افزایش شدید آلودگی هوای سنگاپور بر اثر آتش سوزی در سوماترای اندونزی

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: در حالی که اندونزی برای مقابله با آتش سوزی وسیع و گسترده در منطقه سوماترا آماده شده است مه دود ناشی از این آتش سوزی موجب آلودگی شدید هوای سنگاپور شده است.

افزایش شدید آلودگی هوای سنگاپور بر اثر آتش سوزی در سوماترای اندونزی

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فاکس نیوز؛ آلودگی هوای سنگاپور در حالی برای سومین روز متوالی ادامه یافته است که اندونزی چندین فروند هواپیما و بالگرد را برای مقابله با آتش سوزی وسیع و گسترده در منطقه سوماترا آماده نموده است.

دود ناشی از آتش سوزی در منطقه سوماترای اندونزی 3 کشور همسایه این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و به خصوص موجب آلودگی شدید هوای سنگاپور شده است.

آتش سوزی در جنگل های جزیره سوماترا دود شدیدی را به کشورهای مالزی و سنگاپور فرستاده است و این دو کشور به شدت نسبت به عدم اجرای اقدامات کافی از سوی اندونزی برای مقابله با این مشکل ناراضی و خشمگین هستند.

آتش سوزی در جنگل های سوماترای اندونزی تقریبا هر سال به وقوع می پیوندد. سنگاپور هم اکنون با بدترین شرایط مه آلود در تاریخ خود روبرو شده است. شاخص اصلی آلودگی هوای سنگاپور تا اواسط روز آدینه به بیش از 401 واحد رسیده است. این شاخص روز پنج شنبه نیز به 371 و روز چهارشنبه به 321 واحد رسیده بود.

شاخص آلودگی هوای سنگاپور هم اکنون به وضعیت پرخطر رسیده است. رئیس جمهور اندونزی نیز دستور همه منابع کشور را برای مقابله با این آتش سوزی صادر نموده است. این بدترین بحران زیست محیطی در اندونزی در ده سال اخیر به شمار می رود.

نخست وزیر سنگاپور نیز هشدار داده است که این بحران ممکن است طی هفته های آینده نیز ادامه یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11934

به "افزایش شدید آلودگی هوای سنگاپور بر اثر آتش سوزی در سوماترای اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شدید آلودگی هوای سنگاپور بر اثر آتش سوزی در سوماترای اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید