افزایش 65 درصدی گردشگران چینی در کشور روسیه

به گزارش مهسان بلاگ، آمار سفر گردشگران چینی به کشور روسیه طی پنج ماه نخست امسال میلادی شاهد رشدی 65 درصدی بوده است.

افزایش 65 درصدی گردشگران چینی در کشور روسیه

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

گزارشات جدید نشان می دهد که تعداد مسافران چینی که طی پنج ماه اول سال 2016 میلادی از روسیه دیدن نموده اند، به طور چشمگیری تا 65 درصد افزایش پیدا نموده است.

براساس اعلام رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه، آمار ورود گردشگران چینی طی 9 ماه نخست امسال میلادی 21 درصد رشد داشته و در پنج ماه اول این سال، شاهد افزایشی 63 درصدی بوده است.

روسیه میخواهد برای ادامه این روند رو به رشد در حوزه گردشگری، زمینه آسان سازی شرایط کسب ویزا را برای گردشگران دیگر کشورها فراهم کند. این مقام روسی همچنین اذعان داشت که طی سال های اخیر، روسیه و چین در خصوص تبادل گردشگر مذاکرات بسیاری با هم داشته و قصد دارند شرایطی را به وجود آورند که گروه های پنج نفر به بالای گردشگران دو کشور، برای سفر خود نیازی به ویزا نداشته باشند.

براساس آمار به دست آمده از دپارتمان گردشگری شهر مسکو، بیش از یک میلیون چینی در سال 2015 میلادی روسیه را به عنوان مقصد سفر خود برگزیده اند و طی این مدت حدود یک میلیارد دلار در این کشور خرج نموده اند.

در ژوئن 2015 دو کشور چین و روسیه برای افزایش مراودات گردشگری به گسترش راستا Red Tourism موافقت کردند. که در این خصوص، بیست تور مسافرتی از هر دو کشور برای مسافرات های میان روسیه و چین با هم همکاری داشتند و شهر های مسکو، کازان، سنپیترزبورگ و سوچی(که پس از المپیک زمستانی بسیار مشهور شده است) مقصد بسیاری از گردشگران چینی بودند. براساس گزارشی از بانک آمریکایی Merrill Lynch پیشبینی نموده است که 174 میلیون توریست چینی در سال 2019 در حدود 264 میلیارد دلار هزینه خواهند کرد، که این پیشبینی در مقایسه با 109 میلیون توریست چینی با هزینه صورت گرفته 164 میلیارد دلار در سال 2014 می باشد.

لذا، روسیه با توجه به شرایط موجود این کشور در عرصه بین المللی، در عرصه منطقه ای در پی ایجاد اتحاد های دوجانبه و چند جانبه است. افزایش ارتباطات تجاری، سیاسی و گردشگری میان روسیه و چین نزدیکی استراتژیک این دو کشور را به هم افزایش خواهد داد.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16489

به "افزایش 65 درصدی گردشگران چینی در کشور روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 65 درصدی گردشگران چینی در کشور روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید