کوالا سلانگور در یک نگاه

به گزارش مهسان بلاگ، کوالا سلانگور در کشور مالزی واقع شده است و در فاصله 70 کیلومتری از کوالالامپور واقع شده است. بوکیت ملاواتی، پارک پروانه های کامپونگ کوانتان و ساحل ساساران از دیدنی های کوالا سلانگور به شمار می روند.

کوالا سلانگور در یک نگاه

کوالا سلانگور (Kuala Selangor) یکی از شهرهای ایالت سلانگور در کشور مالزی، واقع در قاره آسیا است. این شهر در محل ریزش رود سلانگور به دریا واقع شده است و در فاصله 50 کیلومتری از شهر کلانگ و 70 کیلومتری از کوالالامپور، پایتخت مالزی واقع شده است.

جمعیت کوالا سلانگور حدود 200 هزار نفر و مساحت آن حدود 1.2 هزار کیلومترمربع است. ساکنان کوالا سلانگور را مسلمانان، بودایی ها، هندوان و مسیحیان تشکیل می دهند و زبان رسمی آن ها مالزیایی است.

کوالا سلانگور پایتخت سلطنتی قدیم ایالت سلانگور بوده است. این پایتخت را بعدها به کلانگ و سپس به کوالالامپور منتقل کردند. همچنین کوالا سلانگور در سال 1784، توسط نیروهای هلندی اشغال شد.

نوع حکومت در ایالت سلانگور پادشاهی مشروطه است و فرماندار کل را سلطان ایالت می نامند. سلطان ایالت، از میان اعضای خانواده سلطنتی انتخاب می شود و او را علاوه بر رهبر مسلمانان سلانگور، سرچشمه افتخارات و شکوه ایالت نیز می شمارند. قوه مجریه ایالت را سلطان و هیئت مجریه ایالتی تشکیل می دهند. این هیئت شامل نخست وزیر یا رئیس دولت و 10 عضو دیگر است که همگی از میان اعضای هیئت مقننه ایالتی توسط سلطان انتخاب شده اند.

آب و هوای کوالا سلانگور استوایی به شمار می رود و بارندگی زیادی در تمام فصول صورت می گیرد. متوسط دمای هوای در طول سال از 26.6 تا 27.6 درجه سانتی گراد تغییر می کند و میانگین بارش سالانه 1987 میلی متر برآورد شده است.

فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه (Sultan Abdul Aziz Shah Airport) در فاصله 60 کیلومتری از شهر واقع شده است و در آن پروازهایی از/ به الور ستار، سنگاپور و برخی مقاصد داخلی دیگر برقرار است. همچنین فرودگاه بین المللی کوالالامپور در فاصله 80 کیلومتری از کوالا سلانگور واقع شده است و در آن پروازهایی از آلماتی، پکن، ملبورن، سنگاپور، لندن، هنگ کنگ، ابوظبی، آمستردام، استانبول، تهران و برخی مقاصد داخلی و خارجی دیگر به زمین می نشینند. برای جابجایی های درون شهری می توانید از تاکسی و اتوبوس استفاده کنید.

محصولات پیوتری از مهم ترین سوغاتی های کوالا سلانگور به شمار می رود و شما برای خرید می توانید به مرکز خرید جاینت کوالا سلانگور (Giant Kuala Selangor) سر بزنید.

از محبوب ترین دیدنی های کوالا سلانگور می توان بوکیت ملاواتی (Bukit Melawati)، پارک کرم های شب تاب کامپونگ کوانتان (Kampung Kuantan Firefly Park)، پارک طبیعی کوالا سلانگور (Kuala Selangor Nature Park) و فانوس دریایی التینزبورگ (Altingsburg Lighthouse) را نام برد.

دیگر دیدنی های کوالا سلانگور شامل ساحل ساساران (Sasaran Beach)، تپه بوکیت جوگرا (Bukit Jugra) و موزه منطقه تاریخی کوالا سلانگور (Kuala Selangor District Historical Museum) می شود.

منبع: کجارو / tripadvisor.com / en.climate-data.org / wikitravel.org / en.wikipedia.org
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23210

به "کوالا سلانگور در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالا سلانگور در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید