اهتمام ستاد کل نیرو های مسلح به تقویت نیروی انتظامی

به گزارش مهسان بلاگ، سردار سرتیپ عبداللهی گفت: اطمینان می دهیم که در ستاد کل نیرو های مسلح که ستاد سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی و پشتیبانی نیرو های مسلح است، آنچه که در توان ماست در جهت تقویت نیروی انتظامی انجام می دهیم.

اهتمام ستاد کل نیرو های مسلح به تقویت نیروی انتظامی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سردار سرتیپ علی عبداللهی در مراسم الحاق تجهیزات به رده های ماموریتی ناجا (پلیس پیشگیری، یگان ویژه، راهور، هواناجا و یگان پهپاد ناجا) با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا گفت: به دلیل مأموریت های متنوع و گستردگی که روزانه برای پلیس پیش می آید و از طرفی به فراخور شرایط جغرافیایی، اجتماعی، افزایش جمعیت، توسعه شهرها، راه ها، خطوط ریلی و... امروز نیازمند است که پلیس بیش از گذشته تجهیزمحور باشد و از طرفی پیشرفت تکنولوژی نیز ایجاب می کند که تجهیزات پلیس از نظر کمّی و کیفی پیشرفت کند و ارتقاء یابد.

ضرورت هوشمندسازی و تحرک در ناجا

وی مطرح نمود: یکی از موضوعات مهم در کنار هوشمندسازی پلیس، بحث تحرک است؛ چراکه مردم انتظار و توقع دارند اگر حادثه ای رخ داد، پلیس سریع خود را به میدان حادثه برساند و قطعاً تجهیزات و امکانات در کیفیت خدمات دهی پلیس و سرعت مأموریت هایش مؤثر است.

این مقام ارشد ستاد کل نیرو های مسلح با اشاره به الحاق تجهیزات نوین و جدید به رده های مأموریتی ناجا افزود: باید در زمینه نگهداشت این تجهیزات و امکانات با تمرکز بر نیروی مناسب آموزش دیده توجه کنیم و در کنار توجه به نگهداشت و استفاده بهینه از امکانات، بحث تعمیرات را نیز مد نظر قرار دهیم؛ یعنی اگر به هر دلیلی نقصی در طول اجرای مأموریت ها به این تجهیزات وارد شد و یا آسیبی دیدند، بلافاصله بتوانیم تجهیزات و امکانات را تعمیر و مجدداً برای بهره برداری آماده سازی کنیم.

سردار عبداللهی گفت: ستاد کل نیرو های مسلح به ویژه سرلشکرباقری رئیس ستاد تاکید ویژه ای بر تقویت ناجا دارند و باید بگویم بحمدالله از سال 1394 یک ردیف بودجه به منظور تقویت بنیه دفاعی نیروی انتظامی در ستاد کل نیرو های مسلح تعریف کردیم و این فرایند تا به امروز ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی ادامه داد: در مورد کمیت نیروی انسانی در سایر سازمان های نیرو های مسلح محدودیت هایی داریم و چه بسا در برخی از بخش های مرتبط با ستاد کل نیرو های مسلح تعداد نیرو ها را کاهش دادیم، اما قائل به این هستیم که در نیروی انتظامی همواره باید فرآیند جذب و به کارگیری ادامه داشته باشد و سالانه سقفی برای افزایش نیروی انسانی در نیروی انتظامی تعریف کرده ایم.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو های مسلح با اشاره به لزوم جذب و به کارگیری نیروی انسانی متعهد، توانمند و متخصص در نیروی انتظامی گفت: امروزه باید علاوه بر تجهیزات چندمنظوره، بر تربیت نیروی انسانی کارآمد نیز تمرکز کنیم؛ از طرفی پلیس باید در تحقق هوشمندسازی با سرعت گام بردارد و حرکت کند؛ چرا که معتقدیم به دلیل پیچیدگی و تفاوت جرایم با سال های گذشته و اتخاذ رویکرد های جدید مجرمانه توسط مجرمان، پلیس نیز باید یک گام جلوتر از آن ها باشد.

ناجا از سرمایه های خوبی برخوردار است

سردار عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیروی انتظامی سرمایه های خوبی دارد، تأکید کرد: عظیمترین سرمایه ناجا، نیروی انسانی است از فرماندهان تا پایین ترین رده های پلیس، آموزش دیده، مکتبی و با انگیزه خدمت به مردم هستند و نباید اجازه دهیم این سرمایه آسیب ببیند.

وی افزود: اعتماد اجتماعی نیز از عظیمترین سرمایه های ناجا است و بایستی روز به روز این سرمایه افزایش یابد؛ اعتماد اجتماعی به پلیس، سرمایه ای است که قیمت ندارد و از طرفی عظیمترین پشتوانه برای نیروی عظیم انتظامی است و باید قدر این سرمایه ها را بدانیم.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو های مسلح ادامه داد: از طرفی در نیروی انتظامی سرمایه های معنوی گرانقدری را داریم که مصداق شاخص این مثال شهدایی است که این نیروی برای حفظ امنیت مردم و کشور تقدیم کرده است؛ این ها سرمایه های عظیم ناجا هستند و همه ما وظیفه داریم این سرمایه ها را حفظ و ارتقاء دهیم.

سردار عبداللهی در ادامه مطرح کرد: اطمینان می دهیم که در ستاد کل نیرو های مسلح که ستاد سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی و پشتیبانی نیرو های مسلح است، براساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، نسبت به تقویت همه جانبه نیروی انتظامی اعتقاد وجود دارد و آنچه که در توان ما است در جهت تقویت نیروی انتظامی انجام می دهیم.

وی با اشاره به حمایت های مادی و معنوی همه جانبه ستاد کل نیرو های مسلح از نیروی انتظامی گفت: ان شاءالله بتوانیم با پشتیبانی روزافزون دست پلیس را در مأموریت ها باز بگذاریم تا این نیروی خدوم ابزار، امکانات و تحرک کافی را داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو های مسلح تأکید کرد: همه در اندیشه پشتیبانی از نیرو های صف، میدانی و ستادی نیروی انتظامی هستیم و در این زمینه لحظه ای کوتاهی نمی کنیم.

نقش موثر ناجا در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا

سردار عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مؤثر و پررنگ نیروی انتظامی در اجرای بخش اعظمی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: طی 15 ماه گذشته که با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور روبرو هستیم، شاهدیم که نیروی انتظامی اجرای بخش اعظمی از مصوبات این ستاد را اعم از اعمال محدودیت ترددها، کنترل آمد و شد ها و... را عهده دار شده و همه این ها به مأموریت های ناجا اضافه شده است.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در اعمال محدودیت تردد ها به منظور کنترل ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری گفت: کنترل آمد و شد ها و اعمال محدودیت، کاری سخت است که پیچیدگی های خود را دارد، اما به هر حال شاهدیم که نیروی انتظامی در کنار انجام وظایف ذاتی و قانونی خود به اجرای بخش اعظمی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا کمک کرده و ان شاء الله این فرایند تا ریشه کن شدن این ویروس منحوس ادامه یابد.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو های مسلح تأکید کرد: از آحاد نیرو های پلیس به واسطه ایفای نقش در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا قدردانی می کنم و خداقوت و خسته نباشید نیز می گویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 85117

به "اهتمام ستاد کل نیرو های مسلح به تقویت نیروی انتظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهتمام ستاد کل نیرو های مسلح به تقویت نیروی انتظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید