امیکرون احتمالاً از سویه دلتا خطرناک تر است

به گزارش مهسان بلاگ، متخصصان بیماری های عفونی می گویند سویه نو کشف شده در آفریقای جنوبی احتمالا از دلتا که شایع ترین سویه کووید 19 محسوب می گردد، خطرناک تر است.

امیکرون احتمالاً از سویه دلتا خطرناک تر است

به گزارش خبرنگاران به نقل از میرر، با گذشت نزدیک به دو سال از همه گیری کرونا در دنیا، مقامات بهداشتی امیدوار بودند بتوانند به این همه گیری سرانجام دهند اما شناسایی سویه نو و جهش یافته کووید 19 در آفریقای جنوبی موسوم به اُمیکرون بار دیگر باعث تشدید نگرانی ها درباره این همه گیری شده است.

محققان می گویند احتمالا اُمیکرون بسیار خطرناک تر از سویه دلتاست و قابلیت انتقال بیشتری نسبت به سایر سویه ها دارد. یافته ها نشان می دهد اُمیکرون که نخستین بار در بوتسوانا مشاهده شده در آفریقای جنوبی ظهور نموده است و متاسفانه این سویه در بخش شاخک پروتئینی که به وسیله آن به سلول چسبیده و آن را بیمار می نماید 32 جهش داشته است.

هم اینک اُمیکرون در چند کشور دنیا مشاهده شده که تمامی موارد با کشور های حوزه جنوبی آفریقا در ارتباط بوده است. تنها مورد مشاهده شده در هنگ کنگ به تازگی از سفر به آفریقای جنوبی بازگشته بود. متخصصان می گویند همین امر هشداری است که به احتمال فراوان این ویروس به وسیله مسافرت به منطقه ها بیشتری از دنیا سرایت نموده است.

آنتونی فائوچی، متخصص بیماری های عفونی و مشاور بهداشتی کاخ سفید اعلام نمود گرچه تا به امروز سویه اُمیکرون در آمریکا مشاهده نشده است، اما احتمال آنکه این ویروس به ایالات متحده رسیده باشید وجود دارد و نباید از این موضوع شگفت زده شد.

متخصصان بیماری های عفونی می گویند جهش های متعدد سویه اُمیکرون محتمل است به آن اجازه مقاومت در برابر واکسن را داده و باعث ناکارآمدی سیستم ایمنی گردد.

دکتر تام پیکاک، استاد ویروس شناسی دانشگاه سلطنتی لندن ظهور سویه نو اُمیکرون را وحشتناک خواند و تاکید نمود: جهش های اتفاق افتاده در این سویه بسیار خطرناک است. نباید فراموش کنید که گونه دلتا که هم اینک شایع ترین سویه کروناست تنها 16 جهش داشت، اما جهش های متعدد اُمیکرون می تواند این سویه را خطرناکتر از دلتا کند.

هم اینک چند کشور اروپایی از جمله ایتالیا، بریتانیا و بلژیک از مشاهده شدن سویه اُمیکرون در خاک خود خبر داده اند. دانشمندان در حال آنالیز مقدار مقاومت این ویروس در برابر واکسن و سایر روش های درمانی کرونا هستند. سازمان دنیای بهداشت قرار است به زودی گزارش نهایی خود را در این باره ارائه کند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 102628

به "امیکرون احتمالاً از سویه دلتا خطرناک تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیکرون احتمالاً از سویه دلتا خطرناک تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید