کانادا، مقصدی رویایی برای سفر و مهاجرت

به گزارش مهسان بلاگ، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

کانادا، مقصدی رویایی برای سفر و مهاجرت

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می شود که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

کشور کانادا که پس از روسیه دومین کشور عظیم جهان است، تقریباً حدود دو پنجم مساحت آمریکای شمالی را اشغال نموده است. با وجود وسعت زیاد، کانادا یکی از کم تراکم ترین کشورهای جهان است. پایتخت کانادا شهر اوتاوا است و از بهترین شهرهای کانادا می توان به ونکوور، تورنتو و مونترآل اشاره نمود. کد کانادا 1+ تعریف شده بنابراین برای برقراری تماس با کانادا باید این پیش کد قبل از تمامی شماره تلفن های آن گرفته شود. نقشه کانادا به سه قلمرو و 10 استان تقسیم شده است.

با وجود اینکه تعداد شهفرایندان کانادا چندان زیاد نیست، اما از نظر بسیاری از افراد، این کشور یک مدل عالی از جامعه چند فرهنگی است که به مهاجران تمام قاره های دیگر خوشامد می گوید. کانادا کشوری دوزبانه است و خود لغت کانادا برگرفته از کاناتا به معنی روستا یا قرارگاه است. در قرن شانزدهم، کاوشگر فرانسوی به نام ژاک کارتیر از لغت کانادا برای اشاره به محوطه اطراف قرارگاه استفاده کرد که اکنون شهر کبک است. این کشور برای مدت ها تحت سیطره امپراتوری بریتانیا بود تا این که در سال 1931 تا حدودی مستقل شده و بالاخره در سال 1982، دولت کانادا کاملاً خودمختار شد و قانون اساسی خود را به دست آورد اما با این وجود هنوز فرماندار کل این کشور توسط ملکه انگلستان معین می شود.

افراد زیادی برای تحصیل در کانادا، راهی این کشور می شوند، چراکه دانشگاه های کانادا از اعتبار خوبی برخوردار هستند و شرایط ورود به آنها به نسبت ساده است. قصد بسیاری از افراد از سفر به کانادا مهاجرت است و برای این کار باید با دین کانادا و بهترین شهرهای کانادا برای زندگی آشنا شوند. برای آشنایی بیشتر با کانادا، با ما همراه باشید.

جغرافیا و آب وهوا

کشور کانادا شامل هزاران جزیره هم جوار است که بسیاری از آن ها در شرق و شمال این کشور قرار دارند. با نگاه به نقشه کانادا می بینید که این کشور توسط اقیانوس شمالگان در شمال، گرینلند در شمال شرقی، اقیانوس اطلس در شرق، 12 ایالت آمریکا در جنوب و اقیانوس آرام و ایالت آلاسکای آمریکا در غرب، احاطه شده است.

کشور کانادا به دلیل طول جغرافیایی وسیع، دارای آب و هوای متغیر و متنوعی است. جریان های اقیانوسی به وسیله آب های گرم اقیانوس اطلس و آب های سرد آلاسکا، روی آب و هوای کانادا تأثیر زیادی می گذارند. بادهای غربی که از دریا به خشکی می وزند، دریاچه های عظیم مرکز کشور و برخورد جریان هوای سرد با جریان هوای خلیج در شرق هم، روی آب و هوای این کشور تأثیر می گذارند.

دو سوم شمالی نقشه کانادا آب و هوایی مشابه اسکاندیناوی شمالی دارد، یعنی دارای زمستان های بسیار سرد و کوتاه و تابستان های خنک هستند. ناحیه جنوبی مرکزی دشت های داخلی هم دارای زمستان های بسیار سرد، تابستان های گرم و بارش کم هستند. نواحی جنوبی هم تابستان های گرم و شرجی و زمستان های سرد و برفی دارند. به جزء ساحل غربی کانادا، تقریباً تمام آن دارای زمستانی با دمای متوسط زیر نقطه انجماد و بارش مداوم برف است. بنابراین اگر به دانشگاه های کانادا علاقه مندید و مایل به تحصیل در کانادا هستید یا قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید، بهتر است با آب و هوای سرد مسئله ای نداشته باشید و به تفاوت آب و هوای شهرهای کانادا هم توجه کنید.

قومیت ها

کانادا ترکیبی از گروه های فرهنگی مختلفی را شامل می شود. در سرشماری اولیه کانادا در سال 1871، حدود نیمی از جمعیت این کشور بریتانیایی و حدود یک سوم آنها فرانسوی بودند. از آن موقع نسبت کانادایی های بریتانیایی و فرانسوی کاهش یافته است و هر کدام یک چهارم جمعیت را تشکیل دادند، چراکه افراد کمتری از این دو کشور به کانادا مهاجرت کردند و در عوض، میزان مهاجرت اهالی کشورهای دیگر از اروپا، جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین به کانادا افزایش یافت. به دلیل اینکه گروه های مهاجر در مناطق خاصی سکونت یافتند، در کل هویت فرهنگی خود را حفظ نموده اند. ترکیب گروه های اقلیتی از منطقه تا منطقه فرق دارد و حدود یک سوم کانادایی ها خودشان را فردی چندملیتی معرفی می نمایند که والدین آنها از فرهنگ های و نژادهای مختلفی بوده اند.

آشنایی با آلمان در 10 دقیقه

زبان

طبق قانون اساسی کانادا، هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی، زبان های رسمی این کشور به شمار می فرایند، اما انگلیسی در بیشتر نقاط کشور، ازجمله در بهترین شهرهای کانادا، غالب است. تنها نیوبرونزویک رسماً دوزبانه است و فرانسوی هم تنها در کبک زبان رسمی است که چهار پنجم ساکنان آن به فرانسوی صحبت می نمایند. حدود سه پنجم کانادایی ها انگلیسی را زبان اول خود می دانند، در حالیکه کمتر از یک چهارم آنها فرانسوی را زبان اول خود به شمار می آورند. زبان عمده پایتخت کانادا هم انگلیسی است. زبان مادری حدود یک پنجم کانادایی ها نیز، زبانی غیر از انگلیسی و فرانسوی است که اغلب آنها به یک زبان اروپایی دیگر صحبت می نمایند، اما عظیم ترین گروه مهاجر به زبان چینی صحبت می نمایند. اینوکتی و کری هم که از زبان های باستانی منطقه هستند به میزان اندکی به کار می فرایند. بنابراین برای تحصیل در کانادا و قبولی در دانشگاه های کانادا باید حداقل به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید.

حدود سه پنجم کانادایی ها انگلیسی را زبان اول خود می دانند، در حالیکه کم تر از یک چهارم آن ها فرانسوی را زبان اول خود به شمار می آورند. زبان عمده پایتخت کانادا هم انگلیسی است.

دین کانادا

نمی توان از دین خاصی به عنوان دین کانادا نام برد. حدود چهار پنجم جمعیت کانادا خود را متعلق به یک مذهب خاص می دانند. بی تر آنها یا کاتولیک هستند یا پروتستان. کاتولیک ها که دو پنجم جمعیت کانادا هستند، عظیم ترین گروه مذهبی این کشور را تشکیل می دهند و پروتستان ها که دومین گروه مذهبی عظیم هستند هم حدود سه دهم جمعیت این کشور هستند. در دو دهه اخیر تعداد مسلمانان، بودایی ها، هندوها و سیک های این کشور افزایش چشمگیری داشته است که باعث افزایش تنوع دین کانادا شده است. حدود یک پنجم ساکنان این کشور هم خود را متعلق به هیچ دین و مذهب خاصی نمی دانند.

اقتصاد

واحد پول کانادا، دلار کانادا است. رشد مالی کانادا به شدت به صادرات منابع معدنی این کشور وابسته است و امروزه شاید بتوان گفت مرکز اقتصاد کانادا تورنتو است. در قرن بیستم، صنایع تولیدنماینده هم از اهمیت زیادی برخوردار شدند. تا خاتمه قرن بیستم، کشاورزی و معدن کمتر از 5 درصد از نیروی کار کانادا را شامل می شد در حالیکه صنایع تولیدنماینده حدود یک پنجم و خدماتی مانند حمل و نقل، تجارت و فعالیت های دیگر حدود سه چهارم نیروی کار را تشکیل می دادند. کانادا برای سال های زیادی از صنایع تولیدنماینده خود با تعرفه های مناسب روی کالا هایی که وارد می کردند، پشتیبانی کرد. موافقت با قوانین تجارت جهانی و ایجاد یک ناحیه آزاد تجاری همراه با آمریکا درنهایت باعث کاهش پشتیبانی کانادا از تولیدنمایندگان شد. در نتیجه برخی از شرکت های چندملیتی کارخانه های خود را از کانادا به کشورهای دیگر بردند چراکه هزینه های کمتری برای آنها داشت، این مسئله باعث بیکاری افراد بسیاری و نارضایتی سیاسی در کانادا شد.

اقتصاد کانادا در دست بخش خصوصی است، اگرچه برخی از شرکت ها مانند خدمات پستی و برخی از تأسیسات الکتریکی همچنان سهامشان در اختیار عموم است. در دهه 90 میلادی برخی از صنایع ملی، خصوصی سازی شدند. کشاورزی کانادا هم به شدت خصوصی است اما برای رقابت با بخش های کشاورزی قدرتمند اتحادیه اروپا و آمریکا احتیاج به حمایت بخش های دولتی دارند.

کشور کانادا یکی از مقاصد اصلی مهاجرت در سال های اخیر است و پایتخت کانادا هم از مهاجرپذیرترین شهرهای آن است. آن دسته از شهرهای کانادا که در شمال قرار دارند کم جمعیت و دارای آب و هوای بسیار سرد هستند و از طرفی آن دسته از شهرهای کانادا که در مناطق مرکزی و جنوبی قرار دارند پرجمعیت و دارای آب و هوای معتدل هستند. بهترین شهر کانادا تورنتو است که هم از لحاظ مالی، آب و هوا، شرایط تحصیلی و مهاجرت بهترین شرایط را دارد.

منبع: ققنوس
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 65152

به "کانادا، مقصدی رویایی برای سفر و مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا، مقصدی رویایی برای سفر و مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید