایط از شهر ووهان کانون ویروس کرونا دیدن کرد و اکنون برای ترغیب و تشویق چینی ها به از سرگیری فعالیت های اقتصادی به مناطقی خارجی از پکن می رود.

وی در گزارش های تلویزیونی عصرانه بدون استفاده از ماسک ظاهر می شود و از طریق ویدئو کنفرانس با مقامات محلی و حتی با سران گروه 20 گفت وگو می کند.

رییس جمهوری چین همچنان ریاست بیشتر نشست ها را برعهده دارد، در روزنامه های رسمی مقالاتی را منتشر و یا سخنرانی های مهمی را ایراد می کند.

هنوز گزارشی رسمی از اینکه شی آزمایش تست کرونا داده است، وجود ندارد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 43167

به "تغییر رفتار سران جهان در پی شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر رفتار سران جهان در پی شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید