آخرین آمار کرونا در دنیا؛ شاهد کاهش نسبی تعداد جان باختگان هستیم

به گزارش مهسان بلاگ، با ادامه همه گیری ویروس کرونا بیشتر کشورهای درگیر شاهد کاهش نسبی در تعداد جان باختگان بوده اند و بسیاری از کشورها نیز با باز شدن بخش هایی از فعالیتهای جمعی خود موافقت کردند.

آخرین آمار کرونا در دنیا؛ شاهد کاهش نسبی تعداد جان باختگان هستیم

به گزارش خبرنگاران، در 24 ساعت گذشته انگلیس با 5,252 مورد، روسیه با 2,774 مورد، آمریکا با 2,017، اسپانیا با 2,442، ایران با 1,574 در صدر کشورهایی بودند که بیشترین تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا را داشتند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

خبرها از آمریکا حاکی است که آمریکا بدترین اوضاع اقتصادی را از زمان دوره رکود تجربه می نماید. به گزارش واشنگتن پست دونالد ترامپ می گوید کاخ سفید اختیار آن را دارد که به فرمانداران ایالت ها دستور دهد قرنطینه را لغو نمایند. قدرتی که کارشناسان قانون اساسی آمریکا آن را در دست فرمانداران می دانند. اندرو کومو فرماندار نیویورک نیز در واکنش به این اقدام گفته است که آمریکا در این صورت شاهد بحران قانون اساسی خواهد بود. وی اضافه کرد که در صورت دستور برای لغو محدودیت ها اگر سلامت عموم به خطر بیفتد وی از این دستور تبعیت نخواهد کرد. به گزارش آسوشیتدپرس با وجود این، ترامپ که نحوه پوشش خبری رسانه های آمریکا از عملکرد دولتش را نمی پسندد، با دفاع از تصمیمات خود مدعی شد که اگر او به عنوان رئیس جمهوری به این نتیجه برسد که قرنطینه و محدودیت های ایالتی کرونا باید لغو گردد، فرمانداران نمی توانند از دستور او عدول نمایند.او گفت:این رئیس جمهوری ایالات متحده است که تصمیم گیرنده است.روزنامه واشنگتن پست همچنین در وب سایت خود گزارشی را درباره خودخواهی ترامپ منتشر کرد و نوشت دوشنبه این هفته، در حالی که تلفات ویروس کرونا در آمریکا از مرز 23 هزار نفر گذشته بود، ترامپ پشت تریبون رفت و با مردم آمریکا صحبت کرد. ترامپ در حالی با مردم آمریکا صحبت می کرد، که بیکاری در این کشور مرز 15 میلیون را رد نموده و صفوف طولانی مردم در مراکز تهیه غذا کشیده شده بودند.

در دیگر خبرها نیز وب سایت شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: استانلی چرا، غول املاک نیویورک و دوست ترامپ، بعلت بیماری کرونا درگذشت. خانواده چرا از یهودیان مهاجر از سوریه به آمریکا بودند که در بروکلین نیویورک ساکن شدند. استانلی چرا شریک چارلز کوشنر، پدر جرد کوشنر داماد ترامپ، بود.

آمار کلی مبتلایان به کرونا در آمریکا به 590,997 تن رسیده که ظرف روز گذشته 946 تن دیگر اضافه شدند که درکل این آمار به 24,586 کشته می رسد.به گزارش دیلی میل، موسسه اقتصادی معروف مورگان استنلی پیش بینی کرد موج دوم کرونا ویروس در زمستان آمریکا را درخواهد نوردید و تا مارس 2021 ادامه خواهد یافت.به گزارش دیلی میل در خبری دیگر سازمان سیا به کارکنانش نسبت به عوارض منفی استفاده از داروی مالاریا برای درمان کروناویروس هشدار داد. اخیرا دونالد ترامپ این دارو را نشان داده و از آن به عنوان داروی ضد کرونا نام برد. مرگ یکی از بیماران پس از استفاده از هیدروکسی کلروکین باعث شد تا درباره استفاده از این دارو تردید گردد.

انگلیس

این کشور تا کنون 93,873 مبتلا داشته که با 778 مورد کشته در 24 ساعت گذشته آمار کشته شدگان به 12,107 تن رسیده است. به گزارش میرر، پیش بینی شده دو میلیون نفر از مردم انگلیس در پی همه گیری ویروس کرونا شغل خود را از دست بدهند. به گزارش سی ان ان و طبق اسناد دولت انگلیس، یک سوم کارکنان مرکز سلامت همگانی انگلیس که از آنها تست کرونا گرفته شده است همه به کرونا مبتلا شده اند. همچنین گفته شده است که قرنطینه مردم انگلیس تا 7 ماه می تمدید شده؛ این موضوع را دومینیک راب به مردم محبوس درخانه ها گفت باید 3 هفته دیگر تحمل نموده و در خانه بمانند. وزیر خارجه از شماره 10 داونینگ استریت در کنفرانس مطبوعاتی همچنین گفت علائم مثبت در مبارزه با کروناویروس وجود دارد و ممکن است بعضی محدودیت تا تا 7 ماه طول بکشد. به گزارش دیلی میل بیش از هزار بی خانمان لندنی در هتل های این شهر اسکان داده شدند تا از شر کروناویروس در امان بمانند.تراولوج، اینترنشنال هتل گروپ، بست وسترن و Accor اتاق های خود را در اختیار بی خانمانان لندنی قرار دادند.

اسپانیا

در اسپانیا علی رغم کاهش نسبی تعداد جان باختگان روزانه در کنار تدابیر جدی پیشگیرانه درمانی، آمار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور همچنان رو به افزایش است. به گزارش سی ان ان، تخمین زده شده که حدود 300هزار تن کارگران به محل کار خود بازگشته اند. این برطرف محدودیت تنها بعضی از مشاغل را شامل می گردد. در همین حال پدرو سانچز نخست وزیر این کشور نیز هشدار داده که در پی بازگشت مردم به محل کار احتیاج به تدابیر بهداشتی بیشتری به منظور شیوع دوباره ویروس است. درهمین حال بعضی گروه های مخالف نیز نسبت به برطرف محدودیت ها هشدار داده اند و آن را اقدامی غیرمسئولانه نامیدند. درهفته های گذشته دولت متعهد شده که 10 میلیون ماسک را در بین متروهای اسپانیا بین مردم پخش کند. اسپانیا تا کنون 172,541 مورد ابتلا داشته که با کشته شدن 300 مورد جدید آمار کلی کشته شدگان به 18,056 تن می رسد.تصویر زیر حضور خودجوش بعضی مردم در ایستگاه های متروی مادرید را نشان می دهد که در حال توزیع ماسک هستند.

ایتالیا

به گزارش سی ان ان، باز شدن مغازه های کتابفروشی و لباس بچه در ایتالیا امیدها را در این کشور افزایش داده است. آمار مرگ و میر روزانه بر اثر کووید-19 حالا کاهش یافته و در بخش مراقبت های ویژه نیز به همین گونه است که در ده روز متوالی از آمارها کاسته شده است. این کشور 162,488 مورد ابتلا دارد که ظرف 24 گذشته نیز 602 مورد کشته گزارش شده تا آمار کلی فوت شدگان به 21,067 تن برسد.

فرانسه

به گزارش دیلی میل، امانوئل مکرون رئیس جمهور، در برابر چشمان 36.7 میلیون تماشاچی تلویزیونی از ملت فرانسه به خاطر قصور در آمادگی برای مقابله با کروناویروس عذرخواهی کرد.به گزارش گاردین مکرون همچنین اعلام نموده که اعمال محدودیت ها تا 11 می ادامه خواهد داشت.و گفت که از آن هنگام کار گشایش موسسات آموزشی بشکل تدریجی و آرام آرام شروع خواهد شد و دولت از حال اقدامات ایمنی را برای محافظت از کادر آموزشی و بچه ها به اجرا خواهد گذاشت. اما کلیۀ اماکن محل اجتماع چون سینماها، تئاترها، رستوران ها و کافه ها همچنان بسته خواهند ماند. رئیس جمهوری فرانسه گفت که مرزها با کشورهای غیراروپائی همچنان بسته خواهند ماند.وی یادآوری کرد که هدف از این محدودیت ها حفظ سلامتی افراد است که سرمایه ای پر ارزش تر از همۀ دیگر ملاحظات به حساب می آید و از همین روست که قرارها و تدبیرات تا کنون بکار بسته شده باید اکیداً دنبال گردد. امانوئل مکرون تاکید نمود این تمهیدات هر چه دقیق تر بکار بسته گردد، زندگی های بیشتری نجات می دهیم.

گفتگوی تلویزیونی مکرون و عذرخواهی از مردم

تصویری که الیزه از مکرون در حال تشویق پرستاران منتشر کرد

چین

بر اساس خبر منتشره در روزنامه China Daily، مرحله دوم آزمایشهای کلینیکی فراوری واکسنی که از سوی محققان انستیتوی آموزشگاه پزشکی نظامی چین توسعه می یابد، روز پنجشنبه در شهر ووهان چین شروع شد.پس از مرحله اول که اطمینان از آن بر روی گروه آزمایشگاهی بسیار کوچکی آزمایش شد، مرحله دوم بر روی گروه آزمایشگاهی بزرگی انجام خواهد شد.روز 17 مارس به آزمایشهای کلینیکی این واکسن، اجازه صادر شده بود و مرحله اول ماه مارس به خاتمه رسیده بود.در صورتی که مرحله دوم آزمایشها نیز موفقیت آمیز به اتمام برسد، درمرحله سوم این واکسن بر روی بیش از 1000 تن آزمایش خواهد شد.درهمین حال مقامات بهداشتی چین روز سه شنبه گزارش کردند در شبانه روز گذشته 89 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است که از این تعداد سه مورد آن داخلی و بقیه وارداتی است. کمیسیون ملی بهداشت چین، همچنین در 24 ساعت گذشته سه فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است در همین حال هیچ فوتی در این مدت گزارش نشده است.گزارش می افزاید در شبانه روز گذشته نیز 75 بیمار از بیمارستان و مراکز درمانی مرخص شده اند در حالی که شمار افرادی که دارای شرایط بحرانی و وخیم هستند از 5 نفر به 116 نفر افزایش یافته است.کمیسیون ملی بهداشت چین گفت شمار مبتلایان وارداتی تا کنون به یک هزار و 464 تن رسیده است که از این تعداد 559 تن از بیمارستان مرخص شده و شرایط 37 تن نیز بحرانی است. تعداد آمار مبتلایان در چین تا کنون 82,249تن بوده که در مجموع کشته هایش نیز به 3,341 تن رسیده است.

روسیه

روسیه در روزهای اخیر شمار مبتلایانش افزایش یافته است. این کشور تا کنون 21,102 مورد ابتلا داشته که طی 24 ساعت گذشته 22 تن جان باخته اند که تعداد کل کشته شدگان با این ارقام به170 تن می رسد. به گزارش مسکو تایمز، روسیه ظرف هفته های آینده با کمبود تخت های بیمارستانی روبرو خواهد شد. تصویر زیر منحنی افزایش مبتلایان از تاریخ دوم مارچ تا 14 آپریل را نشان می دهد که رنگ آبی نشانه موارد ابتلای کلی و رنگ قرمز شمار مبتلایان جدید در هر روز را نشان می دهد.

ایران

در ایران نیز روز سه شنبه رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت برای آنالیز آثار شیوع بیماری کرونا همچنین گفت که فرایند پرداخت تسهیلات از مبلغ 52 میلیارد تومان به همه واجدان شرایط در کسب و کارهای 10 رسته شغلی- مشروط به اینکه در دوران مبارزه با کرونا کارگران خود را اخراج ننموده باشند- ، از اردیبهشت ماه شروع و تا خاتمه خرداد ادامه می یابد. ایران تا کنون 74,877 مورد ابتلا داشته که با فوت 98 تن در 24 ساعت گذشته تعداد کشته شدگان به 4,683 تن می رسد.

23/ 310311

تور روسیه: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45079

به "آخرین آمار کرونا در دنیا؛ شاهد کاهش نسبی تعداد جان باختگان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار کرونا در دنیا؛ شاهد کاهش نسبی تعداد جان باختگان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید