انتقاد عراقچی از نمایش اروپا برای حفظ برجام

به گزارش مهسان بلاگ، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران از سیاست اروپا مبنی بر حفظ برجام بدون پرداخت هرگونه هزینه ای انتقاد و تاکید نمود که وضعیت تنش آلود کنونی در منطقه خلیج فارس متاثر از سیاست های مداخله جویانه آمریکاست.

انتقاد عراقچی از نمایش اروپا برای حفظ برجام

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، کوشتا پریرا مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه پرتغال که به منظور برگزاری دومین نشست مشورت های سیاسی مدیران کل سیاسی وزارت امور خارجه ایران و پرتغال به تهران سفر نموده است، بعدازظهر امروز (سه شنبه) 16 مهرماه 1398 با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

در این ملاقات، طرفین در مورد موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بحث و گفتگو کردند.

عراقچی در این ملاقات ضمن اشاره به روابط 500 ساله ایران و پرتغال، از تعاملات فرهنگی و دانشگاهی دو کشور ابراز رضایت کرد و آن را سرمایه ای برای تعمیق مناسبات اجتماعی و مردمی برشمرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ضمن حساس برشمردن مقطع حاضر، بر لزوم فعال سازی سازوکار های جدی برای تقویت مناسبات دوجانبه فیمابین تأکید کرد.

وی ضمن بیان انتظار تهران از طرف های اروپایی برای مقابله با یکجانبه گرایی، از سیاست اروپایی ها مبنی بر حفظ برجام بدون پرداخت هرگونه هزینه ای انتقاد و تاکید نمود که وضعیت تنش آلود حال حاضر منطقه خلیج فارس متاثر از سیاست های مداخله جویانه آمریکاست و اولویت جمهوری اسلامی ایران تحقق امنیت، ثبات و رونق مالی برای کل منطقه است.

پریرا مدیرکل سیاسی وزارت خارجه پرتغال نیز در این دیدار با ابراز علاقمندی کشورش به تقویت مناسبات دوجانبه با ایران عنوان نمود که اروپا واقعا به دنبال حفظ و تداوم برجام است و پرتغال با سیاست های اتحادیه اروپا در این جهت همسو است.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران در 18 اردیبهشت ماه امسال و در یکمین سالگرد خروج آمریکا از برجام، در بیانیه ای از کاهش بعضی تعهدات برجامی اطلاع داد و به طرف های باقیمانده در برجام از جمله اروپا 60 روز فرصت داد تا تعهدات بانکی و نفتی خود را در قبال ایران عملیاتی نمایند که از آن موقع تاکنون حدود پنج ماه می گذرد و ایران وارد سومین گام کاهش تعهداتی خود شده و یک ماه آن سپری شد، ولی هنوز شاهد هیچگونه اقدام عملی و ملموس از ناحیه اروپا در این زمینه نبوده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18504

به "انتقاد عراقچی از نمایش اروپا برای حفظ برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد عراقچی از نمایش اروپا برای حفظ برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید