اقدامات جالب شهرهای مختلف برای نجات این سیاره

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: هرچه یخچال های قطب جنوب سریع تر ذوب می شوند، افراد بیشتری به وضعیت محیط زیست، آلودگی هوا و گرمایش جهانی فکر می نمایند. دانشمندان معتقدند که کیفیت هوا بیشتر از سیگار انسان ها را می کشد. به همین دلیل مسئولین شهری سعی می نماید روش کارشان را تغییر دهند و به شهروندان هم این را بیاموزند. ما حس کردیم احتیاج است شما را با شهر هایی آشنا کنیم که قدم صحیح را در راستای محیط زیست برداشته و به نتیجه رسیده اند. اما شهر های دیگری هم هستند که تازه اول راه هستند و می خواهند قدم اول را به سوی هوای سالم تر بردارند.

اقدامات جالب شهرهای مختلف برای نجات این سیاره

در اسلو، محل پارک خودرو به خطوط دوچرخه تبدیل شده است

نقاط مخصوص پارک کردن خودرو در خیابان های مرکز شهر اسلو، به خطوط ویژه دوچرخه، نیمکت و پارک های کوچک تبدیل شده است. در اوایل سال 2019، شهرداری حدود 700 محل پارک خودرو را از بین برد تا مردم را به رانندگی نکردن در مرکز شهر تشویق کند. در عوض چند ایستگاه شارژ برای رانندگان خودرو های برقی اضافه نمود و پارکینگ های بیشتری برای رانندگان معلول ایجاد کرد.

مسئولان بوئنوس آیرس برای ایمنی عابران پیاده و دوچرخه سواران در جاده گل قرار دادند

در حال حاضر فقط اتوبوس ها اجازه دارند از مرکز یک بلوار بزرگ در بوئنوس آیرس که قبلا 20 لاین داشته، عبور نمایند. وقتی این تغییرات در شهر ایجاد افتاد، زمانی را که ساکنان در راه رسیدن به محل کارشان می گذراندند، بسیار کاهش یافت. همچنین توانستند حدود 100 بلوک را از خودرو آزاد نموده و آن ها را به مناطق پیاده تبدیل نمایند. علاوه بر این خطوط دوچرخه با رنگ های روشن رنگ آمیزی شده اند تا امنیت دوچرخه سواران و عابران را تامین نمایند.

لندن در حال کاهش خیابان ها به نفع عابران پیاده است

مسئولان لندن در سال 2003 اعلام کردند برای ورود به مرکز شهر در ساعات اوج ترافیک باید هزینه پرداخت کنید. آن ها در سال 2010، ساخت اولین بزرگراه دوچرخه را در راستاهای پررفت و آمد شروع کردند و در سال 2019، توسعه استراتژی حمل و نقل جدید به انتها رسید. قرار است با استفاده از خودرو های پاک، کیفیت هوا بهتر گردد و سروصدا کاهش یابد.

برای مبارزه با مشکل آلودگی هوا که با افزایش جمعیت در ارتباط است، مسئولان یک برنامه خاص تدارک دیده اند. طبق این طرح نیمی از خیابان ها از اتومبیل خالی شوند و حمل و نقل عمومی با سرعت حداکثر 20 کیلومتر بر ساعت حرکت می نماید. همچنین قرار است در خیابان های اصلی شهر راستا های ویژه دوچرخه بسازند.

سئول میخواهد تا سال 2020 کاملا از شر اتومبیل های مضر خلاص گردد

سئول در سال 2017 یک بزرگراه را به منطقه پیاده تبدیل کرد. در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر از این منطقه استفاده نموده اند. با این طرح، کسب و کار رونق گرفته و فرو ش کلی در این منطقه 42% افزایش یافته است. مسئولان شهر قصد دارند تا سال 2025، از 3000 اتوبوس برقی استفاده نمایند و راستا آن ها را بهتر نمایند تا مردم به جای خودرو های شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده نمایند.

در بخش مرکزی مادرید حمل و نقل انجام نمی گردد

کسانی که در مرکز شهر مادرید زندگی نمی نمایند، نمی توانند با خودروی شخصی وارد این منطقه شوند. در نوامبر 2018، مسئولان، رانندگی با وسایل نقلیه مضر را در این منطقه محدود کردند. بعد از تصویب این قانون ترافیک32% کاهش یافت. این پروژه در جهت پاکسازی هوای مرکز شهر شروع شد. دولت اسپانیا آنقدر از موفقیت این پروژه هیجان زده شد که میخواهد رانندگی با هر اتومبیلی به جز خودرو های برقی را در همه مراکز شهر های دیگر کشور ممنوع کند.

در پکن، اتومبیل ها فقط در روز های خاصی از هفته می توانند رانندگی نمایند

اگرچه رانندگان پکن اجازه دارند با خودرو های مضر خود تردد نمایند، اما از نظر زمانی و شماره پلاک خودرو محدودیت دارند و با توجه به شماره پلاک خودرو در روزهای خاصی امکان رفت و آمد دارند. همچنین برای کسانی که ترجیح می دهند در روزهای اختصاص داده شده، رانندگی ننمایند، یک برنامه انگیزشی اقتصادی کوچک در نظر گرفته شده است. همچنین دولت میخواهد و در مناطق جدید، همه خودرو های شخصی را ممنوع کند، به جز خودرو های برقی.

در پاریس، یک بزرگراه شلوغ به منطقه پیاده تبدیل شده است

بزرگراه کنار رود سن در سال 2017 به یک پیاده راه تبدیل شد. این یکی از مراحل کار مداومی است که این شهر در جهت کاهش آلودگی با کاهش تردد خودرو انجام می دهد. همچنین، تردد خودرو های مضر و قدیمی در روز های کاری محدود شده است. مسئولان قصد دارند تا سال 2024 خودرو های دیزلی و تا سال 2030 همه خودرو هایی که از سوخت های فسیلی استفاده می نمایند را ممنوع نمایند.

هند تا سال 2024 کاملا از خودرو های برقی استفاده خواهد نمود

تا همین اواخر، برای پیاده روی و خرید کردن در خیابان شلوغ چِنای مجبور بودید از میان خودرو ها و سه چرخه های بی شمار جاخالی دهید. اما اکنون این منطقه به یک میدان پیاده تبدیل شده است. قرار است ساخت و ساز آن تا سال 2019 به انتها برسد. همچنین دولت هند تصمیم دارد تا سال 2030 همه اتومبیل ها را برقی کند.

کپنهاگ در حال ساخت یک شاهراه دوچرخه است

امروزه، بیش از 50% از جمعیت کپنهاگ با دوچرخه سر کار می روند. برنامه دانمارک برای ایجاد مناطق بیشتر برای عابران پیاده از دهه 1960 شروع شده و امروزه پایتخت دانمارک بیش از 320 کیلومتر خطوط ویژه دوچرخه سواری دارد و یکی از درصدهای پایین مالکان خودرو در اروپا را دارد. آخرین گام پروژه ایجاد بزرگراهی برای دوچرخه سواران است. اولین راستا از 28 راستا برنامه ریزی شده در سال 2014 افتتاح شد، و 11 راستا دیگر هم در سال 2018 به انتها رسیدند. همچنین میخواهد تا سال 2025 انتشار کربن در شهر را به صفر برسانند.

برلین در حال ساخت بزرگراه دوچرخه ای است که مستقل از جاده هاست

در سال 2017، سازمان محیط زیست، حمل و نقل و حفاظت از آب و هوای برلین تحقیقی انجام دادند که در نهایت منجر به بازسازی کامل 12 بزرگراه اتومبیل به شکل بزرگراه مخصوص دوچرخه شد. این یکی از اولین کوشش های شهر برای ایمنی سازی سفر با دوچرخه بود. هدف اصلی دولت افزایش تعداد دوچرخه سواران تا 2.4 میلیون نفر تا سال 2025 است.

جورجیا فراوری و استفاده از پلاستیک را کاملا کنار گذاشته است

در سال 2019، وزارت محیط زیست و سازمان کشاورزی کشور گرجستان فراوری، استفاده و واردات کیسه های پلاستیکی را ممنوع کردند. آن ها استفاده از کیسه های زیست تخریب پذیر را پیشنهاد کردند که در زمان کوتاهتری تجزیه می گردد و ضرر کمتری دارد. اگر کسی قانون را زیر پا بگذارد، ابتدا به او هشدار می دهند و اگر فراورینمایندگان این کار را ادامه دهند، اولین بار 185 دلار و دفعه بعد 370 دلار جریمه می گردد.

شما برای حفاظت از محیط زیست چه کار نموده اید؟

منبع: brightside

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: برترین ها
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10768

به "اقدامات جالب شهرهای مختلف برای نجات این سیاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات جالب شهرهای مختلف برای نجات این سیاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید